**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2013

Av Lind@ - 29 september 2013 19:25



I fredags sen-em fick vi för oss att vi skulle åka ner och bara i simhallen ..


Sagt och gjort, vi packade, åt lite mellis och åkte iväg ...


För att mötas av en lapp att lilla bassängen och mellanbassägen var stängd resten av kvällen ...


Nån hade bajsat i vattnet visade det sig.. och det tog hela kvällen att rena vattnet !!!


Snacka om att vi var besvikna och arga när vi fick vända hem !!!   


Idag åkte vi till badhuset i Sävsjö istället och vi har haft jättekul !!!


Ännu en gång blir jag såååå irriterad på Värnamo kommun som när dom bygger om sinhallen inte gör nåt slags äventyrsbadsaktigt !!! Vad är det för folk som besämmer egentligen ???? Men men, nu sponsrar väl jag och många andra närliggade städers badanläggningar istället för vår egen ....


Blev pizzarester när vi kom hem, trötta efter drygt 3 timmars bad och bilkörning !!


Efter det tog vi oss ut på en cykelrunda, eller barnen cyklade och jag gick. Riktigt härligt väder    


 


 



Av Lind@ - 29 september 2013 19:22



I lördags em besökte vi familjen Fransson.


Blev en härlig em och kväll nere på Törnskatevägen ... (& jag blir ännu mer avis och knäckt för alla som är 2 vuxna och har råd med att köpa radhus på barnvänligt område   )


 

Av Lind@ - 29 september 2013 19:19



I lördags var det dax för frissabesök för barnen.


Olivia bestämde sig för att klippa lugg igen, hon som sparat sååååå länge för att kunna sätta upp allt..

Men jag tror att det var att jag klippt lugg som gjorde att hon oxå skulle ha det ..


Efter klippningen blev det fika med mormor på Pelikanen, sen blev det några affärer på stan innan mormor bjöd på lunch.


 


 

Av Lind@ - 29 september 2013 19:16


I fredags var jag föräldraledig.


På förmiddagen for Alice och jag till Skillingaryd och hälsade på Jessica, Judit och Vide.


Skönt att fördriva några timmar med en kär vän   


 


Nu ses vi nog inte förräns dom är 5 i familjen Aldelius !! Spännande värre nu med vad det är för krabat som befinner sig i magen   

Av Lind@ - 21 september 2013 15:51

Ska bli sååå spännande att testa detta ikväll!!
Har du provat att laga detta ?

Av Lind@ - 20 september 2013 19:11

Whoop Whoop !!

Ny frisyr dagen till ära !!
Kände mig riktigt våghalsig idag :)

Av Lind@ - 17 september 2013 19:36

Det vankas kantareller till kvällsmat...
Stuvade såna ihop med kesoplättar - det kommer bli asagött :)


 

Av Lind@ - 15 september 2013 23:00

Penicillinet har gjort verkan, jag är jätte pigg :)
I förmiddags fick jag ett ryck och började sortera barnens kläder. Upp med 5 flytt kartonger från förrådet och sen var det kläder i halva vardagsrummet ett bra tag!!
Men nu är alla för små kläder skänkta, allt sorterat efter storlek och säsong, så gött :)
Och jag har lite koll på vad som är i lådorna.
Tjejerna fick prova en det och det gick bra, just byxor är ju svårt annars.
Frid i sinnet nu när detta är gjort.
Imon är jag ledig från jobbet. Ska följa med Olivia till skolan..
Spännande !!!
Alice ska va hon mormor och morfar, hon sover över natt oxå så jag och Olivia har myst själv ikväll :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards