**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Väggfärg inne 50% S0502-Y + 50% S0500-N

Av Lind@ - 17 juni 2007 19:45

Nu äntligen har vi bestämt brytningen på den vita väggfärgen vi ska ha inne.

Den vi var inne på först (S0502-Y) var lite väl gul, såg nästan inrökt ut!! Så nu kör vi den blandad med en i mer vit ton som drar pyttelite mot grått (ej synbart).

Det finns ju tusen olika "vita" färger känns det som så det är skitsvårt att välja. Men nu är vi iallafall klara med vårt val.


I helgen har Fidde haft hjälp av Janne, ca 4 timmar i lördags och ca 8 timmar idag söndag.


Dom har hunnit slipa och spackla igen en del ojämnheter och sen grundat  väggarna i vårt sovrum och halva allrummet.


Dom målade en vägg i vårt sovrum med vår "specialbrytning" !! och det blev kanon tycker vi! Det målades direkt på gipset och det blir helt som vi vill ha det :)


Olivia och jag har haft besök av kompisen Marie igår, som vanligtvis bor i Sthlm, men som kommer från Vmo. Alltid trevligt när hon är hemma, lite synd att det är så långt annars hade vi hälsat på ofta!

Idag var vi iväg redan vid kl 7 på morronen och köpte jordgubbar och färskpotatis!


Helgen har på något konstigt sätt bara flugit iväg, men det är så när det är markservice som skall fixas och sen har det ju såklart gått en och annan tvätt oxå!

 
 
Ingen bild

Linda

18 juni 2007 16:44

Jättefin färg på huset!! Atatr att ni längtar tills allt slit e över..! ;)) Vi får komma ner en sväng i juli och kolla in huset!!Kram

 
Ingen bild

Marie

20 juni 2007 09:45

Hej hej! Himla kul att ses i helgen! Och kul att se hur det går med huset. Kommer bli finemang. ;) Jag ska fixa några av bilderna jag tog på Olivia, de blev superfina (rensade kraftigt av de 80 jag tog dock...) så jag mailar över dem snart.
ha en bra midsommar!
Kram marie =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards