**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2012

Av Lind@ - 29 april 2012 21:07


Olivias kompis Tilda kom hit på förmiddan & efter lunch och utelek så kom jag på den briljanta (ibland överträffar jag mig själv  )  idén att vi alla skulle gå till Folkets Park och sen gå med Tilda hem och lämna henne. Träffade på en annan pratglad mamma där som har en tjej som går på Alice förskola. Nästan lite pinsamt för jag kände inte igen henne därifrån, däremot har hon haft pass på Gymmix som jag varit på nån gång.


Barnen fick göra av med lite energi, eller mycket & skötte sig faktiskt riktigt bra & det var bara nååågra incidenter, men i jämförelse med hur det brukar vara så var det nada!


När vi skulle lämna Tilda så ville Olivia stanna kvar och leka och det fick hon ju såklart. Så Alice och jag cyklade bort till brorsan som var juste och la på mina sommardäck på bilen idag och bytte en lampa fram som var sönder. Tur jag har brorsan som är är världens bästa handy man (särskilt när det gäller bilar  ). Måste skryta lite om brorsan oxå som är gryyym när det kommer till RALLY !! Igår kom han 4:a i Kristianstad !!! Fan, nån borde upptäcka den där Halldén och ge honon en fribiljett till elit-tävlingarna !!! Håller ni inte med ?? 

Fick även dammsugit det värsta i bilen (det fick jag dock göra själv  ) så nu måste jag torka inne och alla dörrar mm mm ... jag skäms så skitig bil har jag! Konstigt det där, inne dammsuger jag VARJE dag, men bilen ... njae, den är det sämre med. Lite bökigt är det ju, får väl skylla på det ..    


Förutom sconesen imorse, blev det ju Foccacia & senare även ett italienskt fyllt bröd som i Leilaboken kallas Tortano. I mitt la jag knaperstekt bacon, mozzarella, körsbärstomater, basilika & lite olivolja. Mmmmmmmmmm   


Imorron är tanken att jag på morronkvisten ska svänga ihop thekakor eller hönökakor, får se vad det blir, innan vi ska till Apladalen hela gänget. Är ledig så barnen får en lovdag från förskola och fritids.


 

Av Lind@ - 29 april 2012 09:53


Igår var vi ute på en massa galej & inte hade jag med mig kameran nånstans !! Inte likt mig  


Vi besökte stadens Second hand butik och jag kom hem med små fina glas (som jag var ute efter), så nu kan jag dricka Baileys  & Tequla Rose med "stil" igen    

Olivia hittade en fin (i hennes tycke  )  svart sammetströja som hon promt ville ha, så den fick hon.


Ett besök på stadens marknad blev det oxå & för barnen blev det den obligatoriska sockervadden och karusell.


Sen var vi bara hemma och fick snabbäta en macka för efter det väntade Mora Träsk .


Det var superbra och vi var helnöjda när vi gick därifrån.


Vi hann förstås med en jädrans massa BRÅK oxå igår - hade jag haft en nyckel igår så hade jag låst dörren till köket så kunde dom slagits bäst dom ville utanför dörren !! Vilken massa energi det tar med ungar som bråkar stupalöst! Jag går under!!


Idag har vi startat dagen med Leilas Scones till frukost  


   


Sen fcik jag diskhjälp av Alice:


 


Satte en Foccacia-deg oxå, som vi får avnjuta nån gång under dagen (är första bakprojektet sen jag flyttade, förutom sockerkaka när Sofia var här). Älskar ju att baka och dona, men har nu bara en frys med 2,5 fack, så det går liksom inte förrän jag köpt en till liten frys. Får nog bli till veckan   Den ska få stå i klädkammaren, nu har ju fått eluttag dragit dit så det är super  


   

Av Lind@ - 27 april 2012 17:04



Igår var det tjejmiddag hos Jessica & det bjöds på oväntade smakupplevelser, en del gillade jag mer, andra mindre.

Förrätten var supergod !! Panerad fetaost var jättesmarrigt !!


Potatis&surkålsgratängen hade nog fallit mig mer i smaken om inte kumminkryddan varit där och förstört   (är inte min favorit alls tyvärr ..)


Här kommer lite bilder från kvällen (som som vanligt var supernice och med massa skratt och insikter om livet ...)


 


 


I juni är det bara "avslutningen" kvar, då brukar vi köra knytis och grilla & planera för höstens och vårens träffar !!


Vi går snart in på 10-e året, en resa med tjejerna kommer det bli nångång framöver, när vi sparat ihop lite pengar !!



Av Lind@ - 23 april 2012 17:07



Jäklar vad jag har svettats inatt !! varit helt vansinnigt sjuk! feber, värsta frossan och värk i hela kroppen ..


Tro´t eller ej, men idag är jag förvånansvärt pigg igen ..


Mamma hämtar barnen på dagis/fritids och sen får dom kvällsmat där och SEN kommer dom hit - jag lääääängtar ihjäl mig efter mina älskade barn  


Imorron har jag tänkt jobba för såpass pigg känner jag mig, bara lite matt .. 


Är riktigt glad att det inte var en sån där 1veckas-influensa ... jag blev ju livrädd när jag började känna mig risig igår ..





Av Lind@ - 22 april 2012 18:44


Blev ett IKEA besök idag, men på vägen upp började jag känna mig dålig... Lederna började värka, frös, febrig & allmänt dassig ..


Så det blev handling av det viktigaste, plastbackar i olika "dimensjanger", galgar och värmeljus ..


Har legat på soffan ända sen jag kom hem, mer eller mindre & att jobba imorron är nog inte att tänka på !! FAN rent ut sagt - har inte RÅD att va sjuk! det är den krassa sanningen .... Just nu drömmer jag bara om att få EN full lön, utan VAB - & så ryker jag på detta, vad det nu ska barka hän  ??!


Är dessutom min barnvecka som kommer och hur jag bara ska kunna hämta dom imorgon är en gåta .. Får nog ännu en gång be mina föräldrar om hjälp om inte ett under sker inatt ...

Av Lind@ - 21 april 2012 19:41


Sofia och Lilly kom förbi en sväng i em.


Fick jättesöta brödformar, vitsippor och lite godis (aldrig fel  ).


Själv hade jag bakat sockerkaka (efter farmors gamla recept och i hennes gamla välanvända form), så lite fika och kaffe blev det & prat förstås !!


   

Lilly fyller snart 1 år och är sööööt som socker !! Hon stapplade några steg på egen hand oxå   


Attans vad jag har varit effektiv sen i em. Städat, organiserat massor i klädkammaren, skurat ur stora plastbackar som vi haft i garaget som var bra snuskiga. Dom ska nu förvaras annat i hade jag tänkt.


Måste planera veckans matsedel nu och sen blir det en sväng till affären ikväll. Kanske att ett IKEA-besök står på agendan imorgon - mer plastbackar behövs, en golvlampa, lampa hallen, lampor barnens rum, galgar mm ...


Inte världens häftigaste lördagkväll här, men jag njuter av lugnet och att få vara egoistisk och göra precis vad som faller mig in ...   


Hur ser din lördagkväll ut ??

Av Lind@ - 21 april 2012 08:58


I onsdags efter jobbet drog jag till BOUTIQEN i Ullared !!


Har nog aldrig varit där när det varit såååå lite folk! Det var så gött att bara kunna strosa runt och inte behöva trängas för fem öre   


Fick med mig i stort sett allting hem som jag hade på listan & det största fyndet var nog fleecefodrade regnställ till barnen för 70kr/set (mot ord 229kr). Så nu har vi det till nästa säsong  


En micro köpte jag oxå så bara pappa har hjälpt mig att borra hål inne i skåpet så jag kan ta ström från kylskåpsuttaget, så kan jag börja använda den. Jäklar vad jag känner mig handikappad utan micro !!! även om jag mest använder den till att tina och värma upp ...


Vad använder du mest din micro till ??  (nu vill jag ha många svar för jag ser ju att det varit runt 100 besökare/dag här rätt många ggr  !!  

Av Lind@ - 21 april 2012 08:46


Har varit en helt okey träningsvecka än så länge - löpning i måndags, 1 timmes powerwalk i torsdags och löpning igår (som gick tungt som fan + att vaderna värkte HELA rundan    ..) Men hem kom jag, dödstrött!


Imorron har jag bokat in mig på Step Up och det ska bli galet kul !!!! Dom har bytt ut Aerobicspasset mot Step & inte mig emot - när det kommer till såna pass har jag hur mycket energi som helst !! I LÖÖÖÖÖVE IT  


Här kommer en snygg osminkad gomorronbild (bara att inse att närmar man sig medelåldern så är det såhär illa  )   - sitter i lugn och ro med en kopp kaffe och väntar på att jag ska iväg till huset och göra färdigt det sista småplocket.... kunde ju haft  det betydligt roligare idag ..  


    

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards