**BAKA ÄR GULD - KÖPA ÄR SILVER**

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

BVC-besök & 4årskontroll

Av Lind@ - 11 september 2009 13:31



Idag var det både Alice och Olivias tur att mätas, vägas mm på BVC.


På Olivia var det även 4årskontroll då dom kontrollerar hur talet är.


Det var inga problem och jag var absolut inte orolig över det. Pratat bra har hon ju gjort superlänge & numera tar hon in mer och mer "vuxenfraser" i sitt dagliga tal.


Häromdagen sa hon att maten var fantastiskt god - då är det inte lätt att hålla en neutral min och mmm jaaa !!


Våra barn är ju varken tungviktare eller kommande höjdhoppare & måtten är väl därefter:


Olivia är vid drygt 4 års ålder 97,5cm lång och väger 13,9kg.

Alice är vid drygt 8 månader 64,5cm lång och väger 7530gram.


En smalis och en knubbis - gissa vem som är vem ?!!Flört

 
 
Emma

Emma

11 september 2009 14:22

Nej fy, vad jag är less på FK. Att dom inte vaknar upp och sköter sitt jobb istället!
Vilken fin blogg du har!

http://leonsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia

12 september 2009 10:38

Det är ju ett tag sen jag hade småbarn nu så jag minns ju inte hur långa de brukar vara o väga vid olika åldrar.
Men Lisas barnalbum står här på hyllan över datorn och när jag nu blev nyfiken och kollade hennes mått vid 8 månader och 4 år så var de ganska lika dina tjejers.

Lisa 8 månader 67,5 cm 7,7 kg
Lisa 4 år 96,5 cm 13,6 kg

Men man ska ju inte bry sig så mycket om det där huvudsaken är ju att barnen mår bra sen växer de i omgångar.

Har du haft problem med bloggen dvs skvaller, dumma kommentarer eller liknande ?
Eller vill du bara kunna skriva lite mer öppet om vad du tycker o tänker?

Ha det gott o hälsa alla släktingar!
Kram Pia

 
Ingen bild

Jessica

12 september 2009 20:38

Ja, när man läser vikterna verkar det ju konstigt att man kan vara så pass stor när man bara är 8 månader men det är väl tur att de inte växer lika mycket hela tiden!

Tänk om ni haft en Olivia på 130 cm och 22 kg?!! Det finns säkert de ungar som rä så stora (kanske inte 130 cm) Jag tycker att hon är perfekt som hon är, o även Alice såklart.

Kramis kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lind@ - 8 januari 2019 15:24

Hade barnen fram till Julaftons em då jag körde dom till Fiddes pappa. Mysig julafton som avslutades med att jag & Kees kollade på Tomten är far till alla barnen, hemma hos mamma och pappa. Sallies första jul & det var mest pappret som var intr...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:47


Riktigt mysigt att åka på julbord med familjen. Sallie var på topphumör :) Äter ju alltid på tok för mycket! Meeen det är ju såååå gott ;) ...

Av Lind@ - 17 december 2018 19:43


Årets julabak var hos Sofia i år! Vi kör ju vartannat år. Blev 4 olika grejer - rätt lagom. Vi hade gärning från 11-17 :) Blev; Polkaknäck Pariservåfflor Biscotti med hasselnöt & choklad Chokladmaränger MUMS MUMS ...

Av Lind@ - 20 november 2018 19:05


  Imorse var det en lite halvkrasslig tjej som vaknade så det fick bli en hemmadag för Alice & mig.   På em ville hon baka... Men kände inte för att dra igång muffins osv så det blev chokladbollar med twist (kaffepulver & lite av min egengjord...

Av Lind@ - 12 november 2018 18:06

I lördags kväll firade vi pappa på Tre liljor! Det bjöds på; - Toast Skagen - Schnitzel med klassiska tillbehör - Tårta till dessert Proppmätt!! Blen en lugn & trevlig kväll med lite släkt & kompisar till pappa & mamma. Tjejerna hade...

Presentation

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards