**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

MATKLUBBSAVSLUTNING

Av Lind@ - 7 juni 2012 22:06


Ikväll har det varit avslutning på säsongens Matklubbsträffar ..


Vi har varit ute hos Anna och ätit och druckit och ätit fööööör mycket av allt !!!


 


Men gott var det    Vi har med oss maten själva och sen delar vi upp tillbehör som bröd (var min lott och jag bakade Focaccia häromdagen), sallad, dessert, godis mm .. Superbra med lite knytis  


Jag hade med mig kycklingfilé och hemmagjord potatissallad (recept lägger jag ut så fort jag hinner med). Ungarna ville inte ha det såklart ... så dom fick korv av Anna och sen en del chips och godis, trots att det inte var lördag !! (hua vilken hemsk mamma jag är... hoppas pappa är sträng nästa vecka  )


 

Alice var så stolt att hon vågade peta på Stina - haha !! 


Olivia somnade först av barnen, Alice höll sig vaken tills vi kom hem vid ca halv 10 .. och Wille somnade nog i den vevan oxå ..


 



Till hösten drar vi igång i September - hos Anne & vi lottar tema från gång till gång .. idag skrev vi bara en massa lappar :)


Sen blev det bestämt att det blir en storstad vi åker till när vi jubilerar nästa år (kanske resan blir år 11, inte riktigt spikat ännu ..)


Ser fram emot höstens träffar redan nu iallafall - är ett gäng härliga tjejer som förgyller var 6-e vecka   





 
 
Jessica

Jessica

10 juni 2012 18:20

Längtar oxå tills vi startar till hösten (fast jag hoppas på en lång o härlig sommar först) och till vår resa när den nu blir. Uppskattar verkligen att få komma hemifrån o umgås utan barn (iaf mina egna) då och då,
kramis

http://sturegatan3.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna o Wille

11 juni 2012 09:16

Ja vi har alltid så trevligt när vi träffas....ska bli riktigt roligt att komma iväg på lite galej....när det nu blir!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards