**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lind@ - 27 augusti 2012 21:16



Helgen har spenderats hos Mats "på vischan" som jag ironiskt brukar kalla hans fina hem som ligger jättefint ute på landet.


Byter gärna min lägenhet mot lite frisk luft när möjligheten finns   


Iallafall - Mats var iväg en sväng i lördags och jag hade bestämt mig för att ta en löprunda.


Utrustad med hans GPS-klocka gav jag mig av på ungefär samma runda som han och jag sprang när jag var ute på min första runda utanför Sjötofta.


Det var härligt, utmattande, jädraranamma varning MEN det resulterade i ett REKORD - IGEN !!   


När jag närmade mig "hemma" så var det nästan 13 km ... så jag fick springa runt gårdsplanen ett par varv just för att passera 13 (!!) km - på tiden 1,21     Som vanligt inget rekordtempo (men om ni visste hur mycket uppför det är på vägen hem... flera km i seeeeeg backe) men ett KM-rekord.


Kände mig väldigt nöjd efter det   


Tanken var att jag skulle hunnit sätta mig på soffan med en bok en stund oxå, men hann inte mer än kliva ur duschen så var han hemma igen ...

Då blev det snabblunch och sen en tur till Lager 157 i Gällstad   


Denna veckan "vilar jag mig i form" med bara ett Step pass inplanerat (har ju barnen så träning är typ omöjligt om jag inte har barnvakt).


På fredag slutar jag och dom andra girlsen tidigt och vi beger oss mot Stockholmia och gör oss redo för TJEJMILEN på lördag !!

Av Lind@ - 21 augusti 2012 21:00



Inte mycket tid spenderas framför bloggen nu ... lite bloggtorka tror jag allt ..


Lite härliga träningspass har jag iallafall fått till det sista - kan ju va bra att kunna gå tillbaka och se att det inte bara är latmasken som är på besök   


  • Löprunda (ca8km) i söndags. Extrem hetta så jag fick GÅ uppför backarna på väg hem från Osuddenrundan (verkligen mot mina principer...men det var omöjligt)
  • BodyToning igår (megalängesen så kroppen värker av härlig smärta idag   )
  • 10 km löpning runt Alandsryd idag (blev en bra runda & sprang ALLA backar) Missade dock att kolla tiden när jag gav mig ut, så lite besviken att jag inte vet tiden när det kändes sååå bra.. Tjejmilen närmar sig   

Imorron är tanken att gå på Step Up igen    Sen ska jag mellan varven tvätta, städa och längta efter min fina kille    som kommer hem från ett par dagars resande ..

Av Lind@ - 14 augusti 2012 19:20



I söndags styrde vi kosan mot "HC" !!


Det inhandlades ny hatt till Olivia, och pickadoller och skott till båda tjejerna !!


 


Sen hade vi en riktig heldag där ...


 


 

Tågrån


 

Ridning på låtsashästar och RIKTIGA hästar (men då gick jag jämte så fotona uteblev)


 

Resa med det lilla tåget (som jag aldrig åkt trots mina många besök i parken..)


 

Resa med ångbåten (eller snigelbåten som Olivia snabbt döpte om den till) ut till Old Mexico


 

Innan vi for hem så avslutade vi med en mumsig STOR glass i dom obligatoriska hattarna !!


FANTASTISK DAG SOM ÄVEN MORMOR OCH MORFAR VAR MED OCH FÖRGYLLDE PÅ ALLA SÄTT   





Barn · Resa
Av Lind@ - 11 augusti 2012 21:15



Kan säga att det varit en riktig rivstart till träningsvecka   


  • Söndag - 9km löpning
  • Måndag - 10km löpning
  • Tisdag - vilodag
  • Onsdag - Step Up
  • Torsdag - Svamprunda på nästan 2 timmar
  • Fredag - Pilates
  • Lördag - Aerobicintervall

Det lär nog dröja innan jag får till en sån vecka igen - men jädrans vad gött det känns !!


Det värsta är ju att det är ju så KUL, så jag vill ju träna jämt när jag kommer in i ett sånt här flow ...



Av Lind@ - 11 augusti 2012 21:02



Är egentligen inte "min" barnvecka, men då Fidde skulle på fest idag bytte vi lite tidigare.


Var bara kul för det innebar att vi har kunnat fira Olivias 7årsdag i em.


En mycket nöjd tjej ligger i skrivande stund framför sin alldeles egna dator och kolla på play-kanalen   


Vi åt kalops till middag idag, som jag vet att hon gillar och sen avslutade vi med Polkagrisglass. Gav mig på att testa glassmaskinen igårkväll och det gick väl halvbra. Receptbeskrivningen var kass, men det kanske jag kunde räknat ut för maskinen i sig kostade bara 199kr på Netto     Men men, glass blev det till slut, om än hård sån, för den fick stå i frysen inatt. Ska absolut testa igen snart. Får ju inte ge upp direkt inte. Men Olivia gillade glassen iaf och det var det viktigaste   


Här kommer lite bilder från dagens kalas:


 

Alice bestämde sig för att göra arga minen precis vid fototillfället    


 


 

Söt bild på systrarna tycker jag    


 


 


 

Lyckan är total - en alldeles egen dator   


 

Och en minimus ..


 


Nya skor, ryggsäck och paraply !!


 

Redo för att börja 1:a klass om en vecka !!


 

Alice fick joggingbyxor, går alltid åt ..


Morbror Danne har kört rally idag (kom 2:a !! gryyymt) så han kunde inte vara med tyvärr.

Men han är inbjuden på frukost imorgon bitti   



Av Lind@ - 8 augusti 2012 20:56


Idag drog Step Up-en igång igen !!!


Som vanligt vansinnigt kul och i ett tempo som heter duga   


Kan lätt säga att detta är nog en av ett fåtal gånger där jag varit totalt sjöblöt av svett !!! Fullkomligt rann i hela håret och mellan tuttarna ska vi bara inte prata om   


På fredag ska jag testa Pilates och på lördag morgon blir det aerobicintervall är tanken ...


Späckad träningsvecka alltså !!   


HAR DU SATT IGÅNG MED TRÄNINGEN PÅ ALLVAR EFTER SEM ??

Av Lind@ - 7 augusti 2012 21:18


En löparrunda blev det igår igen, då Mats ville ut på en tur.


Sprang i stort sett samma runda som den jag sprang i söndags. Med hans gps-klocka mättes rundan till 10 km, som vi sprang på 1 timme ...


Kändes i benen när vi kom hem - men oj vad jag kände mig lycklig som klarade milen   

Av Lind@ - 5 augusti 2012 19:29


Kom ett riktigt skyfall en dag !!


 


Stackars "Greta" irrade omkring i vattnet tills pappa gjorde en insats och fick "hem" henne till laddstationen ...


 


Ute på gatan stod det vatten en bra bit på vägen...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards