**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Julen utstädad ..

Av Lind@ - 15 januari 2011 14:39


Idag har vi röjt undan julgrejerna - sä jädrans skönt !!


Alice var på sitt sämsta humör och gnällde oavbrutet - det är så typiskt när man ska "göra" nåt. Hon har för övrigt vaknat 2 dar i rad och varit på sämsta humöret redan från minut 1 ....


Det tog en evighet att få henne att somna nu i eftermiddag och när hon väl somnat så är det som luften går ur en ... Har googlat lite efter nya lampor.. En hade blivit lite halvsné under julförvaringen och när jag försökte fixa till den så tog jag sönder den .. jaja, en Ullaredslampa, så det gjorde inte så mycket & nu måste vi ju köpa ny till kontoret :)


Sen är det en annan som vi köpte när vi flyttade in som gulnat i plasten så den rök oxå ut nu ..


Behöver nya gardiner oxå till "köks-delen". Vill egentligen inte ha vanliga panellängder för jag är lite trött på det men vi får se vad det blir ...


På tisdag kommer det kännas super att åka hem från jobbet. Vi har nämligen tagit beslutet att ha städhjälp varannan vecka. Varken Fidde eller jag (mest Fidde om jag ska vara ärlig ...) orkar ta tag i det just nu så då köper vi tjänsten ett tag. så nu slipper vi viga halva lördagarna åt just detta :)


Hur ställer DU dig till städhjälp ?? För eller emot ?

 
 
Ingen bild

manne

15 januari 2011 15:13

För städhjälp!Det måste väl vara upp till var och en vad man vill lägga antingen pengar på eller tid!Hoppas allt är bra annars!Manne

 
Ingen bild

Veronica

15 januari 2011 19:24

Hej, det är något som vi har funderat oxå. Men längre än fundera på har vi inte kommit. Kram

 
Ingen bild

Mia

16 januari 2011 21:41

Finns ju massor med annat kul att göra som t.ex vara med barnen (när dom inte bråkar =). Kanonbra att även vanliga arbetande människor har råd med det....

Kram på er!

 
Ingen bild

LF

18 januari 2011 10:38

En utmärkt idé, bra att den finns

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards