**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Lind@ - 3 januari 2017 20:34


Idag fyller våran underbara Alice 8 år !!

Eftersom jag fortfarande är julledig så fick jag gå upp tidigt (kl 7) för att sjunga och gratta henne. Ville ju inte hon skulle hinna vakna  !!


       

Hon blev uppvaktad med lite presenter på morgonkvisten. Såååå svårt det är med presenter numera! Men fick ihop lite iallafall. En go filt, en väska som hon önskat sig, en finmössa, nya konståkningsskydd, lite godis, en sax mm blev det.


Vid kl 14 var mamma och pappa hitbjudna på lunch. Alice hade valt Tomatsoppa och surdegsbröd från Stigs.

Tomatsoppan gjorde jag själv och hittade ett recept som blev heeeelt galet bra! Måste absolut göra detta fler gånger.


                   


Mormor och morfar kom med nya dockkläder till Amanda (som hon fick i julklapp) så nu är hon fin så det förslår :)


Till dessert valde hon choklad/kladdkaka med glass och jordgubbar.


En nöjd liten höna med andra ord.


Nu har hon följt med mormor & morfar hem och ska sova över tills imorgon. Jag börjar jobba imorgon och då ska hon vara där och sen på tors fm också.

Det är nämligen konståkning på tors fm och då jobbar ju jag och kan inte köra dit barnen.


Så en himla tur att mamma och pappa är gulliga och ställer upp och hjälper till   



Av Lind@ - 3 januari 2017 20:28

Nyårsafton spenderade jag och tjejerna hemma.

Vi (eller jag) gjorde 3 rätters med:


Förrätt a la Lidl - små smördegsbakelser med lite olika fyllning (sådär goda)

Varmrätt a la tjejernas favoriträtt - Lax med limesås och klyftpotatis

Dessert a la Ahlgrens bilar i tre lager


Vid tolvslaget var vi ute med grannarna och sköt raketer och firade in det nya året.


Somnade gott alla tre vid ett-snåret och sen sov vi halva dan på söndan.

Alice sov längst till typ klockan 11 !!


     

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards