**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Borde lägga mig nu ..

Av Lind@ - 29 april 2010 21:05


Inatt var det inte Alice som störde sömnen ... Bara jag själv som snurrade och INTE kunde sova :(


Fick ligga till 06:30 idag iallafall så det var betydligt bättre än igår - tänk att dom där minutrarna kan göra så mycket !!


For iväg till stan när dom öppnade kl 10. Var ju på jakt efter en långärmad svart bolero att ha till klänningen om det blir kallt. Första stoppet: B-young & där slutade shoppingturen för dom hade en där ! Kanske att den var i tunnaste laget, men va fasen! Orkade inte springa i varje affär för att leta efter nåt bättre ... Så detta får bli bra :)


Eftersom jag sov riktigt dåligt inatt så "kostade jag på mig" att lägga mig en halvtimme innan Fidde skulle åka och jobba - det var nog min räddning idag!


Hämtade Olivia på dagis och sen var hon, Alice och jag ute 1 timme innan det var dax för mellis. Sen förberedde jag pannkakor till kvällen ..


Blev en promenad till CityGross lite senare under em, var ju tvungen att använda upp våra rabattkuponger på Liberoblöjor som går ut den 30/4 ..

Olivia cyklade och Alice satt i vagnen. Funkade jättebra idag :)


På hemvägen stannade vi till vid lilla lekplatsen & jag hade glömt mobilen så jag hade ingen koll på tiden alls ...


Kom hem vid 18:30 (!!) .. Så det var tur att pannkakorna var klara! Vi mumsade alla 3 :)

Sen blev det bad för tjejerna som var riktigt lortiga efter lekplatsbesöket !!


Sen i säng med Alice - som somnade utan att skrika ikväll - hon var väl dödstrött den lilla damen..

Sen saga för Olivia och sen somnade hon utan att jag hörde ett ord ..


Efter det röjning av leksaker som verkligen var utspridda över precis hela köket och vardagsrummet. Olivia och Alice roade nämligen sig innan med att slänga ut allt, allt, allt !!


Såg att golvet var rätt grisigt så då fick det bli ett varv med dammsugaren efter det ..


Hade en tanke när vi var på Citygross att vinterskorna och andra skor skulle få sig en omgång med rengöring och inpregnering. Köpte nytt läderfett och fixade till alla läderskor. Sprayet däremot räckte bara till två par skor så det måste inhandlas lite nytt imorron så alla skor är fit for fight .. Ja sen måste jag ju förstås ta sommarskorna som är i lådan på vinden ..

Snygga & välvårdade skor gör mycket tycker jag!


Nu är det egentligen bara disken kvar att röja upp - men jag orkar fasen inte!


Har ett nytt nummer av ToppHälsa som ligger och ber om att få bli läst - valet är inte särskilt svårt ;)


Fredag imorron,  Fidde har tagit komp, sin sista dag vid maskinen ..! :)


Det blir grillning till kvällen - that´s for sure :)




 
 
Jessica A

Jessica A

29 april 2010 21:46

Full rulle = kul men jobbigt!

Powernap kan göra underverk, särskilt nu när allergin börjar märkas av. Tycker att iaf jag har blivit lite tröttare trots lika mycket sömn som vanligt.

Och ja, vi har snart köpt en Volvo. Tanken var aldrig att vi skulle ha Saaben så länge och när vi ändå inte var så nöjda bytte vi nu... tur R är intresserad - jag är det INTE?!

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

30 april 2010 10:45

Vad du är aktiv! Får nästan dåligt samvete är jag ser allt du hinner =). Kanske kan låna lite av din energi?

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards