**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2009

Av Lind@ - 29 september 2009 20:00



Nu när jag rensade och fixade bland alla bilderna så kunde jag ju inte låta bli att fixa ihop en bild på hur Olivia såg ut vid nästan 9 månaders ålder & hur Alice ser ut nu ...


Det är ingen likhet what so ever ....


  

Av Lind@ - 29 september 2009 19:51



Har äntligen fått tummen ur och fört över och organiserat upp ALLA våra gamla bilder på stationära datorn till den portabla hårddisken som vi införskaffade i somras ...


Får skryta med att jag känner mig så himla nöjd att jag äntligen tagit tag i detta och nu slipper bekymra mig över en ev datorkrasch! Sånt händer ju många nuförtiden och den här gamla datorn är det väl bara en tidsfråga innan det smäller till i ?!


Började igårkväll och det har nog tagit typ 3 timmar sammanlagt för att få allt på plats som jag vill ha det.

Barnens mappar för sig och övriga bilder sorterat under årtal.


Den värsta mappen var den som vi döpt till "blandat" och där det var hundratals bilder från 2004 (!!!) & framåt och som jag fick gå igenom ett och ett för att flytta till rätt mapp ... puh!

Men nu är det på plats och det är så prydligt så i mina digitala mappar :)


Aldrig att det ska få bli så rörigt igen! Punkt! 


Nu ska det bara brännas ner på skiva oxå & helst in i bankfack ... SEN SÅ, är jag riktigt nöjd :)

Av Lind@ - 28 september 2009 14:50



Det här har Fidde pysslat med i helgen ...


Nu ska det "bara" spacklas, målas och fixas till :)


  

Av Lind@ - 28 september 2009 09:26



Har fått denna mascaran rekommenderad & surfade runt lite efter bästa pris ... billigast i Sverige var Parfym.se där den kostade 228kr med frakt ... hittade däremot denna engelska sajt: 

http://www.feelunique.com/


Där kostade den 185kr med frakt så det blev köp därifrån såklart .... Hoppas den är bra nu :)


För ett tag sen köpte jag en consealer från www.eyeko.com (även den sajten engelsk) och den var billigare (typ 65kr) att köpa från england än i Sverige ...


Har även shoppat ett par löparbrallor i trekvartsmodell från england (www.startfitness.co.uk) för ett tag sen. Kommer inte ihåg på rak arm vad dom kostade, dom var på rea, men det var under 200kr med frakt iallafall - hade jag aldrig kunnat få tag i här hemma.


Ska ni köpa löparskor så kan det vara värt att kolla vad startfitness tar, bara man vet modell och storlek så kommer dom garanterat att vara billigare (såklart lite beroende på vad pundet står i). Kollade mina löpardojor och dom kostar 1400kr här i Sverige & jag hade fått betala runt 800kr om jag skickat efter dom från england.


Hur är det med er andra därute - har ni vågat shoppa från utlandet ???


Nu när jag testat några gånger och det funkat utomordentligt bra så nu vågar jag handla utan oro.


Får ju betala med VISA-kortet, men på Handelsbanken kan man låsa/låsa upp sitt kort för internetköp så det känns säkert. Öppnar bara upp det precis när jag genomför köpet och låser sen direkt ... Då borde det inte kunna hända nåt ?!!


Nu får jag invänta min mascara ... 5-7 dagar stod det att lev-tiden till Sverige är ..



Av Lind@ - 28 september 2009 06:40


Igår eftermiddag blev vi bjudna på äppelpaj med vanlijsås av mina föräldrar.


Eftersom min duktiga sambo sliter i tvättstugan med att bygga in fjärrvärmegrejen och vattenrör så kom dom hit med fika så Fidde kunde ta en lite kortare paus (än om vi åkt till dom).


Igår fick Fidde låna en kap av en granne som är snickare av ett bra märke när han skulle såga till MDF-skivorna & han var sååååå glad för det. Det var en fröjd att jobba med den enligt honom och resultatet blev super ...

Han har ju mycket verktyg själv men inga direkt för lite mer finlir som det han byggde igår.

Det står nog högt på hans önskelista skulle jag tro, fast jag tror inte nån ger honom 5000kronorspresenter .... eller vad såna där maskiner kostar?!


Har varit en lugn helg annars, bara varit hemma och tagit det lugnt. Barnpassning och markservice för mig - snickeri för Fidde ...


Alice och morbror Daniel  



Av Lind@ - 28 september 2009 06:35



Blev ett löparpass i mörker igårkväll & det är inte det optimala för mig.


Jag gillar INTE mörker och sprang på vanliga asfalterade vägar, men sista biten innan jag kom hem fick jag springa på en cykelväg där det var mörkt och läbbigt & jag var riktigt rädd ...


Rädslan späddes nog på av att det stod i tidningen häromdagen att en tjej som var ute och sprang blivit förföljd men att (hör och häpna),en polispatrull hade upptäckt detta och varskott henne och det slutade med att dom körde henne hem ....


Nu kom jag iallafall hem helskinnad igår och var otroligt glad för det när jag pustade ut i duschen :)

Av Lind@ - 26 september 2009 14:53



Till lunch idag blev det pannkakor (en lite nyttigare variant med grahamsmjöl i) & Olivia käkade mest av oss alla - 6 pannkakor drog hon i sig !! Men sen var det stopp !! hahaha


Gjorde dubbel sats smet och hade 3 stekpannor igång samtidigt - det blev rätt många över trots Olivias matorgie, perfekt att ha i frysen :)


Fidde och jag laddar inför kvällen - då blir det Ryggbiff med Ungsrostade rotfrukter och Fetaostkräm .... mmm

Av Lind@ - 26 september 2009 14:45


Vår tvättstuga/groventre blev ju inte riktigt som jag tänkt mig i och med fjärrvärmegrej, elskåp, vattenmätare mm, som placerades så den förvaring som jag tänkt mig när vi kommer in från garaget - gick ju helt i stöpet!


Idag har Fidde och Olivia varit på Cheapy och köpt MDF så han kan börja klä in vattenmätare & fjärrvärmegrejerna.


Vi är ju inte nöjda alls med hur tvättstugan ser ut nu så det blir att vi kommer köpa (köks)skåp, bänkskivor mm på IKEA och verkligen försöka fixa till det med vettig förvaring och krokar & hyllor för skor och kläder.


Vi satte ju upp öppna hyllor, provisoriskt, för projekt tvättstuga låg då långt fram i tiden. Långt fram - ja där är vi nu & vi måste ta oss en tankeställare om hur vi vill att det ska se ut. Vi kan ju inte ändra om allt, vi har ju brunnar och hål i taket för torkskåpsrör mm att ta hänsyn till. Men nu är vi på "g" & bara det  gör mig GLAD !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards