**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under augusti 2011

Av Lind@ - 28 augusti 2011 21:09


Igår var det dax för partaj nu när det är Värnamodagarna.


Hade lurat hit goa Mia från Lagan och det blev en rätt blöt kväll - hehe !!


Såhär uppsnofsade var vi när vi gav oss iväg på förfest till brorsan !!


   


Vi var inte riktigt lika fräscha när vi kom instampandes efter 2 på natten .. Det regnade ju som attan och håret var som klister. Vi hade dock tur att få skjuts hem av Patrik, en gammal jobbarkompis från Fraktartiden. Han hade chaufför som körde till Forsheda och då åkte vi med.


Vi hade en superrolig kväll !! Idag har det dock inte varit lika mycket fart på oss   

Av Lind@ - 24 augusti 2011 21:18


Ni som känner mig vet ju att jag gillar att nätshoppa !!


Ikväll vill jag passa på att tipsa om Tigi Schampoo & Balsam 750ml flaskor.


Klickade hem en "nyhet" för karamell-&rödtoner från mitt favvoställe www.feelunique.com


 


Från England - direkt hem i brevlådan 16,79Pund=184SEK


(På svenska Lyko.se tar dom 449 SEK för samma produkter !!!)


Har du inte handlat hårprodukter på nätet innan - gör det !!!


Av Lind@ - 22 augusti 2011 21:49


Får ju passa på när man får 30% kuponger från Lindex ...


Denna jackan blev det till Olivia nu ikväll + varsin fleecefodrad regnhatt inför hösten - åh vad det är smidigt med webshopping  


     


Själv hade jag velat ha dessa plagg - men det var riv efter dom och jag loggade inte in mig förräns ikväll och då var allt slut ...


     

Av Lind@ - 20 augusti 2011 11:17


Har spanat på dessa Ecco-kängor med foder i då jag är i stort behov av nya ....


 


Mina gamla har nämligen hängt med i 6 år nu - köpte dom när Olivia föddes.


Har varit sjukt nöjd med dom så vi får se om dagens utprovning innebär köp eller inte!


Uppdatering..

Efter vändan till A6 idag så blev det köp - det var 10% så jag kom pyttelite billigare undan ...

Av Lind@ - 20 augusti 2011 11:10



Har letat rätt länge efter ett par snygga gummistövlar som är nätta och lite modernare snitt än traditionella gummistövlar.


Testade häromdagen att klicka hem ett par "Tretorn säker Sommar/Svart" från www.heppo.se 


 


Fri frakt och betalning med medföljande faktura (ingen fakturakostnad och hade dom inte passat så var det kostnadsfri retur oxå !! Superbra)


Tog strl 38 och dom satt helt perfekt !! så nu kan jag traska iväg om morronen med ett par snygga stövlar runt fossingarna   

Av Lind@ - 16 augusti 2011 20:46


Idag har Olivia varit på sin första fotbollsträning !!


Hon tyckte det var jättekul, "Nya" fotbollsskor för 20spänn som jag shoppade på helgens loppis i Folkets Park hade hon på sig (trots att dom nog var 3 nummer för stora, men med dubbla strumpor gick det..)  :)


Får se hur det känns inför nästa tisdag - får väl ta en sväng och köpa riktiga fotbollsstrumpor till henne.


Äe själv helt slut - har varit en dag fylld av kaos på jobbet. Pust!


Ingen träning idag, utan det blir softa, ska nog börja på min nya bok "Paganinikontraktet" som jag lånade förra veckan!

Av Lind@ - 14 augusti 2011 21:41


Idag gick barnkalaset av stapeln !!!


Ojojoj - 6 vilda killar och lika många tjejer var det!


Först var det paketöppning med "snurra flaskan" så fick den som flaskan pekade på lämna sitt paket till Olivia och hon öppnade. Det var INTE lätt att få killarna att sitta still (JO det var BARA killarna som hade myror i brallan!!)


 


Efter det så var det korv och muffins. Ingen tårta eller glass detta år - för Olivia hade sett några muffins i hennes Receptbok för barn, så det var Muffins med frosting & dekoration som gällde & så blev det. Jättehäftiga blev dom eller vad tycker ni ??


   

Dom hann med en runda med "dans stopp" oxå inne på Olivis rum - funkade väl sådär med alla som for runt !! :)


 


Sen var det lite fri lek innan vi hade fiskdamm och den obligatoriska godispåsen som dom väntade på, haha !!


   

Det var tinnitusvarning ett tag och när dom två timmarna var över var det rätt skönt får jag lov att säga !!

Får hoppas dom hade kul iallafall. NU är det 1 år till nästa gång ;)

Av Lind@ - 14 augusti 2011 21:34


I lördags em var vi bjudna på 2-års kalas nere på Törnskatevägen.


Det var Wille, Emmy och Judit som firades ihop. Dom fyller i maj, juni resp sept så då var det storkalas nu för alla 3.


Vi blev bjudna på värsta fikat med både tårtor, nybakta bullar, sockerkaka och till det kaffe, juice mm - så smaskigt så !!


Vi hade tur med vädret och kunde sitta ute :)


Barnen roade sig jättebra själva och det var inte mycket vi föräldrar behövde styra och ställa. Sen ligger Sofia och Andreas hus jättebra till för det är ingen granne på baksidan.


Alice är så intresserad av bäbisarna Vide och Lilly (som hon absolut inte kan säga utan säger Willy hela tiden, hahahaha). När vi skulle gå så låg Vide i vagnen och då gick hon fram och drog ut tutten och pussade honom :)


Här kommer lite bilder från eftermiddan:


       



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards