**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under maj 2010

Av Lind@ - 31 maj 2010 11:31


Alice är bättre nu & det är väl tack vare den nya medicinen :)


Jag ska ALDRIG mer ta emot det där Kåvepenin till ungarna! Det här Amimox dricker hon tom självmant på sked nu - superbra !! :)


Hade tänkt ta en förmiddagspromenad idag men eftersom jag varit vaken sen kl 4 (Alice vaknade då fast somnade om & det gjorde ju inte ...) så la jag mig vid halv 10 när Alice skulle sova. Nu har jag precis druckit en kopp te och käkat muffins.


För er som undrar om jag blev uppmärksammad på nåt sätt senare igår så är svaret - NEJ ....

Det är inte så kul att va mamma i denna familjen :(

Av Lind@ - 30 maj 2010 11:18


Härhemma är det som vilken dag som helst - ingen uppmärksammar ens att det är Mors Dag .. (jo Fidde sa vid frukosten att idag är det visst mors dag).


Ingen frukost på sängen, ingen teckning från barnen, inga blommor ....nada.


Rätt besviken faktiskt ..



Av Lind@ - 29 maj 2010 21:39


Det har inte varit en lätt vecka för mig, det har väl inte undgått nån som läser min blogg ?!


Idag behövde mamma Linda en paus från hemmet & vad passade bättre än Ullared på EGEN hand ??


Jag kom ju inte iväg förräns typ halv 11, men eftersom dom har öppet till kl 17 så kände jag ingen direkt stress.


Denna turen var bara för MIG:)


Det var inget särskilt jag var ute efter, alltså ingen katastrof om det inte fanns det som jag tänkt mig att ev hitta.


Vagnen som annars brukar vara väldigt välfylld innehöll inte så mycket grejer idag faktiskt ... & notan stannade på en dryg tusenlapp.


Kom hem med lite smått och gott:


  • Grönrandigt linne (mer som en blus fast med tunna axelband)
  • Sport-BH
  • En vit och svart BH
  • Steps i svart och beige
  • Randig piké till Fidde
  • Trekvartsjeans till Olivia
  • Strumpbyxor till tjejerna (några olika till dom var)
  • Muffinsformar både vanliga och med lite roliga mönster
  • Plastpåsar, kaffefilter, gladpack & folie (alltid standard hihi)
  • Mandolin (att skära grönsaker med)
  • En slags ögonbrynstrimmer (som Fiddes syrra har som var superbra)
  • Nya brickor så jag kan bära ut fikat till trädäcket (om det blir varmt nångång)
  • Väska till min systemkamera (nu ska den med ut oftare!)


Ja det var nog det mesta ....


Skoboden besökte jag oxå och klämde och kände på rätt många skor, skotokig som jag är !! Men jag lyckades behärska mig!! Fast svårt var det. Dom hade ett helt ställ med Vagabondskor i nån provkollektion, alla i strl 37 som är min storlek & där fanns många snygga par vill jag lova !!


En lite gladare mamma var det som kom hem efter några timmars välbehövlig egentid    


Av Lind@ - 29 maj 2010 21:33


Eftersom vi inte tycker Alice blivit bättre sen Kåvepeninkuren sattes in i tisdags & plus att hon hostade som en tok natten till idag så ringde vi akuten på morronen.


Fick tid 08:15 och Fidde åkte dit med henne.


Nu var det helt plötsligt öroninflammation !!!

Alltså - dom hade inte tagit några prover eller nåt, bara försökt lyssna (hon gallskrek) och kikat i öronen ... Ibland känns det som dom ställer en diagnos och så nytt penicillin (Amimox denna gången) och sen hem igen ...


NU börjar ju både jag och Fidde undra om det varit öronen som har spökat innan oxå ???

Hon kanske har haft jättemycket ont i öronen .... hemska tanke!


Nu är det iallafall morron och kväll i 5 dar med denna antibiotikan & sen hoppas vi det blir BRA ! Denna sorten var nog inte riktigt så hemsk i smaken för det gick lite lättare att få i henne ...


Av Lind@ - 28 maj 2010 10:51

  


Idag kom ett paket på posten med lite Tradera-fynd till barnen ...


En klänning till Olivia + 2 pikétröjor till Alice


Nu väntar vi ara på sommarvärmen !! :)

Av Lind@ - 28 maj 2010 10:43


Nu behöver jag inte shoppa en ny jeanskjol ..


Min fiffiga mamma, som Mia har döpt om till Britney - hihihi (finns verkligen ingen likhet!) kom en briljant idé..


Har en jeanskjol som hängt med rätt många år och som passat perfekt när jag var gravid. Kommer inte ihåg när jag köpte den men för stor är den iallafall.


Igår när mamma var här så kikade hon på den. Mitt förslag var ju om den kunde sys in på nåt sätt, var nog ca 10cm för stor i midjan.

Då kommer hon på att man kanske kan sy på ett resårband på insidan där bak. Sagt och gjort, hon tog med sig den hem och sydde på det under em.


Det blev superbra! Nu passar den & jag är helnöjd   


Tack lilla mamma !!


      

Fiffigt - eller hur !!


Av Lind@ - 27 maj 2010 11:08


Inte nog med att Alice är sjuk - igår när Olivia nästan ätit upp alla sina fiskpinnar & potatismos så började hon MÅ ILLA ...


Lite kaosartat där en stund. Olivia skrek och krävde 100% inne på toan, Alice skrek och hittade på hyss inne på samma toa ... samtidigt som jag försökte hålla undan henne från toan och locket som hon ville drämma i huvudet på storasyster mm mm.


Olivia blev helt febrig och kräktes en halvtimma senare för att sen somna vid 18:40 ... Hon vaknade en gång till och gick på toa men sen har det varit lugnt och idag är hon som vanligt! Har ätit och humöret är precis som vanligt ;)


Hon fick ju vara hemma från förskolan idag för det är ju 48timmars-regel vad gäller kräkning ...

Undrar just vad det var .. hon åt inget konstigt igår vad jag vet? Jag och Alice käkade ju samma middag så det kan inte varit det.


Mormor är här och hälsar på och har spelat spel med Olivia .. Jag har hunnit ta hand om lite tvätt och nu har vi nyss förmiddagsfikat lite.


Fidde har det bättre än bäst på konferansen .. skönt för honom. Dom hade käkat supergod mat på Ronneby brunn & det var öppen bar under kvällen - kan ni höra ett sting av avundsjuka ??? Vem hade inte velat byta ....


När han kommer hem sen är det JAG som drar ut på en promenad - oavsett väder känner jag ..

Av Lind@ - 26 maj 2010 14:17


Olivia åkte ju med mormor och morfar till Halmstad redan i fredags.


Eftersom jag var borta i fredags kväll så åkte vi andra lördag morron.


Blev en sväng inne på stan och Fidde köpt två piké-tröjor (tror han tycker det är lite jobbigt att stryka sina skjortor - hihihi !!)


Sen blev det två par leggings inne på Gina Tricot till mig ..


Köpte även en jeanskjol på HM men jag var lite osäker på den .. 34-an var för tajt & 36-an litegranna för stor .. (hade behövt strl 35) ..

Den åkte tillbaka idag & hem kom jag ju med jeansen istället ..

Kjol får jag leta vidare efter ...


Såhär härligt hade vi iallafall det i lördags (söndan var iskall & höstlik..)


  

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards