**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

PARKEN

Av Lind@ - 29 april 2012 21:07


Olivias kompis Tilda kom hit på förmiddan & efter lunch och utelek så kom jag på den briljanta (ibland överträffar jag mig själv  )  idén att vi alla skulle gå till Folkets Park och sen gå med Tilda hem och lämna henne. Träffade på en annan pratglad mamma där som har en tjej som går på Alice förskola. Nästan lite pinsamt för jag kände inte igen henne därifrån, däremot har hon haft pass på Gymmix som jag varit på nån gång.


Barnen fick göra av med lite energi, eller mycket & skötte sig faktiskt riktigt bra & det var bara nååågra incidenter, men i jämförelse med hur det brukar vara så var det nada!


När vi skulle lämna Tilda så ville Olivia stanna kvar och leka och det fick hon ju såklart. Så Alice och jag cyklade bort till brorsan som var juste och la på mina sommardäck på bilen idag och bytte en lampa fram som var sönder. Tur jag har brorsan som är är världens bästa handy man (särskilt när det gäller bilar  ). Måste skryta lite om brorsan oxå som är gryyym när det kommer till RALLY !! Igår kom han 4:a i Kristianstad !!! Fan, nån borde upptäcka den där Halldén och ge honon en fribiljett till elit-tävlingarna !!! Håller ni inte med ?? 

Fick även dammsugit det värsta i bilen (det fick jag dock göra själv  ) så nu måste jag torka inne och alla dörrar mm mm ... jag skäms så skitig bil har jag! Konstigt det där, inne dammsuger jag VARJE dag, men bilen ... njae, den är det sämre med. Lite bökigt är det ju, får väl skylla på det ..    


Förutom sconesen imorse, blev det ju Foccacia & senare även ett italienskt fyllt bröd som i Leilaboken kallas Tortano. I mitt la jag knaperstekt bacon, mozzarella, körsbärstomater, basilika & lite olivolja. Mmmmmmmmmm   


Imorron är tanken att jag på morronkvisten ska svänga ihop thekakor eller hönökakor, får se vad det blir, innan vi ska till Apladalen hela gänget. Är ledig så barnen får en lovdag från förskola och fritids.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards