**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Shopping för hela slanten !!

Av Lind@ - 27 april 2010 19:43


Idag har det shoppats - big time !!! Till Fidde :)


Han behövde verkligen uppdatera sin garderob lite inför jobbstarten på måndag ... Så idag kom snälla mormor vid lunch och vi gav oss iväg till A6 i Jönköping.


Främst var vi ute efter skjortor, jeans, ev skor & en skjorta som matchar min färgglada klänning som jag ska ha på bröllopet.


Det var tur att det kom in lite pengar på kontot i födelsedagspresent (från svärmor&svärfar) för kulorna rullade idag .......


Vi kom hem med:

  • 4 skjortor
  • 1 par jeans
  • 1 par typ chinosaktiga byxor
  • skitsnygga svarta skor (tack till Scorett som för 2:a gången hade strl 39!!)
  • skjorta till bröllopet
  • kalsonger

Ja det var nog Fiddes grejer ... jag köpte ett linne att ha under klänningen + ett armband från Pearls for girls.


SÅ kul att Fidde hittade lite grejer, det är inte alltid så smidigt när man är kille och kort ... Alla skjortinköp innebär nog att vi måste ta fram strykbrädan lite oftare än nu bara. Den är nog inte framme mer än max 5ggr om året tror jag :o)


Nu sover ungarna och Fidde är på jobbet!


Nu blir det lite the tror jag ..

 
 
Ingen bild

jessica

27 april 2010 20:32

skoj att ni hittade lite!!
vad blev det för färg på skjortan nu då?
(kanske inte du vill skriva här förstås..)vi ses kram

 
Jessica A

Jessica A

27 april 2010 21:50

Ungefär det dubbla handlade vi till Ralle vår första sommar när han inte hade NÅGOT att ta på sig!!

Sen dess har det knappt blivit några kläder mer än t-shirts. Skjortor gillar han inte och dessutom funkar vårt strykjärn inte så ofta??

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

28 april 2010 07:25

Så kul att ni hittade så mycket, det brukar ju va så annars att när man verligen är taggad att shoppa och har både pengar och tid, ja då bruka man ju inte hitta någonting. Så spännande med nytt jobb för Fidde. Själv så har jag turen att Andreas stryker sina skjortor själv. Ha det bra... Kram

 
Ingen bild

Maria Andersson

28 april 2010 09:56

Oj vilken stor shopping..jag vill oxå!
Ha det bra!

 
Ingen bild

Karin

28 april 2010 22:36

Om inte jag minns fel så tyckte du förr i alla fall att det var väldigt roligt att stryka, så det blir nog inga problem.
Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards