**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under januari 2014

Av Lind@ - 31 januari 2014 20:53

Lite julafton är det allt när månadens box kommer :)

Av Lind@ - 31 januari 2014 15:35

 


 


 

Av Lind@ - 31 januari 2014 15:34

 


Mycket nöjd med rätterna ännu så länge   

Av Lind@ - 29 januari 2014 22:08

Redo för lite nya matinfluenser :)
Jätte nöjd med kvällens rätt :)
Båda barnen åt, mest kyckling och nudlar, salladen var lite stark tyckte dom..

Av Lind@ - 26 januari 2014 08:11

Av Lind@ - 25 januari 2014 15:31



Startade dagen kl 10 med ett härligt Spinningpass !!   


Hem och duscha och sen hade jag tid bokat för biltvätt hos OKQ8 - behöver jag säga att det var VÄLBEHÖVLIGT !! Vet faktiskt inte när jag tvättade bilen sist (!!) Mats är snäll och sköljer av den emellanåt men nu var det verkligen på tiden för en rejäl rengöring. 

Att först få bilen handtvättad och sen i själva tvättgrejen - för  220spänn, det tycker iallafall jag är helt okey pris.

Ska man tvätta själv och köpa tvättmedel och svamp och stå och klabba i kylan .. Jag är den bekväma typen helt enkelt   


Nu har jag suttit i några timmar och knåpat ihop varsin årsbok/fotobok till barnen. Har gjort det dom senaste åren och det är så himla kul för barnen att få en egen bok med bilder från föregående år. Jag har beställt mina från Smartphoto både i år och detta året. Tog en spiralbunden variant som jag var nöjd med förra året, i A4-format.

Att det dessutom fanns en rabattkod på 40% som jag hittade när jag googlade rabatter, gjorde att 2 fotoböcker med frakt kostade 370kr bara - det tycker jag är superpris för ett sånt fint minne.


Ni ska få se resultatet när dom kommit !!


Nu ska jag ta bilen till Erikstorp igen. Mats har jagat idag så det passade bra att jag åkte hem och fick "lite gjort"   


Oxfilé på menyn ikväll och sen blir det väl TV-soffan skulle jag tro .. Lugn afton med andra ord   


VAD HITTAR DU PÅ I HELGEN ??



Barn · Tips

REA

Av Lind@ - 21 januari 2014 19:14



 


Blev en sväng ner på stan efter jobbet idag. Skulle egentligen åkt raka vägen hem och bytt om till träningskläder och sen iväg på spinning - MEN, vaknade med ont i halsen idag och har FRYSIT HELA DAGEN, trots att jag byltat på mig alla kläder jag hittade på jobbet!   


Som sagt, styrde kosan ner till stan istället för att se om jag kunde hitta lite vinterplagg till barnen inför nästa säsong.

Halva-rea-priset var mitt mål, men det fanns inte mycket kvar av det tyvärr eller var det inte ens rea på alla ytterplagg.

Men jag kom hem hem två påsar iallafall. Jackan ovan var halva priset på Villervalla = 450kr (ärligt, finns det nån som hade betalat 900spänn för en barnjacka?) Den kan Olivia ha som lite mer "finjacka" nästa år och kanske året därpå, om inte Alice kan ta över den, det var strl 128/134?

Sen blev det ett par svarta termobrallor i strl 128 på Lindex för 200kr (halva priset).


HUR GÖR DU? FÖRSÖKER DU HITTA PLAGG PÅ REA INFÖR NÄSTA SÄSONG ??

 

Anledningen till att jag JAGAR REA är ju förstås ekonomin - måste försöka få ner kostnaderna så att handla fullpris går liksom bort   

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards