**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lind@ - 24 augusti 2013 10:14



Förra helgen när det regnet öste ner - premiärbakade jag eget knäckebröd..


Lite halvmeckigt, men slutresultatet blev faktiskt bra (efter flera omgångar i ugnen   )


 

Gjorde en stor kaka på plåten och bröt sen i bitar.


 

Uteslöt hel kummin som är bland det vidrigaste jag vet !!   

Gräddade dessutom 8-10 minuter på varje sida. Har man varmluftsugn så tror jag det går snabbare och blir bättre resultat. Men i min hyresrätt fick jag ju inte välja spis, så jag får snällt anpassa mig till "vanlig" ugn..



Senare under dagen lättade vädret upp och vi tog en sväng bort till Folkets Park:


 


 



Av Lind@ - 18 augusti 2013 13:22


Igår em gick firandet av Alice, Wille, Emmy & Judit av stapeln.


Jessica och Ralle var "värdar" och upplät sitt hus åt 7 barn och 7 vuxna.


Sen körde vi lite knytis-fika där det bjöds på vetefläta, negerbollar, kladdkaka, muffins och kolakakor   


En jättetrevlig em där vi avslutade kvällen nere hos Sofia. Vi köpte hem 2 familjepizzor från Bella Italia och jag var helt i chock så stora var dom !! Missade dock att ta kort på dom!

Mats och killarna mötte upp till kvällsmaten och det räckte till dom oxå !!! 


 


 


 


 



TACK ALLA FINA VÄNNER FÖR EN TOPPENDAG !!   

Tänk att vi kunde tajma in och få barn under samma år allihop! Det tror jag vi kommer ha glädje många många år framöver   

Av Lind@ - 18 augusti 2013 13:19



Igår körde jag träningspasset här hemma på förmiddan !!


Alice hängde på ett tag och kämpade tills hon var svettig - typ 10 minuter - sen tog hon paus i soffan resterande 30   


 

Av Lind@ - 15 augusti 2013 21:40



Har använt Redkens schampoo för färgat hår rätt länge nu och är jättenöjd med det.


Flaskorna börjar dock tryta och när det var dax att beställa nytt (beställer ALLTID från feelunique.com) så besämde jag mig för att testa detta:


                   


Redken Extreme


Och WOW säger jag bara! Det är SÅÅÅÅ BRAAA så jag kan lätt säga att detta slår allt jag tvättat håret med innan!

Kan nästan tro att jag är sponsrad, haha, men till mitt och ungarnas hår är det som en mirakelkur.

Balsamet gör håret så grymt lent och ja, håret känns fantastiskt.

Av Lind@ - 15 augusti 2013 21:27



Efter dagis/fritidshämtning så bar det av hem.

Ungarna fick lite yoghurt i magen och jag skrev handlingslista under tiden.


Blev så himla sugen på att baka nåt idag - hittade ett recept på morotsfrallor som jag fastnade för.


Såhär blev resultatet:


 

Dom får vi nog testa imorgon em    


Sen handlade jag även både sötmandel och naturella cashewnötter .. Fick ett infall ikväll att jag kanske skulle söka på rostade nötter och hittade denna bloggen: http://lillamatderiven.blogspot.se/  där jag hittade recept på hur man gör egenrostade. Hittade dessutom massa andra recept på "nyttigare" varianter av lite allt möjligt som jag måste testa inom kort   


Så det testade jag efter frallorna:


Till 200gram mandel skulle man ta:

2dl vatten

2 msk salt


Koka upp vatten och salt - lägg i mandeln och koka i 5 minuter. Häll av i durkslag och lägg dom sen på en plåt (jag tog inget bakplåtspapper). 180grader i 12 minuter - sen är det klart!  Och dom blev asagoda ..


 


Gjorde några med cashew sen oxå... lite mer vatten och lite mindre salt - dom blev oxå super!! Nu ska jag då inte köpa saltade nötter mer, finns ingen anledning när det är så enkelt att göra själv !!

Av Lind@ - 12 augusti 2013 22:33



Veckan jag har barnen så är det ju som sagt inte så smidigt att få till träningspass, MEN för ett tag sen klickade jag hem denna tränings-DVD-n från tidningen ToppHälsas webshop.


Mycket BRA investering!


Gjorde den ikväll efter barnen somnat (Olivia somnade i soffan typ 3 minuter efter jag börjat "passet").

Den tar 43 minuter och är en riktig genomkörare för hela kroppen!


Så nu kan jag lägga mig med lite gott samvete idag (är veckan då man som tjej vill äta ALLT som kommer i ens väg   )


  

Av Lind@ - 12 augusti 2013 18:28



I lördags firade vi Olivia som fyllde 8 år i fredags !!


Blev firande i Halmstad i år och det blev en jättebra dag !!


Här kommer lite bilder från firandet:


 


 

Nya kläder & nytt Lego Friends - en lycklig tjej !!


 

Nya träningskläder till dansen i höst - Röhnisch har sååå fina till barn !! + att hon matchade med nya örhängen och

hårklämmor :)


 


 

Av Lind@ - 5 augusti 2013 21:11

Vilken lyxig kvällsmat det blev idag!
Vi hittade kantareller hos Mats igår, som vi njöt av ikväll när vi gjorde supersmarrig pasta..
Parmesan på toppen blev pricken över i-et :)

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards