**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 12 juni 2007

Vi har anställt en "målare"

Av Lind@ - 12 juni 2007 19:42

Alltså - det är Fiddes syrra Lina som tog studenten i fredags och som inte har nåt riktigt jobb - som nu ägnar sig åt att hjälpa oss med att grundmåla huset.


Tanken har väl varit att JAG skulle göra det - men då hade vi behövt barnvakt VARJE helg, för det tar tid! Det är bara att inse att det här med småbarn och husbyggande kanske inte är världens mest lyckade grej!

Inte om man vill att det ska gå framåt iallafall.


På sista tiden har det väl inte hänt jättemycket. Fidde har varit iväg på herrklubb en hel lördag och sen i helgen var det ju studentfirande på fredan och på lördan var vi helt döa! Det blev riktig fest och jag var lite på kanelen när vi knatade hem framåt småtimmarna.

Lördan blev som sagt rätt hängig och det enda som var husrelaterat den dan var att vi var på Jehrens och hämtade 6 tapetkataloger.

Vid kl 17 var vi bjudna hem till mamma & pappa för mamma fyllde 58år i fredags.


I söndags var Fidde uppe en sväng grejade lite.

Jag och Olivia cyklade runt Osudden och en sväng upp till huset, snacka om att jag var svimfärdig av värmen och alla branta backar när vi kom till Trädgatan! Olivia var supergnällig - som oftast nuförtiden!! Så vi bara drack vatten där och sen cyklade vi hem & jag började med middan och hon somnade!


Just nu är jag så evinnerligt trött på det här huset! eller íallafall att inte få vara som en familj på helgerna och hitta på nåt tillsammans ..

Olivia är i TROTSÅLDERN som heter duga och det känns som om jag är konstant arg när jag är hemma med henne.

Det är väl bara att "bita ihop", men det har blivit en hel del deppardagar sista tiden ...vill liksom bara flytta nu!

 
 
Ingen bild

Linda

14 juni 2007 13:54

ja du,jag vet PRECIS vad du menar med barn och huspyssel. Vi e ju inte alls fardiga i vart hus heller tack vare vara 2 barn och ingen mormor och farmor som kan rycka in och vara barnvakt. Sa Kirby kommer ha mycket for sig nu nar jag kommer hem till Sverige i 3 veckor och han far vara alldeles for sig sjalv!! :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards