**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 12 maj 2007

Hemlig tjejresa

Av Lind@ - 12 maj 2007 14:41

Lördagen den 12-e maj har varit spikad sen länge.


Då var det dax för våran "hemliga resa", med matklubbstjejerna!


Sofia och Anne tog på sig att fixa med resa och aktiviteter, och jag och Jessica fick nöja oss med instruktioner vad vi skulle ha med oss. Resten var hemligt.


Vi blev upplockade vid 8 på morronen och sen styrde Anne kosan mot Växjöhållet, där passerade vi och sen gick resan mot Kalmar, som var vårt mål !!

Fick lite picknick på vägen ner och lite mousserande nånting :)


Väl i Kalmar checkade vi in och sen gick vi mot Kalmar Slott där det var trädgårdsmässa - så där var vi! Jättetrevligt och många fina växter att kika på. Shoppade ett par låga gummiskor, som jag ska ha när jag påtar i trädgården sen :)


Sofia och Jessica shoppade varsinn räfsa !!!


Efter mässan blev det lite shopping på stan och lunch på Harrys med en flaska vin.


Vid 17 spelade ABBA Arrivals i parken nere vid slottet, så då var vi på plats.

Hade med oss en bag-in-box och lite snacks. Satt där och diggade järnet och blev i fin form :)

Blåsigt var det, så det gick åt lite vin för att hålla tempen!


Sen var vi på hotellet en snabbis för att duscha och göra oss i ordning, för vid 20 var det middag på en restaurang. Vi käkade 3-rätters och drack ännu mera vin :)


Frågade servitrisen där om nåt bra uteställe och hon rekommenderade Harrys - så vi styrde kosan dit, vilket var helt rätt val.


Jag och Jessica dansade nog 2 timmar i sträck och fick ALLA låtar spelade som vi önskade av DJ-n !!! Sofia och Anne tog några pauser, men dom slet hårt dom oxå :)  !!!


På söndan var jag inte direkt jättepigg! Är ju inte van att svira på detta sättet längre ...


Frukosten har jag inte hämtat mig från ännu - för där satt nämligen SNYGGINGEN Anders Svensson från landslaget i fotboll !!!! Herregud, jag var i chock ! Elfsborg  skulle visst spela match där så dom käkade frukost precis när vi kom ner!

Vilken avslutning !!! jag ger Anne & Sofia MVG+++ i betyg :)


Det var länge sen jag var iväg på en sån dunderhelg, allt var verkligen toppen !!! och vädret var på vår sida, inte en droppe regn förräns på hemvägen och då spelade det ju ingen roll.

 
 
Ingen bild

Linda

20 maj 2007 15:57

Har visst inte kollat har pa ett tag...Kul med tjejhelg!!Jag har val berattat att jag gick i samma klass som Anders eller?? Bade pa hogstadiet och gymnasiet.Vi akte ju taget ihop ratt mycket fr. gymnasiet och en gang fick jag klamma pa hans lar for att kanna pa hans benmuskler...det du!!hahaha Blir du avis nu?? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards