**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under juni 2015

Av Lind@ - 28 juni 2015 22:39

Hade planerat in en löprunda igår och eftersom jag var hos Mats så tänkte jag ta en runda jag brukar springa.
Hann bara en liten bit innan det var dax att passera en kohage.
Kom där i backen, lagom sega ben och flåset hade precis kommit igång!
Då ser jag hur alla 4 korna börjar springa iväg i hagen, bortåt ena kanten. Helt plötsligt gör den ena ett skutt och liksom hamnar på taggtråden. Sparkar och kravlar sig över! Varpå dom andra tre följer efter!!
Hjärtat slog nu maxpuls! Herregud! Dom var ute ur hagen allihop och jag livrädd.
Vände tvärt om hemåt!
Illsprang och vände mig säkert om 20 ggr för jag var livrädd att dom kom efter.
Det gjorde dom som tur var inte!
Kom hem och Mats fick ringa runt och kolla vems kor, eller ungtjurar (!!) som det var som nu var på rymmen pga mig!
Löprundan blev därmed inställd, jag är livrädd för kor och tjurar likaså!
Fick bli ett egenkomponerat Tabatapass på altanen istället :)

Av Lind@ - 25 juni 2015 17:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lind@ - 20 juni 2015 09:47

Av Lind@ - 13 juni 2015 12:15

Igårkväll en skön och behaglig 5km-runda runt Östran :)
Idag en betydligt tyngre (& längre) runda ner till stan och runt halva Östran.
Rödfärgen lär sitta i halva dagen ;)

Av Lind@ - 9 juni 2015 20:33

Var en pärs utöver det vanliga idag att springa!
Ut till Vallerstad och hem igen.
Galet varmt! Men skönt. Lite ovant!
Lite längre än jag trodde.. Hade räknat med 1 mil...
Men det gick rätt bra ändå..
Mår väldans illa nu bara :(

Av Lind@ - 4 juni 2015 15:49


Fröknarna på förskolan brukar ta ut 6åringarna på nån liten happening och igårkväll var Alice och bowlade och sen åt dom pizza på Chaplin.


Hon åt en halv Margerita-pizza själv och glass på det & lite sockerdricka   


Mycket nöjda barn som blev hämtade vid halv nio snåret på kvällen   


 

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards