**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Lind@ - 16 november 2009 18:25


Imorse när vi lämnat av Olivia på förskolan så hämtade Alice och jag upp mormor.

Vi skulle till Gislaved för att köpa en matta till Alice som hon ska få i julklapp -  som tur var fanns den hemma när vi kom dit.


Blev även lite småkrafs och nån julklapp till Olivia handlat på Rusta :)

Ja just det - en ny stor dörrmatta inhandlades oxå. Dom har riktigt bra såna där faktiskt :)


Efter det så styrde vi kosan mot Smålänningen. Blev först fika där, alltså HUR billigt fika har dom där egentligen, 2 kaffe & 2 frallor för 30spänn !  Det är bara att tacka och ta emot :)


Mamma hittade en supersnygg plastmatta där till deras tvättstuga & jag köpte lite Kronljus bla. Brukar ju stå där utan typ varje 1:a advent .. Men inte i år !!! hehehe

Blev nån julklapp där oxå. Det var år och dar sen jag var där och det var ombyggt och jätte shoppingvänligt !! På gott och ont ... Det var mycket man ville ha ...


Kom hem strax efter kl 13 & då var det bara att snabbvärma lite mat från frysen för att sen väcka en sovande Alice och hämta syrran på Växthuset.


Har även hunnit med en runda ner på stan för att kolla in en systemkamera (Canon Eos1000D). Expert hade på erbjudande MEN efter diverse grejer som typ MÅSTE köpas till så var det inte så fantastiskt pris längre :(

Inget kameraköp med andra ord!


Men jag misströstar inte - framåt juletider brukar ju affärerna vara rätt duktiga på  erbjudanden  eller varför inte lagom till rean efter jul kanske ... Jag sitter ju inte i sjön direkt. Men det hade varit kul att kunna ta lite proffsiga kort & särskilt nu till jul ...

Jag skulle gärna vilja lära mig lite om fotografering & inte bara trycka på en knapp.


Nu håller Fidde på att försöka lägga en ilsken Alice och Olivia kikar på Bolibompa.


Själv inväntar jag nästa avsnitt av ULLAREd - Yeah !!! :)


Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards