**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2011

Av Lind@ - 25 januari 2011 21:07


Idag var det dax för "provstädning"   


Ni anar inte hur gött det kändes att komma hem och se att det var dammat, skurat och fixat !!


Det liksom känns som att jag skulle kunna leva med detta varannan vecka   

Av Lind@ - 18 januari 2011 19:56


Idag när jag kom hem låg en lapp i brevlådan - fönsterputsningsfirman hade varit här idag och putsat utsidan !! NICE :)


Sen skulle vi haft provstädning idag men pga sjukdom så blev det inställt :(


Det var inte lika kul eftersom vi liksom "sparat" städningen nu när vi visste att dom ändå skulle komma ... Men äsch, vi bor i lorten en vecka till   


Bloggandet är inte prio alls nuförtiden, har massa inlägg att "skriva ifatt", men jag orkar inte riktigt .. Alice är lite halvkrasslig igen (hosta och förkylning) och nätterna är återigen sova-vakna-sova-vakna-sova-vakna ... tills klockan ringer och det är morron ! Snark !


Till helgen är jag inne på att ta en tur till Ullared - själv! Vi får se hur det blir? Det är inte lördag ännu .. Helst hade jag velat få med mig Fidde, men vi får se om det går lösa med barnvakt?  Nån annan som är sugen på en tur?



Av Lind@ - 15 januari 2011 14:39


Idag har vi röjt undan julgrejerna - sä jädrans skönt !!


Alice var på sitt sämsta humör och gnällde oavbrutet - det är så typiskt när man ska "göra" nåt. Hon har för övrigt vaknat 2 dar i rad och varit på sämsta humöret redan från minut 1 ....


Det tog en evighet att få henne att somna nu i eftermiddag och när hon väl somnat så är det som luften går ur en ... Har googlat lite efter nya lampor.. En hade blivit lite halvsné under julförvaringen och när jag försökte fixa till den så tog jag sönder den .. jaja, en Ullaredslampa, så det gjorde inte så mycket & nu måste vi ju köpa ny till kontoret :)


Sen är det en annan som vi köpte när vi flyttade in som gulnat i plasten så den rök oxå ut nu ..


Behöver nya gardiner oxå till "köks-delen". Vill egentligen inte ha vanliga panellängder för jag är lite trött på det men vi får se vad det blir ...


På tisdag kommer det kännas super att åka hem från jobbet. Vi har nämligen tagit beslutet att ha städhjälp varannan vecka. Varken Fidde eller jag (mest Fidde om jag ska vara ärlig ...) orkar ta tag i det just nu så då köper vi tjänsten ett tag. så nu slipper vi viga halva lördagarna åt just detta :)


Hur ställer DU dig till städhjälp ?? För eller emot ?

Av Lind@ - 7 januari 2011 19:49


Igår var Mia, Håkan, Tilde & Theo här en sväng.


Mia och jag (+ Fidde och Håkan) grundade med lite Asti Araldica medan vi väntade på att maten skulle bli klar. Håkan körde och Fidde skulle jobba idag så dom tog bara ett glas. Mia och jag drack upp resten :)


Gjorde en ny kycklingrätt med bla persika i. Hade fått receptet av mamma och det var helt klart godkänt. En stund efter maten skulle jag svänga ihop smeten till chokladpuddingen (den hemmagjorda varianten) och då var jag nästan lite lullig. :) Men det blev bra ändå, haha !!  Baka på halvfyllan brukar jag inte göra så ofta   


Barnen älskar när Tilde och Theo kommer. Dom är ju lite äldre och det blir lite mer lek då. Fast igår var det mest Nintendo DS som gällde. Dom satt och knapprade för fullt.


  


  


Nu blir nog Mia jätteglad för att hamna här ... hehehe


  


Hoppas vi ses snart igen !!

Av Lind@ - 3 januari 2011 19:45


Nu har vår lilla plutta Alice fyllt 2 år!


Helt galet !! 2 år sen man var öm & mörbultad och hemma från BB efter 12 timmar ...


  


Alice pratar för fullt nu och vi förstår faktiskt riktigt mycket, inte bara vi själva utan andra oxå. Idag sa hon äppeljuice   

Hon pratar om tomten (totten) varje dag och att han har varit här och knackat på fönstret. Nåt som hon oxå ältar varje dag är bajs i munnen. För ett tag sen när Fidde bytte på henne så var hon kvickt nere med handen och fiskade upp - ja ni fattar - och stoppade handen i munnen ..  Det måste varit ett riktigt trauma för som sagt, hon pratar om det VARJE dag   


Härhemma fick hon ett litet paket vid middagen. Jag hade slagit in ett paket med "ussin" som är det bästa hon vet just nu !! Hon var helnöjd med det   


  


Efter maten blev det glass och hemmagjord chokladpudding, hon åt två rätt stora portioner den lilla rultan !!


  


Vi sjöng "ja må hon leva" och när vi var klara sa hon "mea, mea" .. och klappade händerna.


Ja hon är helt underbar nu vår sötnos !

Av Lind@ - 2 januari 2011 16:37


Startade förmiddagen idag med att ta med barnen bort till "lilla pulkabacken". Det var rätt isigt där om jag säger så efter töandet och det gick med en rasande fart nerför backen !!


  


Sen idag har vi äntligen tagit tag i vårt kylsåp som varit riktigt äckligt det sista! Alltså, jag begriper inte hur det kan bli så äckligt ....

Men nu är det tip top igen !! och allt gammalt är slängt. Fidde fick ta en runda till återvinningen nu med en massa "bråte".


Under tiden vi grejade med kylskåpet gick Alice lös i ena lådan på badrummet och jag skrattade gott när hon helt plötsligt såg ut såhär:


  


Igår hann jag med att storstäda badrumsskåpet i vårt badrum, vilket oxå var väldigt välbehövligt. Skafferiet är oxå nåt som behöver gås igenom. Kan tänkta mig att det finns rätt mycket gammalt som står och skräpar där .... När man är klar är det ju så skönt, men steget dit är svårt att ta ...


Här kommer förresten en bild på vår nyårsvarmrätt. Det var helt gudomligt gott för övrigt :)


  


Vi hade frasiga cocktailrutor som förrätt och sen hemgjord chokladpudding till dessert. Sämre kan man ha det   


En bild på Olivia när hon och Fidde var ute och smällde av lite raketer kommer här:


  




Av Lind@ - 1 januari 2011 20:34


God fortsättning till alla mina bloggläsare !!


Vi hade planer redan igår på att åka till simhallen med barnen & enligt infon via hemsidan så skulle det varit öppet igår ... men när vi kom ner så var det helt igenbommat :(

Till barnens och vårt stora förtret !!


Så efter att ha firat en mycket lugn nyårsafton härhemma igår så blev det istället att vi åkte dit idag vid lunchtid.


Alltså säga vad man vill om dom som bestämmer i Vmo Kommun. Men lägga ner såååå mycket pengar på att renovera simhallen och det enda (!!) som märktes nån skillnad var barnbassängen, vilken för övrigt var jättefin.

Jag antar att duschar mm oxå ska fräschas upp för därinne var verkligen inget gjort och lika sunkigt som vanligt.


Nä riktigt synd att dom inte satsar på lite mer äventyrsbad när det ändå ska göras om - jag är övertygad om att det hade gett mer klirr i kassan på sikt! Nu kommer iallafall vi att åka till dom större städerna för att bada framöver. Nån gång kanske åka ner hit, men inte varje gång vi ska bara.


Barnen tyckte iallafall det var jättekul och det var inte lätt att få dom därifrån när jag och Fidde tyckte det var dax.


Vi var bjudna på middag hos mina föräldrar idag, så det blev att vi spenderade hela eftermiddagen där. Alice har inte sovit en blund idag så det var en tjej som somnade utan alltför mycket skrik vid läggningen ikväll :)


Nu hoppas jag Olivia ska tackla av snart så jag och Fidde kan kolla på en film (& jag ska klara hålla mig vaken !!)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards