**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

MATKLUBB HOS VERONICA 24/1

Av Lind@ - 26 januari 2013 13:45

I torsdags var det Veronicas tur att arrangera tjejmiddan, som hade temat Blåbär och Mint. Nu gillar inte Veronica mint så hon hade bytt ut det mot mynta som var en ingrediens i huvudrätten. Jessica var inte med denna gången då hon varit sjuk och inte riktigt orkade med.


Detta var kvällens meny:

(Tur att Anne kunde ta lite kort med mobilen för jag hade varken mobil eller kamera med mig !!)


 

Till förrätt: Blå fetaostsallad - jättegott !!



 

Till huvudrätt: Indisk kycklinggryta med tortillaliknande bröd (smakade sådär, var nog koriandern som inte föll mig riktigt i smaken, tror jag).


 

Till dessert: Vit chokladdröm med blåbär (mäktig med god kaka innehållande mycket mandel och vit choklad samt blåbär. Vi hade vispad grädde till)



 

Veronica, Anna, jag & Sofia (Anne bakom kameran och Jessica var ju inte med denna gången).



Vi lottade till Jessica eftersom det är hennes tur att ha det nästa gång - Banan och Australien blev det - får se vad det kan bli av det "temat"...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards