**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under oktober 2012

Av Lind@ - 31 oktober 2012 20:36


Fick frågan förra veckan av min fina ex-granne Jessica (&hennes Nova), om inte jag och Alice ville hänga med på bio i em.


Klart vi ville !!   


Så idag kompade jag ut vid halv 4 och åkte och hämtade Alice (det är ju Fiddes vecka nu men jag fick lite extratid   ).


Vi handlade popcorn, MER och Alice valde en påse Gott&Blandat (gissa OM det var svårt att hålla sig ifrån den, jag som har godisförbud... !!!   men det gick!)


Såhär glada var vi innan filmen började:


Alice (snorig igen!!) & Nova

   

Mamma och Alice

 

Nova och Jessica




Det tog nog inte mer än 15-20 minuter innan Alice frågade NÄR SKA VI GÅ HEM (filmen var 1timme och 15 minuter) ?? skitunge   

Sen var det upp & ner & upp & ner och fram och tillbaka & klappa händerna och prata och upp & ner ... osv osv ...

Jag försökte mata henne med så mycket popcorn och Gott&Blandat jag kunde så hon skulle sitta still och vara någorlunda tyst   


Men nu är bio-premiären avklarad och vi får nog vänta ett tag tills nästa gång känner jag.


Men ett par mysiga timmar fick vi iallafall och det känns inte så långt tills måndag ...

Barn · Film
Av Lind@ - 28 oktober 2012 19:54



Idag har vi varit och firat pappa som fyllde år i måndags.


Olivia & jag hade köpte present i veckan - nya kallingar   


En mysig eftermiddag och bara att få mat, efterrätt och tårta känns ju supernice   


 


 


 


 


 


 


Av Lind@ - 28 oktober 2012 19:40



Igår körde brorsan sin sista tävling (för nu SKA visst rallybilen säljas.. får se hur det går med det, men det är planen).


Mamma och pappar har åkt på mååååånga rallytävlingar genom och åren och stöttat brorsan - tyvärr kan jag väl inte skryta med att jag varit och kollat såvärst många gånger ...


Mats pojkar och då framförallt Gustav ville gärna åka och kolla och i lördags gjorde vi slag i saken.


Tävlingen gick neråt Växjöhållet så det var hyffsat nära.


Pojkarna Lanned dök upp vid kvart i tio och även mamma och pappa så vi stuvade in oss i bilarna och gav oss iväg.


Att vilken tur med vädret vi hade !!! Helt makalöst, tror knappt det är sant faktiskt   


Blev en helt underbar dag    Mats hade med ved och vi andra hade fixat med korv, fika, chokladmjölk mm.


Här kommer litet bildregn från dagen:


 

Hela gänget samlat på stenen där vi hade bra utsikt när bilarna vrålade förbi..


   


 


   

Blev hämtmat när vi kom hem rätt sent.


Efter maten bäddade vi upp bäddsoffan och trängde ihop oss alla 6 där ett tag, till barna somnade en efter en ... och inte bara barnen - dom vuxna oxå   


Just det - en video fick jag ju till oxå:



 

Av Lind@ - 24 oktober 2012 21:29



Såhär såg min lilla tös ut idag när jag kom till dagis:


 


Rejält svullen och blå över kinden upp till ögat samt ett skrapmärke på kinden ...


Hon hade visst sprungit inne på "torget" idag och ramlat på en vagn  ....


Och imorgon ska dom ta kort !!! Jättekul att hon kommer ha värsta blåtiran imorron .. men men sånt som händer och med tanke på hur mycket hon ramlar och slår sig härhemma så är jag förvånad att hon inte ser ut såhär oftare ...


Synd om henne är det iallafall ... min fina Alice   

Av Lind@ - 22 oktober 2012 20:45



Här kommer det - ni MÅSTE prova - hör ni det !!   


 


 


Och gör nu egen pizzadeg med jäst och sätt ugnen på högsta temperatur, sen kan ni äta och njuuuuuta   

Av Lind@ - 21 oktober 2012 15:04



Har väl aldirg direkt haft problem med att hålla vikten innan - men NU !! ojojoj ! det går utför, eller snarare uppför :(


Att bara kunna varannanveckasträna plus att Mats lagar gudomlig mat, gör att visarna numera pelar på rekordhöga tal !!


Har gett mig själv i utmaning att inte äta godis detta året ut .. (även om jag inte snaskar några ofantliga mängder annars heller, så blir det ju alltid en och annan bit som slinker ner..).

Kanske kanske att jag ska tillåta mig att äta mörk 70%-ig choklad - men jag har inte riktigt bestämt det ännu :)


Igårkväll vankades det iallafall återigen smarrig mat:


 

Kokt potatis, ungsbakad torsk med skirat smör och rödbetor och cocktail kapris - behöver jag tillägga att det satt som en smäck !! :)



Idag har tvättmaskinen gått varm här på vischan, passade på att ta med hela tvättkorgen igår så nu slipper jag tvätta till veckan när jag har tjejerna !!! Känns finemang, det är bra mycket stök när dom ska med till tvättstugan typ 6ggr på en kväll ...


Strax blir det en sväng till Rusta för att köpa värmeljus - det börjar tryta .. :)

Av Lind@ - 20 oktober 2012 14:57


Ingen sovmorron här inte !!


Hängde ju med Mats hem igår och eftersom han skulle ut och jaga idag så var det rätt tidigt det plingade i mobilen ...


Men hursomhelst, jag hade bokat in mig på Flowin kl 9 imorse, så prick 8 åkte jag från honom. Det tar ca 45-50 minuter att köra hem så det var precis lagom till passet började.

Efter passet blev det 50 minuters powerwalk på löpbandet innan jag for hem och började med projekt röjning och städning !!


Har gått i ett fram tills nu, plocka, dammsuga, damma, laga lunch, duscha (både hårinpackning och raka benen behövdes dessutom   ), plocka ur diskmaskinen och "manuell" diskning av lite småplock, lite småpack inför imorron (kanske blir kantarellplock, vem vet?) och nu har det blivit några blogginlägg ...


Ska stanna till i affären när jag beger mig strax och handla torsk och lite andra goa grejer ... som ska bli lördagens meny.


Vad hittar du på i helgen ??


 

Mer Gi-knäcke blev det igår igen !!


 

Deg till kalljästa frallor satte jag igårkväll (hittade recept på mjölpåsen). Hann dock inte provsmaka dom själv morse, får väl bli ikväll kankse?

Mats och Gustav tog nog med sig ett gäng ut i skogen tror jag   

Av Lind@ - 20 oktober 2012 14:45


Har nog nästan snöat in lite på hemmagjord pizza - en tokvarm ugn där plåten fått stå inne och oxå bli tokvarm gör pizzorna så jäkla goda, med knapriga kanter !!


Hade sett ett recept i senaste AlltOmMat där det var en pizza med mozarella, parmesan, chevréost, färska fikon, valnötter, timjan och rödlök som fått koka ihop med vinäger ...

Sen när man tog ut den så ringlade man över honung blandat med timjan ..


ÅÅÅÅÅH så gott det blev !!! Helt amazing !!!


 


Ska lägga ut receptet så fort jag hinner !!


Jag har gjort Leilas pizzadeg med färsk jäst - det är ju busenkelt så GÖR det om ni ändå ska göra egen pizza, det blir såååå mycket godare !!


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards