**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2013

Av Lind@ - 27 april 2013 21:56


V har ju haft som lite rutin att varje lördag efter Olivias simskola, så åker vi till McDonalds och äter.


Så även idag, var avslutning på simskolan idag, men HUR ska vi göra nu på lördagarna ??   


Idag hade dom lite pysseltema och såna här fina tröjor kunde man tillverka helt gratis:


 



 


Tröjorna ligger fortfarande i bagaget på torkning, imorgon tar vi in dom & stryker på baksidan av trycken så ska dom klara tvätten sen   

Av Lind@ - 26 april 2013 20:59


Sååå länge sen vi träffade gamla grannarna Jessica och Nova. Eller Alice och Nova träffas ju på dagis, men jag och Jessica ses inte så ofta ..   


Idag var vi båda lediga så dom kom hit på förmiddan när dom stora var i skolan.


Vi bjöd på del av Stigs-fikat vi handlade igår + att Alice och jag bakade kardemummasockerkaka när vi lämnat av Olivia i skolan.


Så himla kul att ses och det känns lite i hjärtat när jag tänker på exakt HUR BRA barnen hade det på Trädgatan ... bland alla andra barn .. Jag vill helst inte tänka på det för det känns väldigt smärtsamt..

Vad jag önskar att jag kunde hitta en lägenhet nära där vi bodde innan .. det står nog högst upp på min "önskelista" just nu.


 

Sååå fina vänner   




Efter vi hämtat Olivia i skolan väntade en del ärenden idag, (då jag varit föräldraledig);

  • Vaccination av mig och Olivia (både Olivia och jag var överens ikväll att plåstret gjorde ondare att dra av än sprutan, haha)
  • Köpa cykelhjälm till Olivia
  • Köpa stödhjul och cykelhjälm till Alice
  • Handla helgmat och nåt till fredagsmyset


 

Tilda kom förbi en sväng i em och dom spenderade några timmar utomhus. Även jag en stund för Alice är tokig i att gunga !!   


Av Lind@ - 26 april 2013 20:54



Har kommit på det ultimata sättet att hålla vitan soffan luddfri! Nämligen klädrollern. Jag har ärligt knappt använt såna innan, men FASEN vad bra dom är! Vi tjejer som dessutom fäller massa hår, det klistras ju fast helt super på rullen   

Alice tyckte oxå det var kul så hon fixade med kuddarna i soffan  - kanon   


 


 


Stannade till på Kafferepet efter att vi hämtat Olivias pass igår och köpte en fryst 80-kronorskasse som innehöll ALLT detta:


 

Snacka om mycket GO-fika framöver   

Av Lind@ - 21 april 2013 21:03


I helgen har vi varit i Stockholm med jobbet.


Jag och några till i personalklubben hade fixat resa med respektive.


Vi har bott 2 nätter på Rica hotell på Kungsgatan - helt perfekt läge !!

Lite shopping hann vi med på lördagen innan bussen gick till Gamla Stan och restaurang Movitz vid kl 16:30

Efter maten körde bussen oss till China-teatern och musikalen Rock Of Ages. Den hade ju fått strålande recensioner så vi såg fram emot det. Den var helt okey, men hade velat höra MER musik. Får många rocklåtar är ju såååå bra!


Efter musikalen funderade vi lite på vad vi skulle hitta på, men beslutade oss för att hänga på ett jobbargäng tillbaka till hotellbaren och där blev vi sittandes tjötandes till 1-snåret. Då var det vääääldiggt skönt att ha rummet 50 meter bort   


Bussresa hem idag och efter det har jag hunnit med en löprunda på 8 km runt Osudden, tvätta 4 maskiner tvätt, packa upp, käka kebab och nu lite bloggande .. och vips, imorgon är det måndag igen och barnen kommer - tjohoo   


 

Av Lind@ - 14 april 2013 13:07

Av Lind@ - 14 april 2013 13:06

Av Lind@ - 12 april 2013 13:33

   Är föräldraledig idag och i förmiddags hade vi Sofia och barnen på besök.




 

Emmy och Alice fikade själva på Alice rum..


   

Lilly och mamma Sofia




Nu har vi hämtat Olivia plus kompis i skolan..


 


 


 

Alice skulle ha FEM tofsar och FEM hårspännen idag   



Picknick i respektive barns rum igårkväll:


 


 


Av Lind@ - 6 april 2013 12:31



Så låter jag fortfarande!! Inne på 3dje veckan nu som jag är halvkrasslig   


Har blivit några rundor runt Osudden denna veckan (promenader).


I torsdags kväll hade jag och Sofia en "dejt" på Stigs Pelikanen   

Mycket trevligt och skönt att få vädra både den ena och det andra - det är inte ofta man ses på tu man hand längre.


Igårkväll var det Fraktarträff hos Tintin - som vanligt god mat (även om mina smaklökar inte är vad dom borde vara pga förkylningen..)

Det blev rätt sent, halv ett kom jag i säng - men tiden fullkomligt rusar iväg när vi ses !!   

24 maj ska vil till Camilla - längtar redan !!

Glömde både mobil och kamera hemma pga väskbyte häromkvällen, så inga kort - inte likt mig !!


Imorse vaknade jag halv 7 !! Trots att jag somnade sent!

Hade tvättstugan bokad så jag knallade ner dit och började tvätta. Andra tvättstugan var oxå ledig så då "tog" jag den oxå. Det resulterade i att jag idag har tvättat 10 (!!!!) maskiner!

Vinterjackan fick sig en uppfräschning och ska nu ner i förrådet har jag tänkt, mattorna är rena, tunna bäddmadrassen i sängen, sängkläder är bytta, mina och barnens kläder är upptvättade plus att jag drog av sofföverdraget och tvättade upp det - sååååå gött !!

Nu ska jag bara ner och hämta mattorna och sista sofföverdraget. Det fick jag tvätta om pga en chokladfläck som jag behandlat med Yes inte blev rent och jag testade sen med galltvål och tvättade om det .. Nästan allt gick bort ..

Inte helt smidigt med vita överdrag!

Resten av soffan fick sen en rejäl omgång med klädrullen så nu är den så fin och luddfri så jag tror ingen får sätta sig i den !!   


Just det - har ju tonat håret idag oxå, så nu är det inte riktigt lika shaskig färg på det   


Efter tvätten är inplockad så blir det en powerwalk innan Mats kommer.

Vid kl 18 är vi bjudna till Mia och Håkan   


VAD HITTAR DU PÅ IDAG ??


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards