**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Regn är skit!

Av Lind@ - 30 april 2010 16:41


Usch idag är det för ledsamt väder ...


Skulle egentligen åkt till Anna & Wille idag på fm, men dom var lite dåliga i magen och Anna mådde lite illa så det blev ingen träff idag. Jag har vinterkräksjukan i alldeles för färskt minne .... (även om det nog inte var så illa, men iaf - magsjukan har jag respekt för..).


Var på CityGross i fm och handlade lite till helgen och kvällens grillning, annars har det tyvärr inte blivit mycket gjort idag ...


Sov dåligt inatt oxå & vaknade vid kl 4 :(


Har varit på biblioteket en sväng med lite böcker & lånade även lite nytt till barnen samt Damernas Detektivbyrå till mig (som Jessica A läst och rekommenderade).


Svängde ihop några chokladmuffins för en stund sen så vi hade nåt att fika på. Skulle köpt Philadelfiaost för lite god topping, men glömde det så vi fick käka dom "plain" ..


Nu ska jag skala lite potatis som ska ungsrostas & sen göra dressing och sallad ..

(Fidde fixade marinad till köttet innan..).


Får pollenprognos via mailen och såg att björkpollen nu finns i luften - dax att börja käka mina Aerius-tabletter !! & kanske irnga efter fler .. vet inte ens om jag har några kvar?!


Hade ju varit mysigt att åka och kolla på nån brasa ikväll, men vädret stoppar ju det! Iallafall är inte jag intresserad av att ge mig ut i ösregn ...


Vad ska DU hitta på i helgen ??

 
 
Ingen bild

Anna o Wille

30 april 2010 19:39

Ja synd att min mage satte käppar i hjulet idag....nu har det inte blivit värre men jag har mått lite halvkymit hela dagen så nåt skumt är det. Hoppas det är bra imorgon igen...vi har ju massor att fixa med här hemma. Ha det så gott!! Kram kram

 
Ingen bild

Mia

1 maj 2010 09:43

Hej.

Tråkigt att vädret inte blev så bra men det var ju iaf uppehåll på kvällen. Vi var hos Sonja med hela tjejgänget med familjer. Riktigt trevligt men deras lilla tös, Lina, har vattenkoppor och hon såg verkligen ut som en prickig korv... den stackaren. Ha en fortsatt bra helg!

Kram

 
Ingen bild

anita

1 maj 2010 19:38

vi var vid brasan i forsheda o sen här hemma hade gjort fiskgryta med dinkelbröd alla åt med frisk aptit men regnet gjorde att det inte var lika trevligt vid brasan kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards