**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2008

Av Lind@ - 28 mars 2008 12:57

Visste vore det nästan på sin plats att få vara ledig från jobbet på sin födelsedag !!!


Ikväll kommer mamma, pappa & brorsan förbi på middag :)


Får se om det blir nåt mer uppvaktande från Fidde & Olivia ???


Tjing

Av Lind@ - 24 mars 2008 19:45

Annandag Påsk !


Gud vad fort hela påskhelgen har gått !! & imorron är det redan dax för jobb igen - fast bara 1 dag, sen är det ju min lediga onsdag :)


Vi har varit rätt mycket hemma, fast 3 dar har vi varit bjudna på middag :)

Sååå skönt att slippa laga mat och sätta sig till dukat bord.


Det har blivit mycket släktsammankomster vilket varit jättetrevligt.


Olivia ska ju snart få en kusin, den 2:a april är det beräknat - så nu hoppas jag ju med spänning att den ska komma nån dag tidigare och pricka in min födelsedag på fredag ! Det hade ju varit kul tycker jag :)


Igår hade jag mitt första Dunnisparty för säsången. Det var hos en tjej i Smålandsstenar. Det var med en tjej från Gislaved som skall börja sälja där, så hon hade massa frågor och studerade mig noggrant! puh ..

Efter visningen visade det sig att MeandI´s toppsäljare i Smålandsstenar var en av dom som var på visningen! Vilken tur att jag inte visste det innan - DÅ hade jag blivit skitnervös !!! Men hon handlade för 650kr så det var ju grymt :)

Gick över förväntan trots att jag fortfarande är några plagg kort i kollektionen.


Idag var vi ute tidigt och lekte i snön. I pulkabacken var vi ensamma!! det var inga som var ute så tidigt som halv 10-10 ...

Det var riktigt härligt att busa i snön och Olivia var lyrisk!


Vi fick efter mycket packande till en liiiten snögubbe. Det var ju inte så kramig snö så det var lite svårt, men det gick till slut!


Måste ju berätta om vårt Ullaredsbesök oxå på påskafton!

Glada i hågen tänkte väl vi som alla andra - ATT PÅ  PÅSKAFTON ÄR DET NOG LITE FOLK !!! hahaha, vilket skämt! det var hur mycket folk som helst!

På parkeringen råder ju djungelns lag och redan då var adrenalinet i topp!


Men det lugnade sig och vi hittade faktiskt litegranna.

Jag kom hem med ett par jeans, en vårjacka, ett par sommarskor för sammanlagt 550kr !! och Fidde köpte 2 par 3kvartsjeans till sommaren för under 300 spänn !! + annat smått och gått ...

Jag har haft riktig tur med jeans det sista ! Mina ben verkar vara stöpta för Ullaredsjeans :) Det är bara att tacka och ta emot :)

Av Lind@ - 19 mars 2008 19:22

Ännu en gång lyckades vi pricka in fint väder på vår ledig dag tillsammans!!


Det kom i och för sig en omgång med stora snöflingor när vi var ute på eftermiddagen men det försvann ju lika fort.


En dag bara försvinner! känns knappt som man har gjort nånting.


Jag var ute och fixade lite ärenden på förmiddan eftersom Fidde var hemma. Han jobbar ju kvällen denna veckan. Fick köpt mig ett vindställ - äntligen! Det är inte det lättaste att hitta sånt i smala modeller på byxorna. De flesta är vida upptill och i låren som jag vet inte vad !!! Men på outletshopen hängde dom perfekta brallorna och i XS dessutom :)

Det var bara att slå till !!


Till helgen ska jag nog ha mitt första Dunnisparty för vårsäsongen, lite pirrigt är det allt. Det saknas ju tyvärr några plagg fortfarande, men det mesta har kommit. Ska ringa min värdinna snart och höra om hon fått ihop folk ...

Wish me luck :)

Av Lind@ - 5 mars 2008 20:53

För en gångs skull har vi haft ett fantastiskt väder på vår lediga onsdag!


Kan inte ens komma ihåg när solen sist visade sig när vi har vår lediga dag?!


Vi har tagit tillvara på solen så mycket vi kunnat och var på en lekplats i närheten på förmiddan!


Sen efter lunchen åkte vi direkt till apladalen och var där i dryga 2 timmar!


Hade fika med oss som vi mumsade på i solskenet :)


Det blåste ju lite kalla vindar, men vi var påpälsade så det gjorde inget.


Inte så mycket barn i apladalen som jag hade kunnat tro i det fina vädret, men det kanske var bra. Mindre barn att kriga med för Olivias del. Det var några störra barn som hon lekte med på nån snurrgrej, hon var salig :)

Av Lind@ - 5 mars 2008 20:44

Alltså - vilken underbar ålder hon är i nu!


Hon pratar i och för sig oavbrutet och går ju en på nerverna nåra gånger om dan - men vilka kommentarer hon kläcker ur sig!! helt otroligt hur en 2,5åring kan ha ett sånt ordförråd.


Igår härmade hon Fidde och sa "vilket jävla liv det är här" .. det brukar han slänga ur sig när han blir irriterad om hon stimmar för mycket och han har fått nog. Så när de var ute igår förmiddag och han grejar i garaget så kläcker hon den meningen flera gånger i rad!


Det gäller att se upp vad man säger nuförtiden.


Till mig brukar hon säga - "förstår du det mamma" !!


Jag hade ju velat ha en videokamera igång en hel dag för att fånga alla dråpligheter hon får fram ..

Av Lind@ - 5 mars 2008 20:38

Efter ett tips på Vi-i-villa-sajten, där dom tipsade om att man kan använda frigolitplattor att fästa tyg på - har detta blivit min hetaste inredningsgrej!


Köpte plattor i bygghandeln 1,20x0,6 & 2cm tjocka för stabiliteten!


Tejpade fast tyget på baksidan med nån kraftig byggtejp!


Alltså, det blev hur bra som helst. Väger ingenting och dämpar dessutom ljudet :)


Jag har fått upp nåra till, i andra format som jag klippt till, men har inte fotat dom ..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards