**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2009

Av Lind@ - 8 september 2009 13:36

Nu har bloggagratis uppdaterat sin sida lite & bland annat infört att man kan lösenordsskydda sin blogg.

Jag har länge funderat på att byta blogg pga detta, men nu lanserar ju "bloggplatsen" detta oxå vilket jag tycker är mycket bra då jag faktiskt vill veta vilka som läser om oss! Det är ju trots allt mest personliga saker om familjen som avhandlas här.

Häromdagen var det ju 119 besökare här och det var inte många som gav sig tillkänna ... synd :(

Ni som vill fortsätta följa oss, maila mig på linda_hallden@hotmail.com ... så får ni lösenord ...

Av Lind@ - 8 september 2009 13:31

I helgen var vi i Mölle med i stort sett hela Fiddes familj. Vi hade hyrt stuga genom Fiddes jobb.


Vi hade supertrevligt även om inte vädrets makter var med oss - men det är ju vi vana vid !! & hela regnmunderingen var nerpackad för säkerhets skull !!


Vi badade i inomhuspoolen på området, promenerade ner till hamnen, besökte Kullens fyr & käkade världens godaste våfflor på Ellens fik :)


Sen umgicks vi, käkade god mat, godis mm mm ...


Här kommer lite bilder från helgen - håll tillgodo:       

Av Lind@ - 7 september 2009 20:20



Förkylningarnas förkylning har drabbat mig ...


Idag har jag förbrukat 7 (eller om jag är på den åttonde!) förpackningar Lambi snytservetter & näsan är som en stoppsignal !!!


Det får bli Alice stjärtsalva kring näsan inatt :)


En rapport om vår härliga helg i Mölle får bli när jag orkar ta tag i det ... nu är jag på tog för hängig för det ....



Av Lind@ - 3 september 2009 20:17



Jag fattar ingenting - hur kan 119 pers vara intresserade av vad lilla jag har att skriva om vårt vardagsliv ?!?!


Så många besökare var nämligen inne på min blogg igår ...


VAR INTE SÅ ANONYMA - VILKA ÄR NI ?????

Av Lind@ - 3 september 2009 20:13



En stund innan Olivia kom hem från dagis satte jag en bulldeg på jäsning. Så när hon kom hem kavlade vi och la på fyllning och delade i bitar och la i formar ... Hade lite ågren vad vi skulle hitta på i regnet ..


Sen ringde mormor och ville hämta Olivia en stund ... så hon åkte dit & fick nybakta bullar med sig :)

Av Lind@ - 3 september 2009 20:09



Idag är Alice 8 månader !!


Inte klokt att våran lilla gobit är så stor redan.


Hon är verkligen helt fantastiskt mysig & har dom tjockaste låren man kan tänka sig att klämma på :)


Vi har fått nåra timmars egentid ihop i em för storasyrran var hos mormor & då passade vi på att myyyyyysa ..... (pappa jobbar kvällen så han fick inte va med!)

Av Lind@ - 2 september 2009 06:30



Här sitter Alice och jag i den tidiga morronen ...


Natten har varit rätt okey. Alice vaknade inatt när Fidde kom hem vid midnatt & fick mat. Sen var det dax igen vid kl 4 ... då fick jag gå upp. Som tur  var somnade hon om direkt. Annars kan det vara lurigt om hon vaknar vid den tiden, hon kan lika gärna bestämma sig för att nu har dagen börjat. Så var det natten till igår .... :(


Sen vaknade jag av buller och brak vid 6! Då drog hon av värsta laddningen i blöjan :)


Sen var det bara att kliva upp och nu sitter jag här lite sömnig & Alice pillar med lite smågrejer här ijämte ...


Resten av familjen sover gott ...


Olivia somnade gråtandes av trötthet igårkväll. Det var ju redskapsgymnastik igår och hon rusade på bra i en timme där.

Väl hemma var det kvällsmat och dusch och sen var det inge kul längre. Det var en supertrött tjej som hävdade att hon INTE var trött och skulle lägga sig. Väl i säng somnade hon nog på 5 minuter, på tvären och med fötterna på kudden :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards