**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

MÅNGA MIL I BILEN ..

Av Lind@ - 20 juli 2012 20:59


Kan faktiskt konstatera att bilsemester faktiskt inte alls är så tokigt   


Vi har åkt välidgt många mil (tror det slutade på runt 400 mil nånting..). Vi har sett massor, pratat massor och skrattat massor !!! Och varit liiiite tysta emellanåt   


Det blev mycket åkande på vägen hem då vi bara stannde en natt i Tyskland (ca 5 timmar från Puttgarden).


Sov på ett litet pensionat som var väldans mysigt men som hade sängar som var hårda som sten och så knarriga så det gick inte röra sig utan att det gnisslade och hade sig. En himla tur det bara var en natt, för det var två tröttisar som vaknade morronen därpå och vi då dessutom hade typ 12 timmar kvar innan vi skulle checka in i min lilla lya ...


     


Dessa söta igelkottar stod i entren:


 


Sen missade vi en avfart på vägen hem och då visade GPS-en såhär:


 


Vi gapflabbade !!!!!! Det var bara att välja det som vi tyckte passade bäst (vi tog höger vilket resulterade i att vi fick se rätt mycket av tysk landsbygd, hihi..). Vet inte om det gjorde nån skillnad mot vad den från början hade planerat?

Vi har iallafall konstaterat att med den GPS-en får man se MYCKET man inte skulle se annars, för den visar inte alltid den rätta vägen    eller rätta och rätta, men den tar sina extrasvängar ibland !!   


Blev ett stop på Bordershopen innan vi klev på färjan i Puttgarden. Nu har jag vin så jag klarar mig lääänge (köpte massa supergott och billigt Rosévin i Kroatien, på Lidl. Typ 40kr flaskan..) Sen blev det en ny Baileys, det gillar ju jag starkt !!


Summa summarum - en FANTASTISK SEMESTER MED MIN UNDERBARA MATS ...


Imorron förmiddag kommer tjejerna till mig, som JAG SAKNAT DOM (var nere och hälsade på Fidde och tjejerna igår och bröt ihop när jag kom dit... så mycket har jag längtat efter mina älskade flickor) ..

Men som sagt, nu är det min tur att ha dom mina sista 2 semesterveckor - ska bli underbart   



 
 
Ingen bild

Anna

22 juli 2012 09:30

Låter som ni haft det underbart. Min syster med sambo har me bilat neråt Italien , Österrike och de var jättenöjda me. Skulle jag me vilja göra en sån resa, men det lär väl dröja några år, ingen tripp man gör med en tvååring direkt=)

Ha de bra
Kram Anna

 
Ingen bild

Veronica

26 juli 2012 07:48

Vad härligt ni har haft det! Om nåt år åker vi neråt igen när det går och lämna Alex själv hemma. I år nöjer vi oss med Österrike, bara två dagar kvar och jobba!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards