**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under mars 2014

Av Lind@ - 30 mars 2014 13:05

Denna gjorde vi igår kväll, så smarrig !!
Barnen fick enbart vanilj, dom brukar inte vara så förtjusta i kaffe..

Av Lind@ - 30 mars 2014 12:59

Mats och barnen for en sväng till "stan" (Gislaved) & då passade jag på att ta årets första löprunda här på landet.
Startade lite försiktigt på 6km - underbart i det härliga vädret !!

Av Lind@ - 29 mars 2014 21:54

Av Lind@ - 29 mars 2014 09:36



Är riktigt nöjd med barnens rum, dom har blivit så mysiga tycker jag själv.


 


 

Av Lind@ - 29 mars 2014 09:22

Igår klev jag ett snäpp högre upp på ålderspinnen !!


Var kompledig igår och hade MYCKET på att-göra-listan, så nån lugn dag blev det inte .. Alice fick hänga med och flänga stan runt hela förmiddan. Sen var precis att vi hann hem och kasta i oss lite lunch (omelett) innan klockan var 13 och Olivia skulle hämtas från skolan.


Blev våfflor när Olivia var hämtad i skolan (hade lite smet kvar från våffeldagen).


 


Hann spendera några timmar ute på em. Blev en träningsrunda (Alice på cykel) bort till CityGross och så stannade vi till på en lekplats en bit bort.


 

Fick plocka fram lite tunnare jackor till barnen igår, då vinterjacka var på tok för varmt!


Framåt kvällen kom mamma, pappa & brorsan förbi på en bit mat.


Gjorde en ny variant med fläskytterfilé och grönpepparsås - blev super! Till det färsk bred bandspaghetti (papardelle tror jag den hette).


  

Mats hade varit förbi på em och Olivia fick fram en påse under kvällen   

En Malmö-Köpenhamn-tripp i slutet av maj gömde sig däri     


 



Till dessert serverade jag en LCHF-kladdkaka som blev jättegod !


Recept:

 

150 g 70% choklad 
200 g smör
1 dl sockerersättningsströ (tex Stevia)
1 tsk vaniljpulver 
4 ägg


Smält smör och choklad på låg värme.
Vispa ägg, strö och vanilj riktigt luftigt.
Häll chokladsmeten i äggsmeten och vispa en stund.
Häll i springform och grädda i 200 grader i 10 minuter.
Låt stå kallt.
Servera med en klick vispgrädde och valfria bär!


KAN SUMMERA ATT DET BLEV EN BRA FÖDELSEDAG ÄVEN I ÅR   

Av Lind@ - 27 mars 2014 21:50

Har blivit cykelträning med Alice i dagarna två nu !!
Perfekt för äntligen har jag själv oxå fått komma ut och röra på fläsket (som börjar ta över min kropp!)
Imon är jag kompledig och har istället för jobb massa to dos på en lista här hemma...
Men jag börjar med att flytta fram klockan så den ringer en timme senare än vanligt :)
Olivia ska ju till skolan så att få sova till jag vaknar blir det inte riktigt, men nästan.

Av Lind@ - 25 mars 2014 20:52

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards