**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under april 2009

Av Lind@ - 29 april 2009 13:37



Fick presentkort på fotvård i julas och idag var det dax!


Har aldrig varit på det innan så lite orolig var jag att det skulle kittlas - men det gick bra!


Nu flyger jag fram på finfina fötter :)


Får nog bli vårens lyx kommande år !!

Av Lind@ - 29 april 2009 13:35


Nu har lilltösen passerat 5kg och fick idag 2 sprutor, en i vardera benet!


Det gillade hon inte kan jag säga - hon utnyttjade hela registret när det gäller att skrika!


Hon växer bra annars och vägde idag 5310gram och var 57cm lång.

Av Lind@ - 28 april 2009 20:15



En vecka i juli är nu spikad!


Då far vi till Leksandsstrand & skall bo i nybyggd stuga ihop med min underbara gamla aupairkompis Stina & hennes familj och en annan familj till som dom känner !!


Stugan har 10 bäddar så alla får "nästan" plats ... Vi räknar kallt med att Alice och Stinas då snart 1-åriga Maja kan sova i resesäng alt vagnen.


Åhhhhh vad jag läääängtar !!! Har inte setts sen förra nyår och det är på tok för länge ........!

Av Lind@ - 28 april 2009 20:13



Torkar tvätt ute för jämnan nu för I Love It !!


Luktar ju så fantastiskt gott juh :)


Torkvindan var därmed ett mycket bra köp ! :)

Av Lind@ - 28 april 2009 20:11



Hade lite försenat födelsedagsfika i helgen för Sofia och Jessica med respektive och fick såna tjusiga öronhängen :)  (Thanx!!!)


Kommer garanterat att vara med på nån bild här framöver ..



Av Lind@ - 28 april 2009 20:07



En prommis till biblioteket inleddes förmiddagen med - är lite standard på tisdagar numera !


Sen när Fidde drog till jobbet vid kl 14 så åkte vi andra tre till Apladalen.


Härligt med några timmars lek för Olivia & fikapaus såklart :)


Granntjejen var där oxå så dom lekte och hade kul ihop!


En inte lika rolig tjej var det som skulle bada och käka kvällsmat och sen stoppas i säng ... idag var det high life och gallskrik till hon somnade! Helt slut stackarn ...


Mamma hälsade på oss när det var som värst kaos och tur var det så hon kunde bära på Alice.


Alltså, när Fidde jobbar kvällen är jag verkligen som en trasa när ungarna är i säng ... Skulle kunna lägga mig nu utan problem - MEN måste vattna våra växter ute först ....Sen blir det sängen med basta!

Av Lind@ - 27 april 2009 19:06



Idag kommer ett brev till Fidde som talar om att när han var hemma för vård av barn på Olivia i 1 vecka (då jag var sjuk oxå) får han bara ersättning för 1 dag då dom påstår att JAG begärt ersättning för samma tid!


Tror ni jag blev helt skogstokig då eller ??? Hade nummer 250 i kön men jag hängde i !!!


Grejen är ju den att eftersom jag för 3år sen visst hade begärt sjukersättning i tid (hur nu dom kan veta att jag ringde i tid den gången !!!) och nu ringde försent så fick jag ju bara för 1 dag!

Hade ju egentligen begärt föräldrapenning för den veckan jag var sjuk, från första början alltså. Nu brann ju dom dagarna inne och jag fick ingen ersättning för den veckan förra månaden!


Efter otrolig mycket förklarande så FICK JAG RÄTT !!!


DOM HADE GJORT FEL !!! eftersom varken jag eller Fidde fått några pengar för den 2-5 mars.


Den jävla handläggaren rent ut sagt som inte kan kolla upp från början utan bara skickar ut ett brev med avslag - henne hade jag GÄRNA haft samtalet med!


Det var ju ändå ett avdrag på Fiddes lön på dryga 6000 spänn !!! Alltså inga småsummor för oss precis .......


Nä fy f-n för den myndigheten säger jag bara !!

Av Lind@ - 27 april 2009 13:39



Grattis till Hanna, Bubblan och Melvin som fick en "stor" tjej inatt, 4700gram ... det är ju nästan vad Alice väger nu !! :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards