**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Sjukdom

Av Lind@ - 5 juni 2009 13:47



Alice har drabbats av ännu värre förkylning än förra veckan & sent igår kväll när jag kom hem från matklubbens säsångsavslutning hos Anne (som har fått det såååå himla fint i sitt hus) så hostade hos så mycket så jag vågade inte somna ... det var riktigt otäckt ... så natten har inte varit så bra med andra ord :(


På tal om Annes hus. Dom hade köpt två små flower-bord och ställt intill varandra och det var superhäftigt ...alltså jag kan inte sluta drömma om det bordet ...vill ha, vill ha, vill ha !!!!!


Idag har vi varit inne hela dagen och Olivia håller på att riva hela bygget och jag är väl inte på bästa humör  pga det ...

Annars brukar hon ju vilja vara ute och leka men eftersom jag inte vill dra ut Alice när hon mår så dåligt så vägrar hon gå ut idag ... & inga andra barn har synts till på gatan heller, annars hade nog det dragit ut henne.

Alice har äntligen kunnat somna till i sin säng och jag och Olivia har bakat negerbollar som vi ska bjuda Fidde på om en timme !


Det absolut svåraste som tvåbarnsmamma är att räcka till för båda barnen tycker jag. Eftersom Alice kräver så mycket & har gjort ända sen hon föddes så blir ju Olivia lidande.

Som idag, jag har burit henne konstant & så fort jag sätter mig ner så illskriker hon.

Hur lätt är det då, det är ju helt omöjligt att sätta sig med Olivia och pussla, läsa eller vad det nu kan vara ... & det känns som jag bara ber henne att leka själv eller gör det eller det. & så bara hänger hon mig i hasorna och vägrar leka själv.

Jag förstår ju henne, för hur kul är det när jag bara bär på lillasyster ...

& bär jag inte på Alice så skriker ju hon tills hon tappar andan typ!


Näää nu vill jag bara att Fidde ska komma hem så vi kan ta en var!





 
 
Ingen bild

Anna H

5 juni 2009 15:24

Usch då det låter inte kul....hoppas hon blir bättre snart. Kan tänka mig att det är svårt att räcka till... Ser ju bara skillnaden för våra djur nu när Wille kommit, och då måste jag säga att han är gudomligt snäll..!! Men vi får väl snart veta att vi lever...:) Är också så nyfiken på Anne & Magnus hus... kan tänka mig att det är mycket fina grejjor. Dom har ju så bra smak.... Vi hörs nån dag... Hoppas nu lillprinsessan piggnar till så ni kan ha en skön helg... Många kramar Anna & Wille

 
Ingen bild

jessica

5 juni 2009 19:47

styrkekramar till er!
har jobbat hela veckan..så idag har vi bara haft mysigt..en sväng på stan blev det oxå:) vi ses kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards