**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

VRSAR - KROATIEN

Av Lind@ - 20 juli 2012 20:10

  


Efter våra 2 dagar i Italien så styrde vi kosan mot Istrien i norra Kroatien. Har hört att det ska vara fint där och hade dessutom fått lite tips.


Vi hade kikat på lite olika hotell och priserna på det vi kikade på låg runt 1000-lappen/natt så vi hade några olika alternativ när vi närmade oss + att GPS-en oxå gav oss förslag.


Vi körde till en liten ort som heter Vrsar, ca 1 mil söder om Porec.


Vi valde ett hotell som hette Pineta och som visade sig vara superfint. Frågade efter lediga rum och det fanns 1 (!!) och det var sviten... Tja, tänkte vi, vi måste ju kolla på det iallafall - även om det var i dyraste laget ...


 


Men när vi såg rummet kunde vi bara inte tänka om... Inredningen var väl sådär, men det var ett sovrum, tv-rum, 2 toaletter och en enorm balkong med havsutsikt !!! Efter väldigt lite diskuterande    bestämde vi att här stannar vi 3 nätter ..


   


Och denna fantastiska utsikten njöt vi av i dagarna 5 (vi köpte till 2 nätter till efter dom 3 vi först bokade   )


       

Det var så vackert och romantiken flödade ...       


Vi hann med att se oss omkring jättemycket då vi hade cyklarna med - jag säger det igen, det var så jäkla bra att ha med dom. Vi cyklade till Funtana ett par gånger (om jag inte minns fel så har min gamla klasskompis Pernilla från högstadietiden spenderat många somrar där, och det var kul att se ..)


Vi har ätit massa god mat, avslutat varje kväll med glass från ett stånd med en superrolig, halvgalen gubbe - kolla in här vad han gjorde till mig en kväll:


 


Vi har hunnit solabada i både poolen och havet, som svalkade precis lagom... och jag hade kunnat bada länge för vattnet var VARMT och GOTT !!

Perfekt ställe om barnen hade varit med var det oxå. Poolområdet var fantastiskt fint..


     


Massa god mat har det blivit - ett axplock visar jag här:


     


I hamnen låg finfina båtar för mångmiljonbelopp - galet vilka båtar !!! Tom jag som inte är båtgalen kände vibbarna komma   

Vi hade många funderingar kring VAD det är för människor som HAR RÅD med såna monsterbåtar ???


     


Dessa 5 dagar var så fantastiskt härliga !!! Vilken energiboost !!

Att dessutom spendera tiden med en person som betyder mycket för en var underbart   


 


 


 

Middagen sista kvällen intogs på en restaurang vid hamnen. Man var tvungen att reservera bord så det hade vi gjort tidigare på dagen ... Fantastisk mat !! (bilderna ligger längre upp i inlägget).


Avslutar med denna bilden som jag tycker blev sååååå bra   


Jag har dessutom fått stränga order om att denna bilden får under inga omständigheter florera på bloggen ...   


 

Men naglarna är viktiga - eller hur ??? och visst är det manligt med en man som filar naglarna   




Kan varmt rekommendera Vrsar - det var kanonfint och det fanns många fina matställen utmed hamnen samt stenstrand att bada vid - super helt enkelt !!! Önskar jag kunde åka tillbaka ....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards