**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lind@ - 31 oktober 2009 14:41


Fick till ett halvbra eftermiddagspass idag .. Dom första ca 5 minutrarna går jag alltid och kör lite uppvärmning ..


Idag sprang jag drygt 5km på dom där 35 minuterna - inte snigelfart men långt ifrån den fart jag önskar jag kunde hålla ...!


Tänk den dan jag orkar springa 4 varv av den rundan jag sprang idag ... då är jag uppe på MILEN ... undrar hur länge det dröjer ?? hihi ..

Av Lind@ - 28 oktober 2009 21:15



Vad har hänt idag ??


Måste tänka efter ...


  • Lagade supergod lunch (Falukorvsgratäng med potatismos från senaste Matmag).
  • Var med Olivia på biblioteket kl 13 och såg en föreställning som baserades på sånger från nån Hellsing (Krakel Spektakel mm).
  • Spelat Memory och förlorat 2ggr mot Olivia !!
  • Fidde har fortsatt lite i tvättstugan. Ska klä in ovanför torkskåpet med MDF.
  • Burit Alice i timmar.
  • Kollat Bolibompa & halvsovit.
  • Fixat med ekonomin.
  • Kollat SVT-Play ikväll.
  • Nu bloggar jag ..

& nu ska jag lägga mig & hoppas jag känner mig piggare imorron :)


Är det mörkret måntro som gör en såhär totalt utmattad? det plus alla struliga sjukdomsnätter gissar jag ...




Av Lind@ - 27 oktober 2009 20:31


Alice har faktiskt varit lite lite piggare idag. Har inte tagit febern idag för hon har inte känts så varm ..


Nu är det bara två dar till som vi ska ge henne det där hemska penicillinet!


Alltså jag fullkomligt avskyr att tvinga i henne det - det känns som ett övergrepp när man tvingar i henne det där läbbiga.


Så fort vi ska byta blöja på henne nu så får hon panik - hon gallskriker och tror nog att vi ska ge henne medicin igen ..


Usch ja, alla ni som tvingat i era barn vet hur känslan är ... inte är det kul inte :(

Av Lind@ - 27 oktober 2009 20:29



Blev en eftermiddagsrunda idag & det var supernice :)



Av Lind@ - 27 oktober 2009 10:55



Vilken natt säger jag bara!


Alice har hostat som en galning och det känns som jag inte sovit på hela natten. Det klart jag har .. men det känns inte så!


Fy vad trött jag är! ...


Fidde är ledig idag så det är verkligen ett PLUS :)


Dom har service på hans maskin så han har tagit föräldraledigt .. & så är Olivia hos mormor lite - hihi !!


Olivia och jag startade dagen på Kvantum och sen lämnade jag henne hos mormor.

Fidde kapar passbitar till tvättstugan & Alice sover för stunden ..


Igår vann jag budgivningen på ett par svarta Vagabondpumps på Tradera .. Det var strl 37 som jag brukar ha så jag hoppas dom passar när dom kommer ;)

I lördags när vi var ute såg jag flera som har pumps och det är så jädra snyggt. Har kollat många ggr på stan men jag vill inte lägga minst 500kr för pumps. Nu kom jag undan med 140kr ..& dom var använda 1 gång stod det ..


Har även fyndat ett fleeceset + en overall till Alice på Tradera senaste veckan. Det har inte kommit än ... men jag hoppas det är lika fint som på bilderna ..


Det är ju många som tycker att det är SÅÅÅÅ billigt på Tradera, men jag måste säga att jag är förvånad över hur mycket folk budar i många fall .. man får ju räkna in frakten i totalpriset oxå & ibland blir det nästan nypriser .. lite koko!


Nu ska jag fälla ihop ögonlocken några minuter innan jag ska börja göra dagens lunch som blir Baconsoppa (ny maträtt för oss).

Av Lind@ - 26 oktober 2009 21:11


Som sagt - en sjuk Alice gör att det för min del inte händer i princip nånting... förutom markservice och att bära, bära och bära! Tänk om allt detta bärande kunde resultera i lite muskler - men det blir nog förslitningsskada av 8kg konstant på armen !! hihi


Min duktiga sambo har fått ett riktigt ryck och fejade och donade i garaget igår. Var på tippen med nästan hela bilen full med skräp imorse.

NU kan vi få in bilen igen !!! juhuuu :)

Det är bara den dåliga motorn till garageporten som måste fixas först. Vi valde till motor när vi köpte huset, men vilken skit! Hade vi vetat kvaliten på den hade vi ju såklart valt en annan, men hur lätt är det att hinna kolla upp allt vid ett husbygge - sådär ?!

Fiddes pappa är ju grym på elektronik så han får nog komma hit en runda så får dom slå ihop sina kloka !

Det börjar ju bli rått ute nu, så jag vill ha in bilen och det snart. Alltså det går ju öppna porten maunellt, men det är lite bökigt och då blir jag för bekväm ....


Vinterdäck måste vi till 99% köpa nya oxå. Det måste vi kolla upp i veckan .. Känner ju ingen superpanik över att inte ha fått på däcken eftersom vi ändå bara kör i stan och blir det snorhalt så får ju bilen stå!

Men vilken djungel med däck ... har kollat tester lite här och var ..  & det vi vet är att det blir odubbat, men vilket märke?


Har precis kollat in Ensamma mammorna på TV3-Play, men idag var datorn seeeeg och bara "buffrade", så jag var lite smått irriterad här!


Nu ska jag krypa till kojs - måste bara borsta gaddarna först, för lite av helggodiset som var kvar slank ner i magen !!

Av Lind@ - 26 oktober 2009 10:06



Igår märkte vi att Alice tredje tand har trätt fram. Det är ena framtanden som kommit igenom och nu gnisslar hon tänder ...


Och jag ryyyyyser som fasen varje gång - det låter riktigt illa !!

Av Lind@ - 25 oktober 2009 15:33



Nu vid fikat satt vi och pratade och Olivia kom in på Alice dop & då märker man att hon vet inte riktigt vad det är han kallas som hällde vattnet på huvudet så hon benämner honom helt sonika - döpgubbe.


Vi fick oss ett gott skratt !!!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards