**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2015

Av Lind@ - 31 januari 2015 10:00

Vilken otrolig lyx det är med dom lediga fredagarna jag har när det är min barnvecka.
Att få starta dagen med barn som fått sova den där timmen extra och själv kunna ta det lugnt och hinna tända ljus och äta frukost med barnen.
Underbart :)

På förmiddagen uträttade vi diverse ärenden och handlade.
På em kom Nova och lekte med Alice.
Märkte knappt av dom. Dom lekte dagis och det var nog stora inslag av hur det går till på Växthuset om dagarna :)
Fick en inblick i hur fröknarna nog låter ibland, haha!

På kvällen gjorde vi hemmagjord Calzone, Alice fixade det mesta :)

Olivia var på disco och sov hos Fidde.

Av Lind@ - 22 januari 2015 22:03


Hämtade Alice hos Nova en stund efter jobbet.
Hon valde grahamsgrynsgröt till kvällsmat, riktigt gott faktiskt :)
Sen tog vi oss ett bad. Vi lekte affär, jag handlade och hon sålde.
Det blev både spaghetti och köttfärssås, jordgubbste med mjöl (!!) i botten (var jättejättegott) sa hon. Fick glass till efterrätt.
Sen var jag proppmätt och fick kliva ur badet :)


Efter det målade vi naglarna inför helgen och sen blev det bokpaus medan det torkade.


Sen var det en trött liten höna som sa; Jag vill sova nu..
Riktigt fin kväll fick vi, är så tacksam för det   

Av Lind@ - 18 januari 2015 12:31



Idag var det premiär i ishallen   


Vid strax efter kl 9 var vi på plats och sen åkte vi till 10:50, när allmänhetens åkning slutade.


Olivia åker redan bra, jag aningens stappligt (men efter 2 timmar kände jag mig lite säkrare   ) & Alice tränar för fullt. Hon åker själv och det blir bättre och bättre.


Det fanns 2st Pingviner som man kunde åka bakom, den blev ledig strax innan det slutade så då körde hon med den lite. Perfekt!


     


Det här får nog bli vår sysselsättning på söndagarna när barnen är hos mig! SUPERKUL   

Av Lind@ - 11 januari 2015 14:13

Tjejerna och jag fick i julklapp att åka till Göteborg och se Disney On Ice och sen bo på Gothia övernatt :)

Igår förmiddag gav vi oss av i busvädret!
Nästan på gränsen till riktigt obehagligt att ge sig ut när vädret är så...
Men det gick bra :)

Showen var sådär tyckte jag, men huvudsaken är ju att barnen gillar det. Efter pausen var tjejerna lite trötta och rastlösa :)

Vi hade bokat bord på restaurangen inne på hotellet, vilket var så skönt med tanke på vädret.
Både jag, mamma och pappa åt den berömda räkmackan, galet god!
Tjejerna åt köttbullar, moster,lingon och brun sås. Jättegott det oxå!

Sen blev det tv-mys på rummet på kvällen.
Jag var tröttast av oss allihop!

Idag åt vi too much av frukosten, det är ju svårt att låta bli när man ser allt gott :)

En så mysig helg. Fick både extratid med barnen och med mamma och pappa :)

TACK FÖR ALLT MAMMA OCH PAPPA - VI ÄLSKAR ER


Av Lind@ - 3 januari 2015 10:16

Olivia och jag väckte Alice med skönsång vid halv åtta imorse..
En mycket yrvaken tjej kikade upp bakom täcket :)


Som vi älskar denna tösabit   



 


                               


Som sig bör fick födelsedagsbarnet välja mat HELA dagen   

Mannagrynsgröt till frukost och sen när mormor och morfar kom på eftermiddagen hade hon beställt Lax med limesås och ugnsrostad potatis och morötter + broccoli.

Till efterrätt blev det kladdkaka, som blev sååå perfekt just idag, vispad grädde + vaniljkesella till det.

Till kvällen blev det återigen mannagrynsgröt, haha - hon ÄLSKAR det   


Det var en väldigt nöjd tjej som la sig på kvällen. Hon fick sitt efterlängtade EGNA LegoFriends, ett stall med hästar mm. Och en mikrofon med stativ att sjunga i, det "skrålar" bra tycker mamman i huset !!   

Lite kläder och en ny klädhängare till hennes rum, pärlplatta och lite annat smått och gått fick hon oxå.


Rätt svårt med presenter så nära inpå julen ..


6års trotsen gör sig mer och mer påmind varenda dag och vi har många stunder där vi inte är riktigt överens, hmmm... Hon kämpar febrilt för att få bestämma precis ALLT   


Trots detta ÄLSKAR VI DIG FINA ALICE   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards