**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under februari 2009

Av Lind@ - 19 februari 2009 07:50



Har haft avlastning av både farmor, mormor och morfar nu några dar när Fidde jobbat kvällen.


Utan Er vet jag inte hur jag skulle klarat veckan ... TACK för att ni ställer upp :)

Av Lind@ - 19 februari 2009 07:44


Fick tips igår av snälla Vicky - om en kiropraktor i Gislaved.

Ringde på stört och idag 11:30 har vi en tid :)


Får se vart det leder, men man hoppas ju.


Tack Helen för tips om mjölken. Problemet just nu är ju att jag både ammar och ger ersättning (som innehåller mjölk). Jag har nu definitivt tagit beslutet att sluta amma, det är för bökigt att köra både och!

Så när väl mjölken avstannat helt så ska vi ge henne mjölkfri ersättning (vi har köpt en sort som heter Profylac på Apoteket. Har även läst om Nutramigen, kanske vi testar den oxå ??


Just nu känns bloggen som ett stort plus - eftersom ni är en del som läser så kommer det ju lite tips emellanåt, vilkt jag uppskattar jättemycket.

Tack snälla för det :)



Av Lind@ - 18 februari 2009 09:45


Ringer och kollar med alla möjliga idag angående Alice kolik!


Hon som gör akupunktur i Värnamo är barnledig till efter sommaren - alltså inget napp!

Ringde en i Anderstorp, men bara telefonsvarare - hoppas hon ringer upp sen..


Sen ringde jag kiropraktorn här i Värnamo & den första tiden är den 23 MARS !!! herregud! Nästan att jag blir förbannad ... 5 veckors väntan! Skitkul !!!

Av Lind@ - 17 februari 2009 13:26



Idag vet jag knappt hur jag ska hålla mig vaken .... är sååååååå trött & Fidde åker snart till jobbet .... usch!


Måste ut med Olivia, hon river bygget snart !! men var ska jag hämta energin ?????


Var förresten hos frisören med Olivia imorse, hon blev så fin så :)

Av Lind@ - 16 februari 2009 14:09



Fidde och jag startade dagen med en långrunda idag, efter att Olivia lämnats av på dagis.


Fick uträttat några ärenden på stan oxå när vi hade vägarna förbi.


Fick besked idag att Fidde får byta några av sina kvällskiftsveckor mot dagtid, tills Alice kolik lagt sig. Det blir ju ett rejält inkomstbortfall, pga inget OB-tillägg, men just nu känns det viktigare att jag inte blir ett vrak av allt skrikande och att vi kan hjälpas åt på kvällarna med alla bestyr.

Tack till Fiddes jobb !!!

Av Lind@ - 16 februari 2009 14:07



Sofia har ju fyllt år och Andreas fyllde igår så det var söndagskalas!


Åh, vilket fikakalas det var - Olivia var imponerad :) Hon gillar ju fika den lilla damen ...


Alice sov sig igenom timmarna vi var där, så den skrikiga tjejen fick dom inte se (tack & lov !!).


Annars tog vi det mest lugnt igår, kom iväg ut på en sen söndagspromenad & det var riktigt skönt (men kallt) :)

Av Lind@ - 14 februari 2009 16:27


Våra öppna hyllor i köket är ju från IKEA - såna där vanliga som sitter i konsoller i ändarna & jag är INTE nöjd med dom !!!


Jag skulle vilja ha hyllor där inte konsollerna syns, men VAR hittar man såna ???


IKEA har ju sina LACK-hyllor, men dom är ju 5cm tjocka och det blir för kraftigt tycker jag ....


OM NÅN HAR TIPS - SÅ SNÄLLA - DELA MED ER ....

Av Lind@ - 14 februari 2009 15:50

Inledde dagen med sovmorron - eller tja, jag kallar det för det iallafall ... :)


Efter en stökig natt så var det skööönt att få ligga till klockan 8 .. Olivia var uppe vid 7-tiden, men hon kollar ju Bolibompa själv numera :)


Lyxade till det lite imorse med Amerikanska Pannkakor och Hallonsmothie !!


(Jag fick fina tulpaner (min favoitblomma) och goda praliner med viol och choklad av Fidde - hade jag verkligen inte räknat med ...)


Finfina recept från Hemmets Journal! Får några nummer av den tidningen eftersom mattidningen jag prenumererade på innan las ner pga för dålig upplaga.

Måste säga att HJ faktiskt är helt okey - även om det är en kärringtidning !!

Goa smarriga recept har dom iallafall - kasslern från igår var oxå därifrån!


Idag knallade vi iväg till Ekbacken och åkte pulka - herregud vilken fantastisk backe !!! har aldrig varit där innan, men dit SKA vi definitivt igen!


Hade med oss Bullens korv i termos och varm choklad :)


Träffade på några grannar där oxå (som nu hamnar här på bloggen- hoppas det är okey!?). Jättekul hade vi hur som helst och man vill ju bara att detta UNDERBARA VÄDER ska hålla i sig!


Fidde vill ju till fjällen nästa år och jag har varit skeptisk - jag hatar ju att åka skidor - men nu kanske jag ändrar mig lite - det går ju åka pulka och längdskidor i så fall !


Nu är en snorig Olivia hos mormor och morfar och skall vara övernatt OM inte hon får feber eller hosta ikväll ...


Vi ska käka 3-rätters ikväll  hade jag tänkt så jag hoppas det går genomföra utan öronproppar ...



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards