**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Göteborgsresa

Av Lind@ - 7 februari 2008 21:35

Helgen som var spenderade vi i Göteborg tillsammans med dom som varit ovärderliga under vårt husbygge !!


Utan Fiddes pappa Torgnys hjälp hade vi inte bott i vårt underbara hus!

Hur många hundra el tusen timmar han lagt ner vet jag inte, men han har slitit häcken av sig för att hjälpa oss.


Mina föräldrar har oxå hjälpt oss mycket, har det inte varit städning, upprensning eller besök på tippen så har det varit spackling, målning och tapetsering! de har varit med lite överallt och slitit.


Vi tog iallafall tåget i lördags morse och destinationen var Göteborg.

Pappa var lite tveksam till tåget, han hade inte åkt på en sådär 40 !! år :)

Bra platser hade vi, satt 3 och 3 på raderna både dit & hem - kanon!


Vi hade genom SCA hyrt en av deras lägenheter, som de anställda får låna-

Kanonfin stor lägenhet som ligger på Drottninggatan, ett stenkast från stationen.


Gick lite i femmanhuset på em, sen köpte vi med oss mat och lite starkare drycker hem ..

Softade lite innan vi gav oss iväg till pubrestaurangen The flying scotsman.

Supergod mat & gott vin intog vi där, sen bar det av till Rondo för att kolla på LenaPH & Orup.


Superbra show !! se den om ni har möjlighet !!


Trötta kom vi hem vid midnatt och jag somnade nog bums tror jag.

Vi hade tom varsitt "rum" .. mor & far i sovrummet, Torgny & majsan i vardagsrummet och jag och Fidde på madrass i köket.


Kom hem i söndags vid kl 17 ...


När vi hämtade Olivia hos faster Lina, ville hon inte ens följa med hem !!

Undar hur mycket choklad Lina har mutat henne med ??? hahahaha

Nä Olivia stormtrivs hos sin goa faster, dom hade fikat med hennes kompisar och lagat mat och kollat på Pippi! klart hon gillar det :)






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Skapa flashcards