**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under september 2009

Av Lind@ - 10 september 2009 21:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lind@ - 10 september 2009 21:17


Funderar faktiskt lite fram och tillbaka om det här med lösenord ... egentligen vill jag ju inte låsa bloggen för ibland tipsar jag ju om nåt eller ger ut nåt recept som jag såklart vill att många ska prova ...


Det finns en knapp där jag kan låsa VISSA inlägg & den varianten tror jag att jag kommer köra på faktiskt .. Så kan jag ju själv välja vilka som ska få tillgång till mer personliga grejer & så kan alla ta del av typ recept eller matsedlar eller vad det nu kan va ..


Ja, så känns det ikväll ...


Ni andra bloggare - hur resonerar ni kring lösenordsskydd ??


Vissa vill ju ha massor med besökare, men det är ju inte därför jag skriver ....


Jag läser ju själv massor med andra bloggar och blir jätteinspirerad av vissa och hade blivit skitledsen om dom låst sina ...


Usch det är svårt det här .. vissa grejer vill man dela och ibland så önskar jag att allt var låst för alla så jag kunde skriva om precis ALLA tankar som far runt  ....

Av Lind@ - 10 september 2009 21:05


När Alice somnade i förmiddags drog jag igång med veckostädningen. Eller jag började ju egentligen när hon var vaken, med dammsugningen.


Dammsög hela huset, städade toaletterna och torkade golv i kök, tvättstuga och toaletterna ... och lagom tills jag  var klar så vaknade lillhönan... & hon fick lite mellis..


Sen blev det promenad till bibblan för retur av Kajsa Ingemarssons senaste bok "Bara vanligt vatten", tror jag den hette. Hennes böcker brukar jag digga stenhårt men denna läste jag inte ens en tredjedel av ... jag kom aldrig in i den ... så idag blev det retur!

Lånade istället en "bok" av Elisabeth Johansson som heter Lakrits Mint & Choklad. Massa goa grejer i den kan jag lova !! Måste nog testa nåt i helgen :)


Förresten kan man be biblioteket köpa in böcker som dom inte har. Via en annan blogg så blev jag tipsad om den här Elisabeth som jag nyss skrev om. Hon har även gjort en som heter Min äppelbok, den tipsade jag biblioteket om och igår fick jag besked att dom köper in den och jag står först i kö :)  Superbra !!


Ikväll blev det fullkornsspaghetti och rostad tomatsås (från Veckomatsedel.se) till kvällsmat. Vegetariskt och jättegott !!


Nu har vi precis kikat på Idol och flabbat även ikväll - jisses vilka människor som ställer upp där och skämmer ut sig ! Jag FATTAR INTE ... hihi !!


Nu ska jag bara förbereda ett par flaskor till natten, sen blir det sängen & jag riktigt längtar efter att krypa ner mellan nytvättade utetorkade lakan & våra lite tjockare täcken som jag bytt till idag.

Av Lind@ - 9 september 2009 14:29



Igår när jag var risig som tusan och Olivia var på dagis så skulle Alice vara hos mormor nåra timmar så jag kunde vila och kurera mig ...


Till en början gick det väl bra, hon åt, somnade & vaknade & sen grät hon & grät & GRÄÄÄÄÄT ....


Det slutade med att stackars mormor helt enkelt fick köra hem den lilla gaphalsen till mig ... & då blev det tyst :)


Den lilla skitungen !!! Hon är inte lätt att tas med Oskyldig

Av Lind@ - 9 september 2009 14:24

Alice har ett favvogosedjur som är ett får!


Fidde har döpt den till Stinky för den luktar rent ut sagt för j-ligt !! hahaha


Alice tar ju ingen napp utan suger på öronen på det stackars fåret & det luktar eller fullkomligt STINKER om den!


Den får hänga med i tvättmaskinen varje vecka men det hjälper inte !


Den sura lukten sitter som berg och hur hon kan stoppa in hela örat i munnen och suga så det smackar om det är helt otroligt ... hahahaha


Nu hade hon somnat och jag var precis inne och drog ut örat ur munnen på henne Glad

Av Lind@ - 9 september 2009 09:52



Igår fick våra kompisar Jessica och Ralle (20 dar för tidigt) en liten tjej som heter Judit :)


Väntar med spänning på att få höra mera men allt hade gått bra och hon var inte så liten för att vara 20 dar för tidig, 3075gram och 49 lång ..


Stort grattis till hela familjen önskar vi !!


Har nog glömt att skriva att våra vänner i Holland (Berit,Ivo&Ben) fick en kille, Erik, den 27 augusti. Allt gick som tur var bra med hjärtat :)


Nu är det finito med tillökningar (vad som är aviserat iallafall) bland kompisarna ... Skönt att alla fått välskapta och friska barn, det är minsann inte att ta för givet.

Av Lind@ - 8 september 2009 16:53



Upptäckte precis att det går klicka på vissa bilder som jag lagt in så blir dom lite större i formatet - om nån nu skulle vilja se oss mer i närbild Tungan ute

Av Lind@ - 8 september 2009 14:22



Från idag så heter inte bloggen bloggagratis längre utan bloggplatsen .. så min "nya" adress blir därmed:

http://tradgatan21.bloggplatsen.se


Gå in där fortsättningsvis Glad



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards