**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under maj 2014

Av Lind@ - 31 maj 2014 20:38

Av Lind@ - 30 maj 2014 10:33

Att Halmstadsäsongen äntligen börjat :)

Så gött att få njuta och få va i nya SUPERFINA stugan :)

I em styr vi kosan mot Malmö :)

Av Lind@ - 26 maj 2014 22:26

Är alltid lite motigt att ge sig ut på löparrunda när jag inte får nån riktig rutin pga mitt varannanveckasliv..
Men idag efter mötet med föräldraföreningen så bytte jag om kvickt när jag kom hem. Blev knappt 7 km, men bättre det än att ha onda ben i en vecka som sist jag sprang en mil.
Hade tänkt köpa nytt gymkort snart , men pga det här med bilen så får det tyvärr oxå vänta :(
Känns gött iallafall att fått till ett pass & i underbart väder dessutom :)

Av Lind@ - 25 maj 2014 21:40



Idag var vi bjudna till lilla mammi på morsdagsmiddag    


Blev en smarrig kycklinggratäng med hasselbackspotatis & sen tårta på det !!


Rullvarning efter det   


 


 


Tog oss sen ut på en härlig promenad, genom stan och bort till Apladalen.


Perfekt för barnen att få springa av sig och göra av med en mängd energi   


Vi har haft en såååå mysig em med mormor och morfar - älskar er   




En bild från imorse får smyga sig in här oxå - efter frukost tog vi oss en promenad bort till västhorja lekplats, så gött väder och även här "rastades" barnen en del   


 

Av Lind@ - 25 maj 2014 21:24



 


När vi kom till parkeringen igår em, när vi skulle hem från Karnevalen, så upptäckte jag några revor i lacken på min sida på bilen... För att ju mer jag tittade och gick runt bilen, desto mer repor upptäckte jag!!


I stort sett varje dörr, skärm mm är rispad på !!!!!!!!


Frågade barnen och till slut säger Alice att det är en flicka här på gatan som gjort det. Okey ... Både jag och Olivia frågar henne om hon är SÄKER på att det är *** som gjort det! Jo, det säger hon att hon är. Att hon sett det och när jag frågar varför hon inte kom in och sa till mig så säger hon att hon "glömde det".

Var ju megaförbannad vid det här laget och så fort vi kom hem så spatserade vi bort till den flickan. Bara pappan var hemma så han lovade att prata med henne när hon kom hem.

Sen kom mamman och *** bort lite senare och hon säger att hon har INTE gjort det, mamman är ju såklart jätteosäker oxå men flickan står på sig. 


Imorse sa Alice att det var hon men om det stämmer vet vi ju inte.


Kommer ju inte gå att få fram sanningen känner jag, att hota hjälper ju inte, då kanske dom bara ljuger istället ...


Så nu sitter jag här rätt jävla tje. En självrisk på 4000kr kommer jag ryka på om jag förstått försäkringspapperna rätt, för nåt extra skydd för skadegörelse har jag inte tecknat. 


Känns verkligen som HELA semestern är förstörd. Att lägga så många tusenlappar på ingenting känns så surt så att jag knappt orkar tänka på det. Ekonomin är ju redan i botten bara av att vara ensamstående & nu detta. 

En himla tur att vi har Halmstad så jag och tjejerna kan åka dit, för nåt annat blir det inte nu.


Mats och jag hade ev tänkt att hälsa på Berit med familj i Schweiz, men det har jag redan slått ur hågen   


Mer mörker är verkligen inte vad jag behöver just nu .....



Av Lind@ - 25 maj 2014 21:16



Efter dansen gick vi en sväng på stan oxå, dom hoppade i nån hoppborg, köpte munkar, spanade in dom lättklädda dansarna mm   


Blev en trevlig em. Killarna anslöt oxå under senem   


 


 


 



Alice · Barn · Olivia
Av Lind@ - 25 maj 2014 21:13


Igår var det dax för Olivias dansföreställning på stan. I vintras vågade hon inte vara med och uppträda, men inför detta har hon varit "säker" på att hon ska vara med ..

Lite tveksam var vi nog om hon skulle våga ..


Men det gick SÅ BRA !!! Och jag vet inte hur många gånger hon tittat på filmen helgen. Är nog bra för självförtroendet att det gick bra och att hon inte fegade ur, lilla stumpan.



 

Av Lind@ - 24 maj 2014 11:49

En glad och en mindre glad..

Konstigt att dom inte kan tajma samma känslomässiga läge samtidigt lite oftare ;)

Alice · Barn · Olivia

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards