**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under december 2008

Av Lind@ - 30 december 2008 22:00


Så var sista jobbdagen på bra länge avklarad!


Riktigt skönt faktiskt att veta att det blir vila litegranna nu innan det är dax för nya familjemedlemmen att göra entré!


Var väldigt lugnt på jobbet idag och bara typ 5 samtal, så jag hade gott om tid att rensa & slänga bra-och-ha-papper!! Sen blev det städning av skrivbord och nerpackning av lite personliga grejer i en Linda-låda ..


Vågar ju inte hoppas på att jag får komma tillbaka till den platsen sen igen, för hos oss har vi ju tjänsteskydd men inte befattningsskydd som det så fint heter ! På gott och ont ..

Men det är klart, det är ju inrikes transporter i nån form jag vill jobba med om jag nu ska tillbaka?

Egentligen så är väl min "dröm" att kunna hitta ett jobb i stan & slippa pendlandet. Men samtidigt trivs jag ju förbaskat bra & det är väl det som då är negativt, för det är svårare att aktivt söka sig därifrån.


Jaja, det går ju inte tänka på det nu ... det får bli om 1 år eller så ... & då kan mycket ha hänt!

Av Lind@ - 30 december 2008 21:53


Upp 1 kilo till denna gången, så +8 ligger jag på nu & kisseprovet var bra.


Lite förvånad att dom inte kollade järnvärde och socker idag, men tydligen gör dom inte det i denna veckan ...?! jaja, det är väl så det är ..


Magen ligger lite under kurvan fortfarande och det skiljer 2cm (mindre!)på när jag väntade Olivia.

Hon hade lite svårt att mäta eftersom den lill* låg in under revbenen ...hmmm, låter mysko. Inte konstigt att det kan vara svårt att andas djupa andetag?!


Bebisen är inte helt fixerad, men ligger "långt ner". Antar att det är därifrån dom väldigt obehagliga känslorna kommer?






Av Lind@ - 29 december 2008 11:31



Börjar bli tungt nu & ingen som brukar kika in här kan väl undgått att jag är lite gnällig nuförtiden .. !!


Det är nog inte många som njuter den sista tiden av sin graviditet - har svårt att tro det iallafall.


Nu vill jag bara träffa den som bor därinne !! :)

Fast den kan vänta tills efter nyår ..


Just nu körs en maskin med ljusa bebiskläder i strl 50 !!


Jättekonstig feeling att se dom där pyttepyttesmå kläderna och inse att dom var stora när Olivia hade dom ....


Snart får vi väl ta ner spjälsängen från vinden oxå och ställa iordning den - det börjar ju närma sig ..


Besök hos barnmorskan väntar i em så det blir rapport om det senare idag ..

Av Lind@ - 28 december 2008 13:32



Imorse var det min tur att få ligga kvar i sängen och gotta mig ...


Olivia har iofs ställt om litegranna nu vid ledigheten och har vaknat efter 7 nu i nåra dar, och det är ju välkommet :)


Har haft lite varannandagströtthet nu - juldagen var en sån dag och igår likaså + att igårkväll trodde jag nästan att förlossningen satte igång. Hade onda sammandragningar och det strålade ner i ryggen och framtill.

Men det lugnade sig efter ett tag som tur var ...

Igår var nog värsta dagen hittils med hugg i ljumskarna - kunde inte göra nånting förrän jag nästan höll på att ramla ihop ....

Det är verkligen tur att det inte är länge kvar nu för det är inte kul att vara såhär handlingsförlamad!


Har varit en sväng på Kvantum idag och det lär jag väl få sota för ikväll. Men jag klättrar på väggarna av att inte kunna göra det jag vill!


Fidde har dratt till NetOnNet för att införskaffa en TV - vilket ryck! & vid 16tiden får vi besök av Mia,Håkan,Tilde & Theo.

Det var länge sen så det ska bli skoj :)

Av Lind@ - 27 december 2008 10:48



På em var vi bjudna till Lillemor och Janne, efter all julmat smakade det superbt med kalkon och sås och potatis.


Det blev julklappsutdelning här oxå & Olivia fick en jättefin barnvagn som hon körde runt med hela kvällen.


Nu har hon både vagn och spjälsäng till dockorna & idag har hon packat skötväskan full med blöjor, nappflaskor och annat man behöver till sin bebis :)



Av Lind@ - 26 december 2008 10:57



Så har ännu ett år passerat och idag är det 4 år sen vi var i Khao Lak.


Såklart att minnena kommer tillbaka och särskilt tankarna på alla familjer som splittrades & alla barn som dog i dom fruktansvärda vattenmassorna ...


Både jag och Fidde är ju såklart oerhört tacksamma att vi båda klarade oss levande därifrån. Samtidigt kan jag känna lite agg mot dom flesta andra som har så fantastiska minnen från sina Thailandsresor och bara vill dit igen så fort som möjligt ...

Hos mig har det ju satt spår för livet såklart och jag ser inte det där glittrande vattnet och palmerna som nåt härligt och nåt att längta till - för mig är det tragedi ...

Av Lind@ - 26 december 2008 10:00


Spenderades hemma i lugn och ro ...


Jag var helt slut och la mig och sov en runda mitt på dan. Fidde tog med Olivia ut så jag fick lite ostörd sömn :)


Gick ut en liten runda runt kvarteret på sen-em & det fick jag ju lida för sen .. hade såååå ont i ljumskarna och rejält med förvärkar hela kvällen :(


Blev en tidig kväll för oss alla 3 och det var verkligen välbehövligt. December har varit fylld till bredden med aktiviteter på helgerna så det är väl bakslaget som kommer  nu ...

Av Lind@ - 26 december 2008 09:48


Olivia vaknade vid strax efter kl 6 och var helt i extas när hon kom in till oss - för TOMTEN hade ju varit utanför hennes dörr och lagt paket i julstrumpan !!

Och sen hade han ätit upp nästan all gröt som vi ställt på trädäcket oxå ... hihi


Verkligen hur kul som helst att se henne så uppe i varv för det här med tomten ...


Vid kl 12 var första stoppet hemma hos mina föräldrar. Dopp i grytan och skinka och kokt kött slank ner där.

Sen tog vi det lugnt och jag slumrade lite ...


Vid halv 3tiden kom mammas bror och hans familj och vi fikade lite.

Sen kom tomten och det delades ut julklappar hej vilt! Såklart fick Olivia mest & hon var fantastiskt glad för hon fick ju en dator som hon önskat sig ... Den har hon pratat om och lekt med mest hittils så det var nog bästa julklappen ...


Vid 17tiden var det skiftbyte och vi åkte till Fiddes pappa. Där kom tomte nummer två och delade ut julklappar.

Olivia lekte med kusin Kevin och var vaken tills vi åkte hem vid 23tiden (hon slumrade till i bilen på vägen dit och det var nog hennes räddning!).


Tänk att julafon som det är sånt ståhej kring är över på ett kick ..

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards