**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Lind@ - 11 mars 2011 19:02


Efter förra inlägget kommer här ett som inte är så ledsamt & allvarligt..


Blev Kebab till kvällsmat idag & till det ett vitt vin för min del. Ett vin med lite bubblor, gott och bara 8,5% - precis lagom en fredagkväll !!!

Endast 49kr oxå :)


  


Sen blev det lite nya Grahamsfrallor i nya assistenten - så dom får nog hänga med till det badhus vi tänker besöka imorron.


  


Får väl inväga min nya baddräkt imorgon ... Det kommer det definitivt inga bildbevis på   


Ikväll ska jag försöka se Lets Dance, har varit borta 2 fredagkvällar i rad nu så jag har verkligen ingen koll på vilka som är kvar!


Imorron kväll blir det Melodifestivalen - många bra bidrag i år tycker jag ... Vad tycker ni ??

Av Lind@ - 11 mars 2011 18:47


När det är Tsunamivarningar så fullkomligt fryser hela min kropp till is, samtidigt som jag svettas och mår riktigt dåligt ....


Det finns inte ord för hur jag lider med alla dessa människor runtom i världen som idag är i tsunamins framfart ... Det känns underligt att kunna säga och mena det - att jag vet vad dom går igenom, dom som klarar sig med livet i behåll ...


Det väcker såna känslor inombords så det går knappt beskriva & såklart tänker jag tillbaka på Annandagen 2004 ... Ett Khao Lak som blev helvetet på jorden för alla oss som var där ... Att det har satt djupa spår i själen är nåt som jag står fast vid.

Bara denna dödsångest som det framkallar, känslan av att ska det komma mer vatten, ännu fler döda, mycket svårt skadade människor, döda barn, föräldrar som tappat sina barn i dom våldsamma vattenmassorna och som sen skriker ut sin förtvivlan, lik i tusentals som man bokstavligt talat får kliva över .. Ja bara vi som har detta med i bagaget kan förstå vad det innebär ...


Jag känner mig otroligt lyckligt lottad över att vara bosatt i Sverige ...



Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards