**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Operationsdagen

Av Lind@ - 29 september 2010 19:10


Idag var det dax för Alice att operera in rör i öronen.


Fidde var med henne under operationen & det hade inte varit helt lätt.


Det lugnande medlet hade fått helt motsatt effekt (snedtändning kallade dom det) och istället för att bli slö blev hon hyperaktiv och hysterisk !!!!!


Så det var ingen lugn Alice som skulle andas in det där narkosmedlet - hon snodde som en galning istället!


Själva operationen  tog bara max 5 minuter och sen hade dom sagt att dom brukar sova 30 min till 3 timmar efteråt!


Alice vaknade efter 5 minuter på uppvaket och var lika hysterisk som innan operationen. Hon väckte alla dom andra och sjuksköterskorna visste varken ut eller in hur dom skulle hantera detta ......


Ja jag säger då det! Hon är speciell våran dotter & skrika är hon nog bäst i världen på!


I eftermiddag har hon sovit en del och ätit och sen jag kom hem har hon varit helt som vanligt.


Det känns iallafall skönt att hon inte verkar ha ont och att operationen verkat gå bra.


Själv har jag varit på 2:a kursen i försäljningsteknik och idag var det mycket rollspel !!! blääääää  Men det var bara att bita ihop och försöka sälja tråd till en erfaren "riktig" säljare som skulle agera kund.


Imorron ska jag ut på Tjejkvällen med Jessica. Förhoppningsvis lite shopping och sen blir det att käka en bit mat.


Tvättstugan är överfull med vikt tvätt - den ska in i skåpen nu ...

 
 
Ingen bild

Mia

29 september 2010 19:48

Stackars Alice.... men skönt att hon är som vanligt nu efteråt och hoppas verkligen att det gör stor nytta för henne.

Låter ju kul att sälja tråd =). Hihi.

Ha det gott och så hörs vi!
Kram

 
Ingen bild

anita

29 september 2010 20:02

ja jag känner till att man kan bli pigg i stället det blev putte när han var liten det var skitjobbigt när vi skulle ta stygn på honom usch o fy hoppas det blir bättre med lilla alice kram på er

 
Ingen bild

jessica

29 september 2010 21:43

stackars lilla alice!
tur att det är över nu då..
vi ses kanske i vimlet på stan imon! kram

 
Ingen bild

Anna o Wille

2 oktober 2010 13:50

Hej hej....nu är vi hemma igen efter en helt underbar vecka på Cypern. Har fullt upp med att läsa ikapp mig på alla bloggar jag brukar följa. Ser att det varit full rulle hos Er. Skönt att operationen gick bra. Nu håller vi tummarna att hon får hålla sig frisk framöver. Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards