**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under november 2007

Av Lind@ - 29 november 2007 20:25

Har haft mina två första Dunnispartyn och det gick faktiskt över förväntan!


Jag måste säga att jag gillar kläderna mer och mer och vill ha ALLT själv! eller till Olivia då ... men det går ju såklart inte! för även för mig som säljare så kostar det ju en del ..!


Helgens schema, med dunnis och annat ser ut såhär:

*Imorron kväll träff med mina gamla "Fraktar"-kompisar

*Lör kl 10:30, Dunnisparty

*Lör kl 16, åker jag på julfest med jobbet i Jönköping

*Sön kl 13:00, Dunnisparty i Smålandsstenar & sen julskyltning

* Månd kl 19:00 Dunnisparty i Lagan


Hektiskt men roligt! Nästa helg blir lugnare !

Av Lind@ - 29 november 2007 20:16

Förra torsdan kom vårt sideboard som vi väntat på i typ 10 veckor eller nåt !!

Var jättesnyggt och passade bra in på väggen med fondtapeten.


Min tanke var dock att det skulle hänga PÅ väggen, men det är svintungt, så det kanske inte går ??


Vi har ju en kompis som jobbar hos en lampåterförsäljare :)

Så hon har fixat lite lampor till oss, bla Xanadu, i svart plexiglas på kromad fot - står på sideboardet! Den är såååå jävla (ursäkta) cool ! man har såna där lampor i den som har glödtråd ... superläckert :)


Fick upp julgardinerna igår oxå, lite snea och vinna var dom - men för 99 spänn i Ullared kanske man inte kan begära mer ??? hahaha ... Man får inte kolla för noga bara!



Av Lind@ - 28 november 2007 20:14

Det var på tiden att hon fick en ordentlig klippning vår lilla tös!


Ringde till "snabbklipparn" som jag kallar henne ... dit mamma, pappa och brorsan brukar gå!


Fick tid idag, två timmar efter jag ringde - så nu har Olivia pagefrisyr!


Och undan gick det, och det var nog tur det för det var ju lite oroligt i stolen :)


Men hon fick en klubba när vi gick därifrån så hon var HELNÖJD !!

Av Lind@ - 21 november 2007 20:03

har Olivia och jag bakat idag !! hon har "degat" som hon själv säger ..


Har några bilder, men som sagt - det är NÅT fel .. har mailat dom som har sidan och dom undersöker! ...


Gött - nu är både pepparkakorna och lussebullarna bakade.


Var nere på stan idag oxå och käkade lunch med tjejerna .. lyckades reta upp ett gäng karlar på restaurangen oxå !!

Jag hade nämligen möblerat om och donat för att vi alla skulle få plats ..

Jag hade lagt jacka och vantar på bordet och vid sätena - men sen när jag skulle beställa maten, jag  var först på plats, så lyckades jag lägga över det i vagnen och när jag kommer tillbaka så hänger det andra jackor vid VÅRT bord! det borde dom fattat för det var fullt nästan överallt!

Så jag fick ju säga till första gubben som kom för att sätta sig att jag hmmm hade tagit detta bordet och möblerat om och haft mig ... snacka om att dom blev sura! men va fan! JAG hade vagnen bredvid oxå ..


Igår bokade jag in mina första Dunnispartyn så förhoppningsvis ska jag ha mitt första på söndag :) !!!


god kväll ...

Av Lind@ - 15 november 2007 21:18

Det är precis vad jag just blivit !!


Inväntar just nu kollektionen och sen ska jag ut och ha partyn :)


Det är jättefina kläder för barn mellan 0-10 år och dom är supertuffa !!


Så DU därute som vill ha party - kontakta mig nu !!!


Kom ihåg - dunnis.se !!!!!

Av Lind@ - 15 november 2007 20:54

Är lite mycket nu efter semestern så bloggningen kommer inte direkt i första hand ... men iallafall !!


Vår resa till Cypern var helt okey. Jag kan inte säga kanonbra för vädret var lite sådär faktiskt!

Vi hade hyggliga temperaturer dagtid (när det inte blåste storm som det gjorde typ 3 dar av 6!)


Vi var på stranden två dar och besökte Golden beach och Nissi beach. Jättefint och klart vatten var det - faktiskt bättre än Thailand! just där vi var den där tragiska decemberdagen-04 ...


Olivia tyckte det var döäckligt med sand mellan tårna och skulle ha sandalerna på sig till en början .. men det kom ju in sand där med, så till slut fick vi ta av dom :)


Hon gillade iallafall att kasta sand i vattnet och göra kakor som sedan skulle stampas på !! Hon är mycket för att förstöra vår lilla tös!


Vi bodde i en typ lägenhet, bara 1 rum för oss tre, men det gick bra.

Hade nog tänkt att Fidde och jag kunde sitta ute när Olivia somnat på kvällarna, men det var becksvart och svinkallt (18grader) så det gick inte.

Vi var helt slut oxå, efter tidiga mornar och full speta hela dagarna, utom den timman som hon sov! Då däckade vi på solsängarna utanför !! :)


Sängarna är ju nästan ett kapitel för sig! Herregud vad hårda dom var. Det var nästan så vi hade blåmärken efter spiralerna som låg precis under översta tyglagret.

Vi la överkasten under lakanet för att få en halvcentimeter extra, men det hjälpte föga! Snacka om att det var underbart att krypa ner i den egna sängen när vi kom hem.


Vi hade med oss lite konserver mm hemifrån faktiskt och käkade lunch hemma för att på så sätt hålla nere kostnaderna litegranna.

På kvällarna käkade vi på restaurang, men det blev bara huvudrätt och 1 glas vin, sen var det så oroligt i lägret så vi fick gå hem ..


En kväll käkade vi Cypriotisk Meze - en massa smårätter, 20 eller nåt. Vissa var goda andra mindre goda. Men det var roligt att prova iallafall.


Ja just det - kanske ska nämna hur flygresan gick oxå.

Olivia skötte sig överlag bra, men visst, att flyga med en överenergisk 2åring har ju sina nackdelar! Vi hade med oss lite nya leksaker (jag var och fyndade på Erikshjälpen veckan innan, hahaha) som vi slagit in som paket (tips jag hittat på nätet). Det tyckte hon var spännande! Så resan ner gick väl hyffsat. Sen lekte hon ju med dom grejerna och läste böckerna sådär 150ggr under veckan, så på hemresan var det inte så intressant längre :(


Lite roligt var att när vi startade på hemvägen - så SOMNADE Olivia. Det var ju värsta trycket bakåt och när jag och Fidde kollade ner så sov hon! Helt otroligt.

Vi fick 1 timmas lugn och ro - innan stormen utbröt!

INGET passade den unga damen, hon skulle inte äta, inte pussla, absolut inte sitta still eller läsa saga .... men till slut var vi i allafall på svensk mark!


Det känns iallafall otroligt skönt att ha fått ett litet brejk, även om vi inte fick den slappasemestern och tiden ihop jag och Fidde ensamma som det känns som vi behöver ....

Det får väl bli en annan gång?!


Men vi fick lite färg och vi fick äta gott och bara va tillsammans och det betyder mycket.


Har massa bilder att dela med mig av, men av nån anledning så funkar det inte att "köpa" mer bilder just nu .. jag har tydligen förbrukat dom 100 som är gratis! men två fick jag in iallafall ..

Av Lind@ - 4 november 2007 11:51

Jag har knappt ord !!


Tack ALLA som gjorde vår inflyttningsfest till en en riktigt juste kväll !!


NU är definitivt huset infestat ! Vi la ribban på en hög nivå :)


Håll tillgodo med dessa dansanta bilder .. . :)


Fidde fick tom koppla in dom gamla högtalarna för dom i taket i köket pallade inte Harrysvolymen som vi tjejer ville ha !!! hahaha

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards