**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juli 2012

Av Lind@ - 27 juli 2012 09:37



Jag och barnen är i stugan i Halmstad sen i lördags. Och det fina vädret har äntligen kommit !!


Har haft besök av Mats och hans pojkar ett par dar, då mamma och pappa var i Tyskland en sväng.


Barnen verkar trivas ihop och mina annars så bråkiga barn har skött sig exemplariskt :)


Olivia gillar ju killar så när det kommer två stycker samtidigt så är hon i "heaven" :)


Det har blivit några vändor på stranden med sol och bad (inte mycket bad för mig - jag är ju badkrukan Nr 1) ... men barnen badar ju för mig med ;)


På lördag skall jag och Mia ta den årliga "utgången" här i Halmstad - så watch out för på kvällen intar vi nog Mårtenssons :) och är antagligen i FIN form :)


På återseende !!!

Av Lind@ - 20 juli 2012 20:59


Kan faktiskt konstatera att bilsemester faktiskt inte alls är så tokigt   


Vi har åkt välidgt många mil (tror det slutade på runt 400 mil nånting..). Vi har sett massor, pratat massor och skrattat massor !!! Och varit liiiite tysta emellanåt   


Det blev mycket åkande på vägen hem då vi bara stannde en natt i Tyskland (ca 5 timmar från Puttgarden).


Sov på ett litet pensionat som var väldans mysigt men som hade sängar som var hårda som sten och så knarriga så det gick inte röra sig utan att det gnisslade och hade sig. En himla tur det bara var en natt, för det var två tröttisar som vaknade morronen därpå och vi då dessutom hade typ 12 timmar kvar innan vi skulle checka in i min lilla lya ...


     


Dessa söta igelkottar stod i entren:


 


Sen missade vi en avfart på vägen hem och då visade GPS-en såhär:


 


Vi gapflabbade !!!!!! Det var bara att välja det som vi tyckte passade bäst (vi tog höger vilket resulterade i att vi fick se rätt mycket av tysk landsbygd, hihi..). Vet inte om det gjorde nån skillnad mot vad den från början hade planerat?

Vi har iallafall konstaterat att med den GPS-en får man se MYCKET man inte skulle se annars, för den visar inte alltid den rätta vägen    eller rätta och rätta, men den tar sina extrasvängar ibland !!   


Blev ett stop på Bordershopen innan vi klev på färjan i Puttgarden. Nu har jag vin så jag klarar mig lääänge (köpte massa supergott och billigt Rosévin i Kroatien, på Lidl. Typ 40kr flaskan..) Sen blev det en ny Baileys, det gillar ju jag starkt !!


Summa summarum - en FANTASTISK SEMESTER MED MIN UNDERBARA MATS ...


Imorron förmiddag kommer tjejerna till mig, som JAG SAKNAT DOM (var nere och hälsade på Fidde och tjejerna igår och bröt ihop när jag kom dit... så mycket har jag längtat efter mina älskade flickor) ..

Men som sagt, nu är det min tur att ha dom mina sista 2 semesterveckor - ska bli underbart   



Av Lind@ - 20 juli 2012 20:10

  


Efter våra 2 dagar i Italien så styrde vi kosan mot Istrien i norra Kroatien. Har hört att det ska vara fint där och hade dessutom fått lite tips.


Vi hade kikat på lite olika hotell och priserna på det vi kikade på låg runt 1000-lappen/natt så vi hade några olika alternativ när vi närmade oss + att GPS-en oxå gav oss förslag.


Vi körde till en liten ort som heter Vrsar, ca 1 mil söder om Porec.


Vi valde ett hotell som hette Pineta och som visade sig vara superfint. Frågade efter lediga rum och det fanns 1 (!!) och det var sviten... Tja, tänkte vi, vi måste ju kolla på det iallafall - även om det var i dyraste laget ...


 


Men när vi såg rummet kunde vi bara inte tänka om... Inredningen var väl sådär, men det var ett sovrum, tv-rum, 2 toaletter och en enorm balkong med havsutsikt !!! Efter väldigt lite diskuterande    bestämde vi att här stannar vi 3 nätter ..


   


Och denna fantastiska utsikten njöt vi av i dagarna 5 (vi köpte till 2 nätter till efter dom 3 vi först bokade   )


       

Det var så vackert och romantiken flödade ...       


Vi hann med att se oss omkring jättemycket då vi hade cyklarna med - jag säger det igen, det var så jäkla bra att ha med dom. Vi cyklade till Funtana ett par gånger (om jag inte minns fel så har min gamla klasskompis Pernilla från högstadietiden spenderat många somrar där, och det var kul att se ..)


Vi har ätit massa god mat, avslutat varje kväll med glass från ett stånd med en superrolig, halvgalen gubbe - kolla in här vad han gjorde till mig en kväll:


 


Vi har hunnit solabada i både poolen och havet, som svalkade precis lagom... och jag hade kunnat bada länge för vattnet var VARMT och GOTT !!

Perfekt ställe om barnen hade varit med var det oxå. Poolområdet var fantastiskt fint..


     


Massa god mat har det blivit - ett axplock visar jag här:


     


I hamnen låg finfina båtar för mångmiljonbelopp - galet vilka båtar !!! Tom jag som inte är båtgalen kände vibbarna komma   

Vi hade många funderingar kring VAD det är för människor som HAR RÅD med såna monsterbåtar ???


     


Dessa 5 dagar var så fantastiskt härliga !!! Vilken energiboost !!

Att dessutom spendera tiden med en person som betyder mycket för en var underbart   


 


 


 

Middagen sista kvällen intogs på en restaurang vid hamnen. Man var tvungen att reservera bord så det hade vi gjort tidigare på dagen ... Fantastisk mat !! (bilderna ligger längre upp i inlägget).


Avslutar med denna bilden som jag tycker blev sååååå bra   


Jag har dessutom fått stränga order om att denna bilden får under inga omständigheter florera på bloggen ...   


 

Men naglarna är viktiga - eller hur ??? och visst är det manligt med en man som filar naglarna   




Kan varmt rekommendera Vrsar - det var kanonfint och det fanns många fina matställen utmed hamnen samt stenstrand att bada vid - super helt enkelt !!! Önskar jag kunde åka tillbaka ....





Av Lind@ - 19 juli 2012 23:09



Ja det är mitt nya smeknamn !!!


Han nämligen haft LÖSS på semestern oxå .....


Här hemma har det småkliat i en sisådär kanske 2 veckor och jag mitt pucko har SKOJAT om att det är nog löss .....


Ja det ska jag tala om att när det uppdagades var det inte en jollrande Linda precis .... fan, pinsamt och så äckligt så jag ville bara dööööööööööööö på fläcken - typ!


Fick sms av Fidde att både Olivia och Alice hade det... så självklart har jag fått det av dom. Det har stått lappar på fritids nästan hela våren känns det som... och jag har väl småkollat lite i Olivias hår, men inte så där noga ska jag väl erkänna. Varken hon eller Alice har sagt att det kliar eller jag har sett att dom kliat sig...


Så nu är dom avslusade första omgången och det skall göras till helgen igen.


Själv fick jag halvt skämmas ögona ur mig när jag i Kroatien fick fråga efter lusmedel. Enligt hon som stod i kassan var det invasion så hon trodde nog att jag fått det där...


Iallafall... använde lusmedelet, och sen fick stackars Mats ägna en halv dag åt att plocka löss som satt fast som berg på hårstråna och som inte luskammen tog ....... BLÄÄÄÄÄÄÄ, så sykligt!


Har tappat hår nåt så vansinnigt efter behandligen och det känns INTE kul !! Efter klippningen för några veckor sen då frisören (en som jag inte varit hos innan), klippte av minst 5 cm (   ), så är håret redan FÖR kort och FÖR tunt. Får se hur länge det dröjer tills det repar sig ???


Av Lind@ - 19 juli 2012 23:00


Först måste jag börja med att säga att dom kör fan som galningar i Italien !!! Jisses !!!


Vi gjorde ett kort lunch/köpa vin-stopp i Trieste & där höll det på att bli en Italianos mindre !!!   


Vi skulle göra vänstersväng (om än lite hastigt påkommen sådan..). När Mats svänger så KÖR DET OM en kille på Vespa - och det gick SNABBT vill jag lova - han som körde Vespan alltså ... fan, det är nästan så man får skylla sig själv om man blir påkörd om man gör såna omkörningar .....


Iallafall... vi intog en pastalunch som vi beställde på en Italiensk restaurang som låg utmed en rätt trafikerad gata. Vi var hungriga och beställde det som var på skylten utanför - en styck meny nummer 1 och en nummer 2... Sen skrattade vi lite eftersom vi inte visste vad vi beställde (varken jag eller Mats kan Italienska...).

Men in kom detta, som visade sig vara jättemumsigt:


 


   



Av Lind@ - 19 juli 2012 22:33



Vi hade kollat lite hotell runt Salo innan vi åkte och hade ett par alternativ som vi kunde tänka oss ... Blev att vi stannade på första stället, i Gardone Riviera. När vi insåg att det var ett rum med utsikt mot sjön och 20 meter till vattnet med underbar utsikt - ja då var det glada miner   


 

Lite slitet rum och lite konstig lukt på toan .... men helt okey för 2 nätter


 


 


Utsikten från vårt rum - underbart !!


 

Blev en svettig löparrunda (den enda för mig på resan.. den värmen ihop med löpning blev toooo much !!)


         



Vilken mat vi åt !! Supergod pizza och supergod pasta !! Är man i Italien så är menyvalet givet   


Blev en del cyklat runt omgivningarna och även lite solat och badat - såååå skönt det var i vattnet !! Jag som är en badkruka tyckte det var såååå härligt !! Tummen upp alltså !!



Av Lind@ - 19 juli 2012 22:25



Vägen till Italien var supersuperfin !!! Vi bestämde oss för att köra till en ort som hette Salo.


Stannade till för lunch i en liten by/stad en bit innan vi var framme på slutdestinationen. Fick en CHOCK när vi klev ur bilen - SÅ varmt var det. Men efter en fläktande cykeltur ner mot hamnen hamnade vi här ...


 

Här satt vi ..


 

Och denna fräscha pizzan blev våran lunch.. MUMS !!


 

Vackert och ROMANTISKT    


 

Av Lind@ - 19 juli 2012 20:14



Hann med att fota lite roliga skyltar oxå   


 

I Tyskland såg jag denna ...


 

Och i Österrike den här   


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards