**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under februari 2009

Av Lind@ - 27 februari 2009 13:49



Nu är det min tur att bli sjuk! vaknade imorse med 38,6 i feber ...


Fidde har varit hemma sen i tisdags (tror jag det blir) & är bättre nu, men inte helt kry.

Han har iallafall fått ta hand om båda barnen idag för jag har legat utslagen tills nu i princip.


Nu har vi fått testa bäddsoffan oxå. Fidde har legat där 3 nätter för han har hostat så. Idag har jag häckat där och den var faktiskt riktigt skön att ligga i. Bra att veta om nån som är på besök ska ligga i den.

Kan ju va ett tips till alla med bäddsoffa,extrasäng eller vad man nu erbjuder sina övernattande gäster - provligg dom själv ett par nätter.

Kanske är dom hårda som en planka eller goa (men det kanske förklarar varför dina långväga gäster inte gärna vill sova över, hahaha! En liten reflektion bara ...


Fick förresten en återbudstid idag till barnmottagningen kl 11 på måndag.

Alltså, jag har varit så uppriven över bemötandet jag fick!

Tänker bestämt ta upp det när jag kommer dit på måndag!!


Nähä, huvvet snurrar och kroppen värker - tillbaka till soffan ..


Trevlig helg & hoppas ni håller er friska ...



Av Lind@ - 26 februari 2009 17:04

Just nu spanar vi efter nytt soffbord & vi vill ha Swedeses Flower i vitt med valnötskant ....


Nån som vill skänka en slant för dom är dyyyyra !!

Av Lind@ - 26 februari 2009 16:57



Började dagen idag med att baka Hönökakor.


Har aldrig gjort det innan så det var lite spännande att se hur dom skulle bli.


Det smakade väl inte som köpta, men goda var dom och Olivia gillade dom oxå :)


Har annars varit en lugn dag idag. Tröttheten tar ut sin rätt emellanåt ...


Skippade kiropraktorn idag - Fidde är så pessimistisk och tror INTE att det kan hjälpa ... Just nu pallar jag inte argumentera FÖR, så han fick helt sonika ringa och avboka idag.

Av Lind@ - 25 februari 2009 13:33



Ringde barnmottagningen nyss och nu har dom retat upp mig så vida pass att jag är högröd i ansiktet!!!


Remissen hade kommit med hade prioritet noll !!!


Pratade med en helt pantad sköterska som menar på att vårt ärende INTE är akut pga av hon går upp normalt i vikt!


Finns inga tider alls till en barnläkare under hela mars månad - känn på det !


Alltså - ärligt, hur fan kan det vara möjligt att bara för att hon går upp normalt så anses hennes magont inte ha någon prioritet - helt sinnesjukt!


Det FINNS en medicin som är nån form av licenspreparat som läkare kan skriva ut - men det gör dom ju såklart inte utan undersökning & eftersom det inte finns en enda tid i mars så går det ju såklart inte få den!!!!!!


Åhhhh, jag är så förbannad!


Funderar allvarligt på att ringa barnakuten i Jönköping & se vad som säger!


Nu är denna dagen förstörd och säkert flera till ....

Av Lind@ - 25 februari 2009 13:12



Efter en orolig och kinkig morron så tog vi en promenad till BVC idag. Hon brukar ju somna i vagnen och gjorde det idag oxå :)


Så när vi kom fram och drog av kläderna var Alice på gott humör!


Hon hade gått upp bra i vikt och väger nu 4146gram och är 51,5 lång.

Av Lind@ - 25 februari 2009 09:42


Igår morse vaknade Fidde med  38,3 i feber. Han var på vippen att ge sig iväg ändå, men insåg att det nog var läge att stanna hemma när han hade värsta frossan oxå.


Vi andra åkte till Mia i Lagan på förmiddan och kom hem vid 14-tiden. Var nog skönt för Fidde att få lite lugn och ro.


Besöket hos kiroprakton har inte gett nåt resultat på Alice ännu. Hon skriker lika ilsket och inatt känns det som om jag varit vaken mer eller mindre hela natten. Hon har varit så himla orolig och gnytt och gnällt och skrikit om vartannat ...


Idag är det besök på BVC. Har fortfarande inte fått nån tid hos barnläkaren så vi får väl se vad vår BVC-sköterska har att säga om det !!!



Av Lind@ - 23 februari 2009 17:22



Alltså, jag kan inte annat än vara lite skeptisk. Visst - hjälper detta så är det ju helt otroligt.


Jag pratar om besöket hos kiropraktorn idag ...


Han typ masserade lite över några kotor långt upp på ryggen och sen hade han nån sorts grej som gav till en stöt (inte elektrisk). Detta skall tydligen hjälpa. Det var mycket konstiga termer och det var svårt att hänga med i svängarna när han babblade på...


Har ny tid på torsdag.


Alice har hur som helst sovit i princip hela dan idag! det är lite oroväckande tycker jag - för hur kommer natten bli nu ????


Den rapporten kommer imorron ...



Av Lind@ - 22 februari 2009 19:28



Som tradition blev vi bjudna på smörgåstårta när brorsan fyller år - inte fel !! :)


Det var full rulle på Olivia - hon var sjövild (lite berodde det kanske på att hon käkat 2 negerbollar och ½ wienerbröd hos faster Lina, hahaha!!)


Så mycket smörgåstårta petade hon inte i sig - hon ville hellre hoppa i Daniels säng - som hon såklart fick!!


Lyckan var total när hon fick diska och klabba oxå!



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards