**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2017

Av Lind@ - 29 januari 2017 18:36

Har haft en sååå skön helg!
En mix av bakprojekt, matlagning, städ och tvätt, rensning av ditt och datt, tur till tippen, träning, göra fotoböcker till tjejerna (tog 3 (!!)timmar) , bokläsning, börjat kolla ny serie.. Ja det har varit gött helt enkelt :)

KESOBRÖD

SMÖRSTEKT TORSKFILÉ, SÖTPOTATIS & ROTFRUKTER OCH LIME/INGEFÄRASÅS :)

LÖPRUNDA SOM VAR EN NÄRADÖDENUPPLEVELSE! Blytunga ben!

Av Lind@ - 25 januari 2017 21:51




Rädda barnen har gjort en jättebra handbok som heter Nätsmart - ladda ner och läs !


Oerhört viktigt budskap !!

Av Lind@ - 25 januari 2017 20:51

 


Känner mig löjligt glad för tillfället   

En resa till Mallis är bokad till semestern och det känns helt fantastiskt !!

Att jag och barnen äntligen ska komma iväg på en semester till sol, bad och värme   


 


Jag är verkligen inte bortskämd med resor av detta slaget och inte barnen heller. Dom vet inget ännu men det ska bli så kul att berätta att vi ska åka på sommarlovet. Mamma och pappa hänger på & det blir toppen   

Få umgås med dom också och verkligen NJUTA - inga måsten utan bara få va tillsammans. Inte behöva tänka på mat, tvätt osv osv i en hel vecka. Alltså - HUR underbart    


KRAM FRÅN EN HAPPY LINDA



Av Lind@ - 19 januari 2017 21:39

Rev av ett Tabatapass härhemma ikväll!
Riktigt nöjd att jag tog mig i kragen och bara körde!
Olivia var med nästan hela passet dessutom, sååå kul! Inte ofta jag får henne att haka på..

Kan inte Linda ta sig till träningen så får träningen ta sig till minimala platsen på vardagsrumsgolvet :)

Funkade utmärkt!

Brädan jag köpte av Releve när dom bytte ut dom gamla var en kanoninvestering :)

Av Lind@ - 16 januari 2017 19:01

Vilket väder igår!!!
Uuunderbart :)
Hade kunnat gå Alandsrydsrundan två varv då vädret var magiskt!
Blev bara ett :)

Hade skåpsrensning igår och några kassar med för gamla grejer blev det. Alltså fattar inte hur fort det blir för gammalt?!?!? :)

Gött när det är klart iallafall!

Kollar ni på SKAM??
Huuuur beroendeframkallande är den? Är besatt och är inne på säsong tre nu...

Nästan så jag överväger att hoppa måndagens Yogaklass för några fler avsnitt :)

Nä så blir det inte, för yoga är great för mig! Så glad att jag hittat den träningsformen :)

Framöver blir det Crossfit också! Köpte halvårskort igår!! YEAY!

Linda 2.0 :)

Av Lind@ - 8 januari 2017 09:19

Inatt var första gången Alice hade en kompis som sov över!
Märktes att hon tyckte det var en stor sak, lite extra sprallig på kvällen.
Dom gjorde dansuppvisning ihop med Olivia och sen kikade på vi på Gladiatorerna och åt popcorn :)

Alice skulle för första gången ligga i sin säng och jag trodde det dom somnat.
Men efter en timme kommer Olivia ner och säger att Alice sover inte och nu får du komma upp.
Så det slutade med att Olivia sov i Alice rum jämte Moa och Alice nere hos mig :)
Fint av Olivia att ställa upp när syrrans mod svek :)

Av Lind@ - 6 januari 2017 16:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lind@ - 3 januari 2017 20:34


Idag fyller våran underbara Alice 8 år !!

Eftersom jag fortfarande är julledig så fick jag gå upp tidigt (kl 7) för att sjunga och gratta henne. Ville ju inte hon skulle hinna vakna  !!


       

Hon blev uppvaktad med lite presenter på morgonkvisten. Såååå svårt det är med presenter numera! Men fick ihop lite iallafall. En go filt, en väska som hon önskat sig, en finmössa, nya konståkningsskydd, lite godis, en sax mm blev det.


Vid kl 14 var mamma och pappa hitbjudna på lunch. Alice hade valt Tomatsoppa och surdegsbröd från Stigs.

Tomatsoppan gjorde jag själv och hittade ett recept som blev heeeelt galet bra! Måste absolut göra detta fler gånger.


                   


Mormor och morfar kom med nya dockkläder till Amanda (som hon fick i julklapp) så nu är hon fin så det förslår :)


Till dessert valde hon choklad/kladdkaka med glass och jordgubbar.


En nöjd liten höna med andra ord.


Nu har hon följt med mormor & morfar hem och ska sova över tills imorgon. Jag börjar jobba imorgon och då ska hon vara där och sen på tors fm också.

Det är nämligen konståkning på tors fm och då jobbar ju jag och kan inte köra dit barnen.


Så en himla tur att mamma och pappa är gulliga och ställer upp och hjälper till   



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards