**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Lind@ - 20 maj 2010 21:19


Förmiddagen spenderades i stan. Gick hemifrån första gången lite innan 9 och lämnade Olivia på förskolan. Sen hem och greja lite med en illskrikande Alice i hasorna varje steg jag tog ... Vid halv tio gick jag mot stan, skulle träffa mamma där för hon skulle hämta bilder på Åhlens som vi var och tog igår em.


Sen blev det en runda in på Lindex nu när jag hade 25% på ett köp. Olivia behövde en ny kofta och Alice lite t-shirts. Hittade det och mamma hittade likadana sommarklänningar som dom ska ha på Midsommarafton :)


En t-shirt till Alice inne på Villervalla blev det oxå, där det var 25% på allt idag och imorron.


Ingen smärtfri runda på stan idag. Alice hade ett sånt där megaryck och kastade sig runt som en alien i vagnen och GALLskrek ... Alltså ibland undrar man ju ...

Vägen hem gick rätt bra, men jag pinnade på och svetten rann i hettan !!


Vid lite innan 14 så åkte vi och hämtade Olivia och sen åkte vi direkt ner till Apladalen. Hade med fikakorg och allt men efter en knapp timme så kom regnet med raketfart från himlen så vi fick springa till bilen och åka hem ..


När jag kom hem och skulle öppna garageporten genom att trycka på knappen som vanligt så funkade inte den. Då trodde jag ju såklart att den hade pajat.

Kommer in och inget lyse tänds .. går längre in .. allt är dött i maskinväg !! Hmmm, tja strömavbrott i åskan tänkte jag, fast det brukar typ aldrig hända här ...

Messade en granne och frågade när strömmen försvunnit men fick till svar att hos dom lös det som vanligt .. Sprang in till en annan granne och där var det oxå ljust! Tredje grannen samma sak ... Hmmmm, bara hos oss!


Det var en av dom där "piggarna" i elskåpet som löst ut så den flippade jag tillbaka, utan att nåt hände inne i huset ...

Fick ringa Fidde och fråga för det där med elen är jag inte expert på. Då fanns det en annan pigg som var jordfelsbrytaren så den fick jag tillbaka i rätt läge efter ett tags konversation.


Då hoppade lite grejer igång. Men inte frysen, micron, hällen, telefonen, belysning & porten i garaget mm ...


Fidde kom hem vid 16:30 och fick börja ta tag i det direkt. Vi började ju tro att åskknallen vid 14tiden verkligen slagit söner micron och frysen ...

Ringde mamma och bad henne komma och hämta våra grejer i frysen ... Hur kul är det att börja tömma en FULLproppad frys ?? Sådär ...


Vid lite innan 17 så åkte jag med Olivia på Knytte (som hon inte varit på dom senaste två gångerna ..)

Gick därifrån lite tidigare och åkte och hämtade pizza till oss i kaoset. Lagom till vi kom hem så hade dom hittat felet. Det var en säkring ute i stora elskåpet som gått ... Antagligen av den där våldsamma knallen vid tvåtiden ...

Mamma hade inte hunnit tömma frysen som tur var ....


Ja himmel - det blir kaos för mindre ...!


Får hoppas morgondagen inte bjuder på riktigt lika mycket dramatik .....


Jag, Olivia & Alice har iallafall träff med mina mammakompisar & deras barn såklart att se fram emot imon på förmiddan och sen är det träff hos en gammal jobbarkompis på kvällen. Dit ska jag själv ;)


Nu välbehövlig dusch efter en svettig dag (det var länge sen) ... inte dusch, men svettig dag ;)


Go natt!

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards