**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

HELG & FULL FART !!

Av Lind@ - 29 april 2012 09:53


Igår var vi ute på en massa galej & inte hade jag med mig kameran nånstans !! Inte likt mig  


Vi besökte stadens Second hand butik och jag kom hem med små fina glas (som jag var ute efter), så nu kan jag dricka Baileys  & Tequla Rose med "stil" igen    

Olivia hittade en fin (i hennes tycke  )  svart sammetströja som hon promt ville ha, så den fick hon.


Ett besök på stadens marknad blev det oxå & för barnen blev det den obligatoriska sockervadden och karusell.


Sen var vi bara hemma och fick snabbäta en macka för efter det väntade Mora Träsk .


Det var superbra och vi var helnöjda när vi gick därifrån.


Vi hann förstås med en jädrans massa BRÅK oxå igår - hade jag haft en nyckel igår så hade jag låst dörren till köket så kunde dom slagits bäst dom ville utanför dörren !! Vilken massa energi det tar med ungar som bråkar stupalöst! Jag går under!!


Idag har vi startat dagen med Leilas Scones till frukost  


   


Sen fcik jag diskhjälp av Alice:


 


Satte en Foccacia-deg oxå, som vi får avnjuta nån gång under dagen (är första bakprojektet sen jag flyttade, förutom sockerkaka när Sofia var här). Älskar ju att baka och dona, men har nu bara en frys med 2,5 fack, så det går liksom inte förrän jag köpt en till liten frys. Får nog bli till veckan   Den ska få stå i klädkammaren, nu har ju fått eluttag dragit dit så det är super  


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards