**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2013

Av Lind@ - 31 januari 2013 21:24

Ja så känner jag efter denna veckan med barnen..
Har varit riktigt jävligt rent ut sagt, trots att mormor hjälpt till med några hämtningar..
Hoppas helgen går snabbt!
Håller nog på att tappa fotfästet snart..

Av Lind@ - 26 januari 2013 13:56

Har fått till rätt många träningspass denna veckan och det känns allt lite i kroppen - att tok-träna en vecka för att sen göra nada den andra, är väl kanske inte det ultimata, men just nu har jag inget val när jag har detta varannan-veckas-livet.Idag blev det 40 minuter på löpbandet med powerwalk,intervall & lite jämnare tempo vissa minuter - galet svettig var jag när jag klev av !! Sen körde jag lite maskiner på det, överkroppen och nån magmaskin.PLUS att jag vågade mig in bland dom fria vikterna !! Var så lite folk där så jag körde lite triceps och biceps med 3 & 5kg hantlar. Hade ju varit rätt kul att bli av med dallret på överarmarna   


Trots att jag inte kom i säng förräns vid midnatt igår så tamejtusan vaknade jag före kl 7 imorse !!! Helt sinnes! Så jag gick ner och kollade om tvättstugan var ledig, vilket den var, så där jag hängt hela förmiddan dessutom ...


Nu är jag lagom slö... Funderar starkt på att sätta på nåt på play-kanalen och vila mig en stund   

Av Lind@ - 26 januari 2013 13:45

I torsdags var det Veronicas tur att arrangera tjejmiddan, som hade temat Blåbär och Mint. Nu gillar inte Veronica mint så hon hade bytt ut det mot mynta som var en ingrediens i huvudrätten. Jessica var inte med denna gången då hon varit sjuk och inte riktigt orkade med.


Detta var kvällens meny:

(Tur att Anne kunde ta lite kort med mobilen för jag hade varken mobil eller kamera med mig !!)


 

Till förrätt: Blå fetaostsallad - jättegott !!



 

Till huvudrätt: Indisk kycklinggryta med tortillaliknande bröd (smakade sådär, var nog koriandern som inte föll mig riktigt i smaken, tror jag).


 

Till dessert: Vit chokladdröm med blåbär (mäktig med god kaka innehållande mycket mandel och vit choklad samt blåbär. Vi hade vispad grädde till)



 

Veronica, Anna, jag & Sofia (Anne bakom kameran och Jessica var ju inte med denna gången).



Vi lottade till Jessica eftersom det är hennes tur att ha det nästa gång - Banan och Australien blev det - får se vad det kan bli av det "temat"...



Av Lind@ - 26 januari 2013 00:27

Innan jag gav mig iväg ikväll.. Klänning inköpt från webshopen Creative Lounge´s REA   



Blev som alltid en jättetrevlig kväll med mycket skratt. Men även allvarligare ämnen denna gången då Anneli ju fick bröstcancer i höstas. Två operationer har hon genomgått och nu väntar cellgift, strålning och tabletter.

Vilken fantastisk människa Anneli är, trots ett sånt besked så är hon positiv och vi kunde skoja om ämnet.

Anneli, läser du detta, hör av dig när det är dax för behandlingar i Jönköping, jag följer gärna med som stöd om du vill ha sällskap.


Här ett kollage på alla mina fantastiska gamla kollegor. Till sommaren är det 11 (!!) år sen vi tvingades sluta jobba ihop    (2002 lades Värnamo-kontoret ner ..)


 

Av Lind@ - 21 januari 2013 21:24



Många träningspass inbokade denna veckan. Mats åkte till Norge i em så jag passar på   


Idag blev det BodyToning och sen Powerwalk och lite löpning i 40 minuter efter det - riktigt gött.


Har svullat så mycket i helgen så mina favvojeans gick inte knäppa imorse (jooo helt sant, sååå snabbt lägger jag på mig några extrakilon   )


Imorgon blir det Zumba, onsdag bjuder på Striding och Afrodance   


Sen är det tjejmiddagar två dar i rad, då blir det till att äta liiiite så brallorna snart går knäppa igen ..



Av Lind@ - 20 januari 2013 20:26

Killarna Lanned kom till stan en sväng och tillsammans spenderade vi en timme i Bowlinghallen :)

Av Lind@ - 19 januari 2013 18:05

Då blir det detta:

Av Lind@ - 19 januari 2013 14:08


Dagen började kl 7 då Alice vaknade och signalerade att hon bara hade kissat ner sig liiiite .... Ja det var rätt lite + lite på lakanet.. tur att jag hade tvättid idag   


Så vid lite efter 7 traskade vi ner till tvättstugan hela ligan ..


Sen har det gått i ett, frukost, tvätt, röja mm mm.

Vid 11 kom Olivias kompis Andrea. Dom har fått hjälpa till i tvättstugan, vi har bakat chokladmuffins, ätit spaghetti och köttfärssås, ritat mm.


 


Sen testade Alice och jag funktionen "kameran-tar-kort-själv-när-du-ler".... Jättekul !! (vi testade igår oxå på Danne, men den VÄGRAR ta på honom hur mycket han än ler, hahahahaha)


 


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards