**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lind@ - 6 oktober 2009 14:44



Vi har massor i frysen och måste käka av det - men dessa 3 rätter ska iallafall tillredas under denna veckan:


Av Lind@ - 6 oktober 2009 12:40



Har besökt Öppna Förskolan på andra sidan stan idag & har promenerat dit och hem, vilket blir 40+40min.


Dagens motion är därmed definitivt avklarad :)  - gött !!


Mötte upp Sofia & Emmy i stan vid halv 10, sen var vi i Mariakyrkan till ungefär halv 12.


Sen gick jag inom JohnBauers lokal i stan och bokade elevklippning till Olivia. Så på torsdag vid 15,15 ska hon dit.


Det blir perfekt, dom har nämligen fotografering på förskolan nästa vecka.


Funderar starkt på om jag ska göra folieslingor i mitt hår, det kostade 425kr för axellångt hår ... Avbokade nämligen min klipptid hos den frissan jag brukar gå till eftersomdom sist jag var där hade höjt till 430spänn för en vanlig klippning & jag som bara brukar toppa numera! Nä där går gränsen nu när jag är mammaledig. Får nog be mamma som är gammal frisör att toppa det istället & kanske då lägga pengarna på några slingor istället ?!


Nu vaknar Alice - dax för MAT !!

Av Lind@ - 6 oktober 2009 12:29



Igår em vid kl fyra så lämnade Fidde och jag av barnen hos mamma och pappa - sen begav vi oss till IKEA..


Köpte skåp, bänkskiva, handtag mm till tvättstugan + lite annat smått som jag hittade, bla en äppelklyftare :)


Allt som vi skulle ha fanns hemma så det var ju super eftersom vi hade släpkärra med oss. (Hade iofs kollat det på IKEAs hemsida innan, men ibland vet man ju aldrig ändå).


Var hemma vid 8 på kvällen och en trött mormor och morfar fick åka hem till sitt ...


Men det hade gått kanon med barnen. Vi var ju lite oroliga för Alice för hon är ju lite tykänslig.


Vid 9 sa jag till Fidde - äsch vi kan väl montera ihop iallafall 1 skåp ... så vi började ... & gjorde 3 av fem, och sen var klockan lite efter 11 när jag dammsugit (2gången igår !!) & då var vi rätt trötta!!


Fidde hade ju jobbat hela dan och jag städade hela förmiddan & lite till igår + IKEA-trippen sen på sen-em & så montering på kvällskvisten ...


En fullspäckad dag !!


  

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards