**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Lind@ - 20 oktober 2012 14:57


Ingen sovmorron här inte !!


Hängde ju med Mats hem igår och eftersom han skulle ut och jaga idag så var det rätt tidigt det plingade i mobilen ...


Men hursomhelst, jag hade bokat in mig på Flowin kl 9 imorse, så prick 8 åkte jag från honom. Det tar ca 45-50 minuter att köra hem så det var precis lagom till passet började.

Efter passet blev det 50 minuters powerwalk på löpbandet innan jag for hem och började med projekt röjning och städning !!


Har gått i ett fram tills nu, plocka, dammsuga, damma, laga lunch, duscha (både hårinpackning och raka benen behövdes dessutom   ), plocka ur diskmaskinen och "manuell" diskning av lite småplock, lite småpack inför imorron (kanske blir kantarellplock, vem vet?) och nu har det blivit några blogginlägg ...


Ska stanna till i affären när jag beger mig strax och handla torsk och lite andra goa grejer ... som ska bli lördagens meny.


Vad hittar du på i helgen ??


 

Mer Gi-knäcke blev det igår igen !!


 

Deg till kalljästa frallor satte jag igårkväll (hittade recept på mjölpåsen). Hann dock inte provsmaka dom själv morse, får väl bli ikväll kankse?

Mats och Gustav tog nog med sig ett gäng ut i skogen tror jag   

Av Lind@ - 20 oktober 2012 14:45


Har nog nästan snöat in lite på hemmagjord pizza - en tokvarm ugn där plåten fått stå inne och oxå bli tokvarm gör pizzorna så jäkla goda, med knapriga kanter !!


Hade sett ett recept i senaste AlltOmMat där det var en pizza med mozarella, parmesan, chevréost, färska fikon, valnötter, timjan och rödlök som fått koka ihop med vinäger ...

Sen när man tog ut den så ringlade man över honung blandat med timjan ..


ÅÅÅÅÅH så gott det blev !!! Helt amazing !!!


 


Ska lägga ut receptet så fort jag hinner !!


Jag har gjort Leilas pizzadeg med färsk jäst - det är ju busenkelt så GÖR det om ni ändå ska göra egen pizza, det blir såååå mycket godare !!


Av Lind@ - 20 oktober 2012 14:32



I torsdags kväll var det tjejmiddag igen!!


Denna gången hos Sofia - som hade temat orange och körsbär !!


Som vanligt massa tjöt och flams och jättetrevligt (bara jag som hade sjuuuukt ont i magen från typ huvudrätten och fram till 1 på natten... dom där kramperna som jag har haft ett par gånger nu och som jag inte vet vad det beror på).


Det var iallafall god mat (även om rosmarinen i huvudrätten var sådär, men det är ju alltid kul att testa nya smakkombinationer).


Här kommer lite bilder:


 

Strax börjar vi med att stöka i köket - alla på en gång    


 

Morotssoppa med ingefära och apelsin - toppat med rostade pumpakärnor


 

Lax med apelsin och rosmarin, serverat med ris och en god sallad


 

Chokladfondant med grädde och en kula glass



Sen var det min tur att dra ny lott inför nästa gång - på mina lappar stod det:


 

Finland och rosa blir alltså temat om 4 veckor !!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards